0
Your Καλαθι
Σπαράγματα
Ανα-σύνθεση αποσπασματικών έργων από τα παπυρικά ευρήματα
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
"Το συγκεκριμένο βιβλίο προσφέρει όχι μόνο μια ολοκληρωμένη εργασία έτοιμη γιο σκηνική παρουσίαση, αλλά ταυτόχρονο κι ένα ενδιαφέρον ταξίδι στον κόσμο της έρευνας από σημαντικούς μελετητές που έχουν αφιερώσει την έρευνά τους με πάθος στον τομέα της παπυρολογίας". "Aeschylus Achilees". Μετάφραση-έρευνα: Elias G. Malandris Hellenic Quarterly. European Cultural Diversity. Δεκέμβριος 2003)
"[...] ως τη στιγμή που ένας νέος συγγραφέας, ο Ηλίας Μαλανδρής, έφερε στο φως μετά από μια δεκαετία έρευνας τη χαμένη τριλογία του Αισχύλου χρησιμοποιώντας πηγές και στοιχεία από σπαράγματα, Λατίνους αντιγράφεις και λεξικογράφους, βασίζοντας την εργασία του στον Όμηρο, όπως άλλωστε έκανε και ο ίδιος ο Αισχύλος, μπορούμε να εικάσουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στην πιο κοντινή πιθανότητα εκδοχής του χαμένου αριστουργήματος. Το έργο είναι ένα μοναδικό κόσμημα για την παγκόσμια λογοτεχνία. Now for the oldest, hottest ticket on the Universal stage. (The New York Times. Phillip Howard. 15 Νοεμβρίου 2003
"Το 2004 ο Έλληνας θεατρικός συγγραφέας Ηλίας Μαλανδρής συγκέντρωσε τα θραύσματα παπύρων που είχαν ανακαλυφθεί σε πρόσφατες ανασκαφές στις αιγυπτιακές μούμιες, από μια τραγωδία του Αισχύλου που η ανθρωπότητα πίστευε ότι χάθηκε. Πώς είναι δυνατόν να γεφυρωθεί το χάσμα σε έναν χαμένο πολιτισμό τόσο γρήγορα και ομαλά; Πώς μπορεί ο Αχιλλέας να έχει νόημα για εμάς, που ζούμε χιλιετίες μετά τον θάνατο του Αισχύλου; Η απάντηση είναι ότι το ίδιο το παιγνίδι, γεννάει το νόημα. Είναι μια εκπληκτικά πολύπλοκη μέθοδος, και μπορεί τα κινούμενα μέρη της να είναι αόρατα στο ανεκπαίδευτο μάτι, αλλά παρ' όλα αυτά είναι μια μηχανή και λειτουργεί με ορισμένες αρχές που έχουν παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητες για χιλιάδες χρόνια. Αυτές οι αρχές μπορούν και πρέπει να διδαχθούν, γιατί παρά την αρχαιότητά τους συνεχίζουν να παράγουν σημαντική και ουσιαστική τέχνη. Έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε από αυτούς τους αρχαίους και τα εργαλεία τους". (Michael Mark Chemers, An Introductory Handbook for Dramaturgy)
"Οι μελετητές γνώριζαν το δράμα από αναφορές του Αριστοφάνη και άλλων συγγραφέων, αλλά πίστευαν ότι κάηκε το 48 π.Χ. με την περίφημη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Όμως οι αρχαιολόγοι βρήκαν τμήματα του κειμένου μέσα σε μούμιες, τις οποίες οι Αιγύπτιοι συχνά γέμιζαν με παπύρους. ("Aeschylus Meets the Mummy". Playbill. Robert Simonson. 17 Νοεμβρίου 2003)
"Η ανασύνθεση είναι μια προσπάθεια γνώσης και ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται είναι διερευνητικό πεδίο. Είναι σαν να προσπαθείς να συμπληρώσεις ένα γλυπτό από το οποίο έχουν διασωθεί μισό κεφάλι, ο κορμός, ένα δάχτυλο από το πόδι..." (Ηλίας Μαλανδρής)
Περιεχόμενα:
Αντί Εισαγωγής. Μια συνέντευξη με τον James Diggle
Πρόλογος
Η τραγωδία στη φιλοσοφική της διάσταση
Δομή του είδους
Οι πρόγονοι που χάθηκαν
Ο πυρετός της αναζήτησης
Εκείνος ο πυρετός
Μέριμνα και οργάνωση για την διαφύλαξη
Στην εξέλιξη των ειδών και ο λόγος
Παιδεία στην αρχαία Ελλάδα
Η περιπέτεια των κειμένων
Τα άγνωστα κείμενα. Μια ανα-γέννηση
Οι ηθοποιοί και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση των έργων
Ιστορικά
ΛΥΡΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ
Αγών
ΘΕΣΠΙΣ
ΑΙΣΧΥΛΟΣ
Πρόλογος στην Ανασύνθεση της Αχιλληίδας
Η πρόταση για την ανασύνθεση της Αχιλληίδας
Αχιλληίς
Λιθοβολισμός
Η ομοφυλοφυλία του Αχιλλέα
Η Τριλογία
Η παράδοση των έργων του Ομήρου
Ο Αχιλλέας
Αχιλληίς - Μυρμιδόνες
Νηρηίδες ή Νηρεΐδες
Φρύγες ή Έκτορος λύτρα
ΣΟΦΟΚΛΗΣ
Για το έργο Κολχίδες
Κολχίδες
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Για το έργο Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
Για το έργο Αντιόπη
Αντιόπη
Για το έργο Φαέθων
Φαέθων
Για το έργο Ερεχθεύς
Ερεχθεύς
Για το έργο Τήλεφος
Τήλεφος
ΕΖΕΚΙΗΛ
Πρόλογος για το έργο Εξαγωγή (Έξοδος)
Εξαγωγή (Έξοδος)
ΣΕΝΕΚΑΣ
Για το έργο Θυέστης
Θυέστης
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ευριπίδη Κρεσφόντης (απόσπασμα)
Bruno Snell, "Scenes from Greek Drama"
Ennius Hektoris Lytra (απόσπασμα)
Ιστορίαι [Ηρόδοτος 1.23.1]
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
"[...] ως τη στιγμή που ένας νέος συγγραφέας, ο Ηλίας Μαλανδρής, έφερε στο φως μετά από μια δεκαετία έρευνας τη χαμένη τριλογία του Αισχύλου χρησιμοποιώντας πηγές και στοιχεία από σπαράγματα, Λατίνους αντιγράφεις και λεξικογράφους, βασίζοντας την εργασία του στον Όμηρο, όπως άλλωστε έκανε και ο ίδιος ο Αισχύλος, μπορούμε να εικάσουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στην πιο κοντινή πιθανότητα εκδοχής του χαμένου αριστουργήματος. Το έργο είναι ένα μοναδικό κόσμημα για την παγκόσμια λογοτεχνία. Now for the oldest, hottest ticket on the Universal stage. (The New York Times. Phillip Howard. 15 Νοεμβρίου 2003
"Το 2004 ο Έλληνας θεατρικός συγγραφέας Ηλίας Μαλανδρής συγκέντρωσε τα θραύσματα παπύρων που είχαν ανακαλυφθεί σε πρόσφατες ανασκαφές στις αιγυπτιακές μούμιες, από μια τραγωδία του Αισχύλου που η ανθρωπότητα πίστευε ότι χάθηκε. Πώς είναι δυνατόν να γεφυρωθεί το χάσμα σε έναν χαμένο πολιτισμό τόσο γρήγορα και ομαλά; Πώς μπορεί ο Αχιλλέας να έχει νόημα για εμάς, που ζούμε χιλιετίες μετά τον θάνατο του Αισχύλου; Η απάντηση είναι ότι το ίδιο το παιγνίδι, γεννάει το νόημα. Είναι μια εκπληκτικά πολύπλοκη μέθοδος, και μπορεί τα κινούμενα μέρη της να είναι αόρατα στο ανεκπαίδευτο μάτι, αλλά παρ' όλα αυτά είναι μια μηχανή και λειτουργεί με ορισμένες αρχές που έχουν παραμείνει ουσιαστικά αμετάβλητες για χιλιάδες χρόνια. Αυτές οι αρχές μπορούν και πρέπει να διδαχθούν, γιατί παρά την αρχαιότητά τους συνεχίζουν να παράγουν σημαντική και ουσιαστική τέχνη. Έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε από αυτούς τους αρχαίους και τα εργαλεία τους". (Michael Mark Chemers, An Introductory Handbook for Dramaturgy)
"Οι μελετητές γνώριζαν το δράμα από αναφορές του Αριστοφάνη και άλλων συγγραφέων, αλλά πίστευαν ότι κάηκε το 48 π.Χ. με την περίφημη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Όμως οι αρχαιολόγοι βρήκαν τμήματα του κειμένου μέσα σε μούμιες, τις οποίες οι Αιγύπτιοι συχνά γέμιζαν με παπύρους. ("Aeschylus Meets the Mummy". Playbill. Robert Simonson. 17 Νοεμβρίου 2003)
"Η ανασύνθεση είναι μια προσπάθεια γνώσης και ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται είναι διερευνητικό πεδίο. Είναι σαν να προσπαθείς να συμπληρώσεις ένα γλυπτό από το οποίο έχουν διασωθεί μισό κεφάλι, ο κορμός, ένα δάχτυλο από το πόδι..." (Ηλίας Μαλανδρής)
Περιεχόμενα:
Αντί Εισαγωγής. Μια συνέντευξη με τον James Diggle
Πρόλογος
Η τραγωδία στη φιλοσοφική της διάσταση
Δομή του είδους
Οι πρόγονοι που χάθηκαν
Ο πυρετός της αναζήτησης
Εκείνος ο πυρετός
Μέριμνα και οργάνωση για την διαφύλαξη
Στην εξέλιξη των ειδών και ο λόγος
Παιδεία στην αρχαία Ελλάδα
Η περιπέτεια των κειμένων
Τα άγνωστα κείμενα. Μια ανα-γέννηση
Οι ηθοποιοί και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση των έργων
Ιστορικά
ΛΥΡΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ
Αγών
ΘΕΣΠΙΣ
ΑΙΣΧΥΛΟΣ
Πρόλογος στην Ανασύνθεση της Αχιλληίδας
Η πρόταση για την ανασύνθεση της Αχιλληίδας
Αχιλληίς
Λιθοβολισμός
Η ομοφυλοφυλία του Αχιλλέα
Η Τριλογία
Η παράδοση των έργων του Ομήρου
Ο Αχιλλέας
Αχιλληίς - Μυρμιδόνες
Νηρηίδες ή Νηρεΐδες
Φρύγες ή Έκτορος λύτρα
ΣΟΦΟΚΛΗΣ
Για το έργο Κολχίδες
Κολχίδες
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Για το έργο Αλέξανδρος
Αλέξανδρος
Για το έργο Αντιόπη
Αντιόπη
Για το έργο Φαέθων
Φαέθων
Για το έργο Ερεχθεύς
Ερεχθεύς
Για το έργο Τήλεφος
Τήλεφος
ΕΖΕΚΙΗΛ
Πρόλογος για το έργο Εξαγωγή (Έξοδος)
Εξαγωγή (Έξοδος)
ΣΕΝΕΚΑΣ
Για το έργο Θυέστης
Θυέστης
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Ευριπίδη Κρεσφόντης (απόσπασμα)
Bruno Snell, "Scenes from Greek Drama"
Ennius Hektoris Lytra (απόσπασμα)
Ιστορίαι [Ηρόδοτος 1.23.1]
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις