0
Your Καλαθι
Η διδασκαλία του σκέφτομαι και γράφω
Στις Α, Β και Γ τάξεις του δημοτικού σχολείου
Περιγραφή
Το παραπάνω βιβλίο, πρωτότυπο και πρωτοποριακό, μεταστοιχειώνει σε διδακτική πράξη τους στόχους και τα περιεχόμενα του νέου “Προγράμματος Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο” (Φ.Ε.Κ. 93/99 τ.Β΄), που αντικαθιστά τα παλιά αναλυτικά προγράμματα και δημιουργεί στο σχολείο νέο πλαίσιο με άλλο εύρος και άλλο βάθος.
Επιστημονικό και ταυτόχρονα πρακτικό δίνει αποτελεσματική λύση στο ακανθώδες πρόβλημα του σκέφτομαι και γράφω. Βοηθάει, καταλυτικά, στην αλλαγή του τρόπου διδ/λίας και μάθησης της γλώσσας που αποτελεί, σύμφωνα με τις βασικές αρχές της σύγχρονης εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, τον κύριο χώρο πραγμάτωσης της ανθρώπινης σκέψης , φορέα της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και βασική συνιστώσα της εθνικής μας ταυτότητας.
Ειδικότερα:
- Προσανατολίζει το δάσκαλο σταθερά στους στόχους του Προγράμματος Σπουδών και
ενισχύει πρωτοβουλίες στα πλαίσια της μεθοδικής του ελευθερίας.
- Μεγιστοποιεί τα αποτελέσματα της διδακτικής του πράξης πετυχαίνοντας με μικρή
προσπάθεια το μέγιστο αποτέλεσμα.
- Είναι διαποτισμένο από την αρχή ότι ο άνθρωπος με πλούσιο γλωσσικό δυναμικό
είναι επίσης και κάτοχος πλήθους προτύπων γλωσσικής συμπεριφοράς και
στρατηγικών προσωπικής δράσης.
Mερικά από τα περιεχόμενα:
Δειγματικές διδ/λίες με βάση τη δομολειτουργική και επικοινωνιακή προσέγγιση: Σύνθεση
κειμένου από εικόνες,
Σύνθεση κειμένου με βάση λέξεις - κλειδιά, Σύνθεση κειμένου από
εικόνες και συνοδευτικό κείμενο,
Σύνθεση κειμένου από εικόνες και λέξεις που τις συνοδεύουν,
Συνέντευξη, Περίληψη, Επιστολή (αυθεντικό κείμενο), Πρόσκληση (αυθεντικό κείμενο),
Παραγωγή κειμένου με ομαδοσυνεργατική διδ/λία,
Μετασχηματισμός κειμένου κ.ά.
Δειγματικές διδ/λίες προετοιμασίας παραγωγής γραπτού λόγου (δομή αποφαντικής,
ερωτηματικής και επιφωνηματικής πρότασης)
Δειγματική διδ/λία γράμματος με την αναλυτικοσυνθετική μέθοδο
Διδ/λία βασικού λεξιλογίου
Τεχνικές προετοιμασίας γραπτού λόγου
Ενότητες ( αυθεντικά κείμενα, εικόνες, λέξεις - κλειδιά κ.ά ) παραγωγής γραπτού λόγου κ.λ.π.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις