0
Your Καλαθι
Η επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων
Διεθνής εμπειρία και έρευνα πεδίου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η παρούσα εργασία διερευνά τον τρόπο επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων.
Στόχος της είναι να καταδείξει αν ο ισχύων νόμος 3848/2010, σχετικά με την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, διαφοροποιεί σε επίπεδο τυπικών προσόντων τους διευθυντές που επιλέχθηκαν στις κρίσεις του 2011 σε σχέση με εκείνους που επιλέχθηκαν το 2007, σύμφωνα με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Στην εισαγωγή παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τους διευθυντές σχολικών μονάδων, τα οποία σχετίζονται με την ηλικιακή τους σύνθεση, με το φύλο και με τη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια, στο θεωρητικό πλαίσιο γίνεται αναφορά στις σύγχρονες ανάγκες της διοίκησης των σχολείων, στα κριτήρια επιλογής και στον τρόπο επιμόρφωσης των διευθυντών, καθώς και σε συλλογικές μορφές διοίκησης των σχολικών μονάδων.Τέλος, παρουσιάζεται ο διαφορετικός τρόπος επιλογής των διευθυντών σε τρεις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Αγγλία, τη Γαλλία και τη Φινλανδία.
Στο δεύτερο ερευνητικό μέρος της εργασίας αναδεικνύονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των διευθυντών σχολικών μονάδων που είχαν επιλεγεί το 2007 και εκείνων που επιλέχθηκαν το 2011. Μέσα από συγκριτική έρευνα παρουσιάζονται οι διαφορές ως προς την επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότησή τους, τη γνώση ξένων γλωσσών, τα έτη προϋπηρεσίας και το φύλο. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη συνέντευξη των υποψηφίων και στο βαθμό που αυτή επηρέασε την τελική θέση που κατέλαβαν αυτοί στους πίνακες κατάταξης στις επιλογές του 2007 και σε εκείνες του 2011. Το ερευνητικό μέρος περιλαμβάνει επίσης συνεντεύξεις έρευνας διευθυντών που έχουν επιλεγεί και με τους δύο τρόπους, οι οποίοι διατυπώνουν τις απόψεις τους για τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του νέου τρόπου επιλογής σε σχέση με τον προηγούμενο.
Τέλος, παρουσιάζονται μια σειρά από προτάσεις οι οποίες αφορούν τον τρόπο επιλογής των διευθυντών στο μέλλον, με βάση τη σχετική βιβλιογραφία και τα πορίσματα συναφών ερευνών.
Στόχος της είναι να καταδείξει αν ο ισχύων νόμος 3848/2010, σχετικά με την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, διαφοροποιεί σε επίπεδο τυπικών προσόντων τους διευθυντές που επιλέχθηκαν στις κρίσεις του 2011 σε σχέση με εκείνους που επιλέχθηκαν το 2007, σύμφωνα με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Στην εισαγωγή παρουσιάζονται στοιχεία που αφορούν τους διευθυντές σχολικών μονάδων, τα οποία σχετίζονται με την ηλικιακή τους σύνθεση, με το φύλο και με τη βαθμίδα εκπαίδευσης, στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια, στο θεωρητικό πλαίσιο γίνεται αναφορά στις σύγχρονες ανάγκες της διοίκησης των σχολείων, στα κριτήρια επιλογής και στον τρόπο επιμόρφωσης των διευθυντών, καθώς και σε συλλογικές μορφές διοίκησης των σχολικών μονάδων.Τέλος, παρουσιάζεται ο διαφορετικός τρόπος επιλογής των διευθυντών σε τρεις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Αγγλία, τη Γαλλία και τη Φινλανδία.
Στο δεύτερο ερευνητικό μέρος της εργασίας αναδεικνύονται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των διευθυντών σχολικών μονάδων που είχαν επιλεγεί το 2007 και εκείνων που επιλέχθηκαν το 2011. Μέσα από συγκριτική έρευνα παρουσιάζονται οι διαφορές ως προς την επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότησή τους, τη γνώση ξένων γλωσσών, τα έτη προϋπηρεσίας και το φύλο. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη συνέντευξη των υποψηφίων και στο βαθμό που αυτή επηρέασε την τελική θέση που κατέλαβαν αυτοί στους πίνακες κατάταξης στις επιλογές του 2007 και σε εκείνες του 2011. Το ερευνητικό μέρος περιλαμβάνει επίσης συνεντεύξεις έρευνας διευθυντών που έχουν επιλεγεί και με τους δύο τρόπους, οι οποίοι διατυπώνουν τις απόψεις τους για τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του νέου τρόπου επιλογής σε σχέση με τον προηγούμενο.
Τέλος, παρουσιάζονται μια σειρά από προτάσεις οι οποίες αφορούν τον τρόπο επιλογής των διευθυντών στο μέλλον, με βάση τη σχετική βιβλιογραφία και τα πορίσματα συναφών ερευνών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις