0
Your Καλαθι
Διδακτικές διαδικασίες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου
Στις Α', Β' και Γ' τάξεις του δημοτικού σχολείου: Δομική και επικοινωνιακή προσέγγιση
Περιγραφή
Το βιβλίο, που με το ομόλογό του για τις Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεις άνοιξε νέους δρόμους στη διδ/λία της γλώσσας και εξασφαλίζει την απόλυτη επιτυχία στις εξετάσεις του ΥΠΕΠΘ στο γνωστικό αντικείμενο : γλώσσα
Με βάση το αξίωμα: «η θεωρία χωρίς την πράξη είναι αδρανής και η πράξη χωρίς τη θεωρία τυφλή» οι συγγραφείς του βιβλίου δίνουν στον έλληνα δάσκαλο, φιλόλογο και φοιτητή αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων τις σύγχρονες απόψεις της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, όπως μετασχηματίζονται σε διδακτική πράξη μέσα στην τάξη του σχολείου. Έτσι ο δάσκαλος γνωρίζει το επιστημονικό υπόβαθρο των ενεργειών του και αποκτά πυξίδα προσανατολισμού, που θα τον βοηθήσει να διαμορφώσει την προσωπική του θεωρία.
Ειδικότερα:
Ανάγλυφα παρουσιάζουν το σχήμα, τα δομικά στοιχεία και τη λειτουργία ενός σύγχρονου αναλυτικού προγράμματος που αποτελεί το γενικό πλαίσιο οργάνωσης όλων εκείνων των δραστηριοτήτων,με τις οποίες επιτυγχάνεται ο μακροπρόθεσμος προγραμματισμός της διδ/λίας.
Με άμεση αναφορά στη διδακτική πράξη δίνονται, με τρόπο εύληπτο, οι βασικές αρχές της σύγχρονης εφαρμοσμένης γλωσσολογίας ( Διδακτική της γλώσσας ) που ασχολείται με την επιστημονική οργάνωση της διδ/λίας της γλώσσας.
Το εύρος και το βάθος της αναζήτησης επιμηκύνεται στο κεφ. 3 με τίτλο : "οι νεότεροι διδακτικοί προσανατολισμοί του γλωσσικού μαθήματος", όπου και επισημαίνονται η στενή σχέση γλώσσας και σκέψης ( γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα, Χρ. Τσολάκης ) και οι δεξιότητες κατάκτησης του γλωσσικού συστήματος ( γλωσσική ικανότητα και επικοινωνιακή δεξιότητα ).
Η προβληματική της παραγωγής γραπτού λόγου στις Δ',Ε' και ΣΤ' τάξεις θεωρήθηκε από τους δασκάλους της χώρας, που παρακολούθησαν σχετικά σεμινάρια, σαν το επιστημονικό βοήθημα που ξεκαθαρίζει το ομιχλώδες τοπίο που υπάρχει στο γλωσσικό αυτό τομέα.
Τέλος οι τεχνικές υποστήριξης της παραγωγής γραπτού λόγου και οι δειγματικές διδ/λίας, προϊόντα πολύχρονης εφαρμογής σε τάξεις διαφόρων σχολείων από τους συγγραφείς - σχ.συμβούλους, προσφέρουν ευρύτατο πεδίο διδακτικών εφαρμογών και διαδικασιών που μάχονται την τυποποίηση και προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη με τρόπο ιδιαίτερα ελκυστικό και μαθησιακά αποτελεσματικό.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις