0
Your Καλαθι
Πολυεδαφική αδειοδότηση χρήσης μουσικών έργων στο διαδίκτυο και συλλογική διαχείριση
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Το έργο «Πολυεδαφική αδειοδότηση χρήσης μουσικών έργων στο διαδίκτυο και συλλογική διαχείριση» αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση στην Ελλάδα της χορήγησης πολυεδαφικών αδειών σύμφωνα με τον Ν 4481/2017 και την Οδηγία 2014/26. Αναλύει την έννοια της πολυεδαφικής άδειας, του οργανισμού συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ), της ανεξάρτητης οντότητας διαχείρισης (ΑΟΔ) και του παρόχου ψηφιακών υπηρεσιών μουσικής.
Ασχολείται εκτενώς με τη φύση και λειτουργία των συμβάσεων:
• ανάθεσης διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων σε ΟΣΔ/ΑΟΔ
• χορήγησης πολυεδαφικής άδειας και
• εκπροσώπησης ΟΣΔ για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών
αποτελώντας έτσι πρωτότυπη συμβολή στην ερμηνεία του δικαίου πνευματικής ιδιοκτησίας και συλλογικής διαχείρισης και χρήσιμο εγχειρίδιο για κάθε νομικό, φοιτητή, ερευνητή και εφαρμοστή του εν λόγω δικαίου.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣΣελ. VII
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣΣελ. XIX
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ι. Αντικείμενο μελέτηςΣελ. 1
ΙΙ. Μεθοδολογική προσέγγισηΣελ. 2
ΙΙΙ. Διάρθρωση περιεχομένουΣελ. 2
ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
1.1. Χορήγηση πολυεδαφικών αδειών, συλλογική διαχείριση και Ψηφιακή Ενιαία Αγορά της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΣελ. 7
1.1.1. Πάροχοι επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικής και Ψηφιακή Ενιαία ΑγοράΣελ. 7
1.1.2. Πάροχοι επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικής, ΟΣΔ και ο εννοιολογικός προσδιορισμός της πολυεδαφικής αδειοδότησηςΣελ. 8
1.1.3. Ενωσιακή και εθνική νομοθετική προσέγγιση της πολυεδαφικής αδειοδότησηςΣελ. 11
1.2. Εκδότες μουσικής και ΟΣΔΣελ. 15
1.3. Συμφωνίες ΟΣΔ για χορήγηση πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 18
1.3.1. Πολυεδαφικές άδειες επί εκτελεστικών και μηχανικών δικαιωμάτωνΣελ. 18
1.3.2. Οι Κεντρικές Συμφωνίες Αδειοδότησης και η Συμφωνία των Καννών ως «προπομπός» των πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 21
1.3.3. Η Συμφωνία IFPI SimulcastingΣελ. 23
1.3.4. Οι Συμφωνίες Σαντιάγο και ΒΙΕΜ- ΒαρκελώνηςΣελ. 25
1.4. Διαμόρφωση του νομικού πλαισίου χορήγησης πολυεδαφικών αδειών από τα θεσμικά ενωσιακά όργαναΣελ. 27
1.4.1. Η Σύσταση 2005/737/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η επίδρασή της στην πολυεδαφική αδειοδότησηΣελ. 27
1.4.2. Τα Ψηφίσματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η θέσπιση της Οδηγίας 2014/26/ΕΕΣελ. 30
1.5. Σχήματα συνεργασίας μεταξύ ΟΣΔ για παροχή πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 31
1.5.1. PEDL, DEAL και IMPELΣελ. 31
1.5.2. CELAS/SOLARΣελ. 32
1.5.3. ICE και άλλα νεότερα σχήματαΣελ. 34
1.6. Η προβληματική του χαρακτηρισμού των σχημάτων συνεργασίας ως ΟΣΔΣελ. 37
1.6.1. Η θέση της αλλοδαπής νομολογίας και θεωρίαςΣελ. 37
1.6.2. Η θέση του εθνικού δικαίουΣελ. 41
(i) Η αναγνώριση των ΕΟΔ από το ά. 2 παρ. 4 Ν 4481/2017Σελ. 41
(ii) Η ισότιμη νομοθετική αντιμετώπιση ΟΣΔ και ΕΟΔΣελ. 42
1.6.3. Παροχή πολυεδαφικών αδειών από ΑΟΔΣελ. 43
(i) Εννοιολογικό περιεχόμενο των ΑΟΔΣελ. 43
(ii) Η περίπτωση της Soundreef Ltd.Σελ. 44
1.6.4. Εννοιολογική διαφοροποίηση ΑΟΔ έναντι λοιπών φορέων συλλογικής διαχείρισηςΣελ. 46
1.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 49
ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΟΙ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Η ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗ ΑΔΕΙΑ
2.1. Η κατά νόμον πολυεδαφική άδειαΣελ. 53
2.2. Πολυεδαφική άδεια και οικονομική εκμετάλλευσηΣελ. 54
2.2.1. Άδειες και συμβάσεις εκμετάλλευσηςΣελ. 54
2.2.2. Παραχώρηση αδειών και αρχή της αυτοτέλειαςΣελ. 56
2.3. Η χορηγούμενη από ΟΣΔ πολυεδαφική άδειαΣελ. 57
2.3.1. Άδεια -και όχι σύμβαση- εκμετάλλευσηςΣελ. 57
2.3.2. Ο μη αποκλειστικός χαρακτήραςΣελ. 59
2.3.3. Αρχή του σκοπού της σύμβασης και πολυεδαφική άδειαΣελ. 61
2.3.4. Χρονική και γεωγραφική έκταση χορηγούμενης άδειαςΣελ. 62
2.4. Τα κατά νόμον επιγραμμικά δικαιώματαΣελ. 64
2.4.1. Εννοιολογικό περιεχόμενο κατά το ενωσιακό δίκαιοΣελ. 64
2.4.2. To δικαίωμα εγγραφής και αναπαραγωγήςΣελ. 65
2.4.3. Το δικαίωμα παρουσίασης του έργου στο κοινόΣελ. 68
2.4.4. Αποκλεισμός του δικαιώματος ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσηςΣελ. 71
2.5. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας σε χρήστες μουσικήςΣελ. 73
2.5.1. Εννοιολογικός προσδιορισμός χρήστηΣελ. 73
2.5.2. Ο πάροχος επιγραμμικών υπηρεσιών ως ο χρήστης της πολυεδαφικής άδειαςΣελ. 75
2.6. Προϋποθέσεις χορήγησης πολυεδαφικών αδειών από ΟΣΔΣελ. 78
2.6.1. Η ρύθμιση του ά. 33 Ν 4481/2017Σελ. 78
2.6.2. Διαπίστωση συμμόρφωσης με το ά. 33 Ν 4481/2017Σελ. 79
2.7. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 82
2.8. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 83
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
3.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 85
3.1.1. Η ανάθεση της διαχείρισης ως προϋπόθεση χορήγησης αδειώνΣελ. 85
3.1.2. Το κατά νόμον περιεχόμενο της σύμβασηςΣελ. 86
3.1.3. Η χορήγηση μη εμπορικών αδειών από τον δικαιούχο μετά την ανάθεση της διαχείρισης σε ΟΣΔΣελ. 88
3.2. Ο αναθέτων την διαχείριση δικαιούχοςΣελ. 91
3.2.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 91
3.2.2. Ο δικαιούχος ως μέλος του ΟΣΔΣελ. 93
3.3. Ανάθεση διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 94
3.4. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 95
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
4.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 97
4.1.1. Ο κατά νόμον ορισμόςΣελ. 97
4.1.2. Αιτιολογική βάση εκπροσώπησηςΣελ. 98
4.2. Συμβάσεις μονομερούς και συμβάσεις αμοιβαίας εκπροσώπησηςΣελ. 100
4.3. Ρήτρες αποκλειστικότητας και συμβάσεις εκπροσώπησηςΣελ. 103
4.3.1. Η θέσπιση της μη αποκλειστικότητας της εκπροσώπησης για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών στο Ν 4481/2017Σελ. 103
4.3.2. Η μη αποκλειστική εκπροσώπηση νοούμενη ως εκπροσώπηση από πλείονες ΟΣΔΣελ. 103
4.3.3. Η μη αποκλειστική εκπροσώπηση νοούμενη ως αποκλεισμός των ρητρών αποκλειστικότηταςΣελ. 104
4.3.4. Η τελικώς υιοθετούμενη έννοια μη αποκλειστικής εκπροσώπησης για χορήγηση πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 108
4.4. Eκπροσώπηση για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 110
4.5. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 110
ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
5.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 113
5.1.1. Ο ενοχικός χαρακτήραςΣελ. 113
5.1.2. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με μεταβίβαση των εξουσιών του περιουσιακού δικαιώματοςΣελ. 114
(i) Η εκποιητική και επιδοτική φύση της μεταβίβασηςΣελ. 116
(ii) Η καταπιστευτική φύση της μεταβίβασηςΣελ. 118
(iii) Κριτική αποτίμηση της εκπλήρωσης με καταπιστευτική μεταβίβασηΣελ. 120
5.1.3. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με παροχή πληρεξουσιότηταςΣελ. 121
(i) Σχέση πληρεξουσιότητας με την άμεση αντιπροσώπευσηΣελ. 122
(ii) Η θεώρηση της σχέσης ΟΣΔ με τον δικαιούχο ως σχέσης αντιπροσώπευσηςΣελ. 123
(iii) Ζητήματα της αντιπροσώπευσης στο πλαίσιο της εκπλήρωση της ανάθεσης διαχείρισης με την παροχή πληρεξουσιότηταςΣελ. 124
5.1.4. Άλλοι προβλεπόμενοι στο νόμο τρόποι εκπλήρωσηςΣελ. 127
(i) Η παροχή εξουσιοδότησηςΣελ. 127
(ii) Εξουσιοδότηση προς άσκηση ή είσπραξη δικαιώματοςΣελ. 128
5.1.5. Ζητήματα εκπλήρωσης της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 131
5.2. Η αιτιώδης φύσηΣελ. 131
5.3. Η επιδοτική φύση και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 133
5.3.1. Ο επιδοτικός χαρακτήρας της υποσχετικής δικαιοπραξίαςΣελ. 133
5.3.2. Η αιτία της υποσχετικής επίδοσης στην ανάθεση της διαχείρισης σε ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 134
5.3.3. Η αιτία της επίδοσης στις πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 138
5.4. Η τήρηση τύπου και η ορισμένη διάρκειαΣελ. 139
5.4.1. Η τυπική φύσηΣελ. 139
(i) Η κατάρτιση με ιδιωτικό έγγραφοΣελ. 139
(ii) Η απόλυτη ακυρότητα ελλείψει τήρησης του νόμιμου τύπουΣελ. 139
5.4.2. Ο διαρκής χαρακτήρας και η ανάθεση διαχείρισης για ορισμένο χρονικό διάστημαΣελ. 142
5.4.3. Η καταγγελία της σύμβασηςΣελ. 143
(i) Τακτική ή έκτακτη καταγγελία;Σελ. 143
(ii) Χρόνος επέλευσης έννομων αποτελεσμάτων καταγγελίαςΣελ. 145
5.4.4. Τήρηση τύπου, διάρκεια και καταγγελία της σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 145
5.5. Η ατελώς αμφοτεροβαρής φύσηΣελ. 147
5.5.1. Ατελώς αμφοτεροβαρής φύση της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 147
5.5.2. Ο μη αποκλεισμός της αμφοτεροβαρούς φύσης στην ανάθεση της διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 148
5.6. Η σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 149
5.6.1. Οι δικαιοπραξίες αναγκαστικής κατάρτισης γενικάΣελ. 149
5.6.2. Αναγκαστική δικαιοπραξία για τον ΟΣΔΣελ. 150
5.6.3. Σύμβαση προσχωρήσεως για τον δικαιούχοΣελ. 151
(i) Οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 151
(ii) Καταχρηστικότητα των ΓΟΣΣελ. 152
(a) Η σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης ως μη καταναλωτικήΣελ. 154
(b) Εφαρμογή του ά. 2 Ν 2251/1994 στη σύμβαση ανάθεσης διαχείρισηςΣελ. 155
5.6.4. Ανάθεση της διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔ και αναγκαστικός χαρακτήρας της δικαιοπραξίαςΣελ. 156
5.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 157
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ
6.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 159
6.1.1 Ο ενοχικός και υποσχετικός χαρακτήραςΣελ. 159
6.1.2. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με παροχή εξουσιοδότησηςΣελ. 159
6.2. Η αιτιώδης φύσηΣελ. 160
6.3. Η επιδοτική φύση και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 160
6.4. Η δυσχέρεια στον προσδιορισμό του τυπικού χαρακτήραΣελ. 161
6.4.1. Αιτίες δυσχέρειαςΣελ. 161
6.4.2. Διαρκής χαρακτήρας και καταγγελίαΣελ. 164
6.5. Η ατελώς αμφοτεροβαρής φύσηΣελ. 166
6.6. Η σύμβαση εκπροσώπησης ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 167
6.6.1. Αναγκαστική δικαιοπραξία για τον εξουσιοδοτούμενο ΟΣΔΣελ. 167
6.6.2. Σύμβαση προσχώρησης για τον εκπροσωπούμενο ΟΣΔ και οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 168
6.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 169
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
7.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 171
7.1.1. Η ενοχική φύσηΣελ. 171
7.1.2. Η υποσχετική φύσηΣελ. 172
7.2. Η αμφοτεροβαρής και αιτιώδης φύσηΣελ. 173
7.3. Η επιδοτική φύση της ως απόρροια της υποσχετικής και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 175
7.4. Η τήρηση τύπου και η ορισμένη χρονική διάρκειαΣελ. 175
7.4.1. Ο διαρκής χαρακτήραςΣελ. 175
7.4.2. Ο τυπικός χαρακτήραςΣελ. 176
7.4.3. Χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας - ΚαταγγελίαΣελ. 177
7.5. Η πολυεδαφική άδεια ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 178
7.5.1. Αναγκαστική δικαιοπραξία για ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 178
7.5.2. Σύμβαση προσχώρησης για τον πάροχο επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 181
(i) Οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 181
(ii) Η διάγνωση της καταχρηστικότητας των ΓΟΣΣελ. 182
7.5.3. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας από πλην του ά. 50 ΑΟΔ και αναγκαστικότητα της δικαιοπραξίαςΣελ. 183
7.6. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 184
ΜΕΡΟΣ E΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
8.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 185
8.1.1. Ενημέρωση για το πλαίσιο ανάθεσης διαχείρισηςΣελ. 185
8.1.2. Ενημέρωση για τα διαχειριστικά έξοδα και άλλες κρατήσειςΣελ. 186
8.1.3. Περιεχόμενο διαχειριστικών εξόδων και κρατήσεωνΣελ. 186
8.1.4. Ποσοστιαίος προσδιορισμός διαχειριστικών εξόδωνΣελ. 189
(i) Ο κανόνας του ά. 18 παρ. 3 Ν 4481/2017Σελ. 189
(ii) Η κριτική επί του ποσοστιαίου προσδιορισμούΣελ. 190
8.2. Κύριες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 192
8.2.1. Η ανάληψη της διαχείρισηςΣελ. 192
(i) Η υποχρεωτικότητα της μερικής διαχείρισηςΣελ. 193
(ii) Μερική διαχείριση εξουσιών και έργωνΣελ. 194
8.2.2. Η διαχείριση ως παροχή αδειών και είσπραξη αμοιβήςΣελ. 195
8.2.3. Η εξώδικη και δικαστική προστασίαΣελ. 196
(i) Η προστασία ως κύρια υποχρέωσηΣελ. 196
(ii) Η υποχρεωτικότητα της δικαστικής προστασίαςΣελ. 197
(iii) Ζητήματα δικαστικών δαπανώνΣελ. 198
(iv) Τεκμήρια αντιπροσώπευσης-δικονομικής νομιμοποίησηςΣελ. 199
8.2.4. Η υποχρέωση ακριβούς και έγκαιρης διανομήςΣελ. 202
(i) Η διανομή ως γενική υποχρέωσηΣελ. 202
(ii) Η διανομή εσόδων από πολυεδαφικές άδειεςΣελ. 204
(iii) Ορθή τήρηση εσόδων από δικαιώματαΣελ. 205
8.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 206
8.3.1. Ενημέρωση για διαχειριστικά έξοδα και κρατήσειςΣελ. 207
8.3.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 208
8.3.3. Ενημέρωση για συμφωνίες εκπροσώπησηςΣελ. 211
8.3.4. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένων και πληροφοριώνΣελ. 212
8.3.5. Παροχή μέσων ηλεκτρονικής υποβολής πληροφοριώνΣελ. 213
8.3.6. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 215
8.4. Κύριες υποχρεώσεις δικαιούχουΣελ. 216
8.4.1. Ο περιορισμένος αριθμός υποχρεώσεωνΣελ. 216
8.4.2. Η παροχή καταλόγου έργωνΣελ. 217
8.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις δικαιούχουΣελ. 218
8.5.1. Η παροχή πληροφοριώνΣελ. 218
8.5.2. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 218
8.6. Η λειτουργία της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 219
8.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 220
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ
9.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 222
9.1.1. Ενημέρωση για τους όρους διαχείρισηςΣελ. 222
9.1.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 223
9.2. Κύριες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 223
9.2.1. Η ανάληψη της εκπροσώπησης και διαχείρισηςΣελ. 223
(i) Η συμπερίληψη του εκπροσωπούμενου ρεπερτορίου στις προσφορέςΣελ. 225
(ii) Διαχείριση χωρίς διακρίσεις και με τους ίδιους όρους διαχείρισης του ρεπερτορίου του εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 225
(iii) Επιτρεπόμενα διαχειριστικά έξοδαΣελ. 226
(iv) Επιτρεπόμενες λοιπές κρατήσειςΣελ. 226
9.2.2. Η παροχή αδειών και η είσπραξη αμοιβήςΣελ. 227
9.2.3. Η εξώδικη και η δικαστική προστασίαΣελ. 227
9.2.4. Η ακριβής και έγκαιρη καταβολή των εσόδωνΣελ. 227
(i) Εννοιολογικό περιεχόμενο της ακριβούς καταβολήςΣελ. 227
(ii) Έγκαιρη καταβολή χωρίς καθυστέρησηΣελ. 228
9.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 229
9.3.1. Ενημέρωση- Διαχειριστικός απολογισμόςΣελ. 229
9.3.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 230
9.3.3. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένων – Παροχή μέσων ηλεκτρονικής υποβολής πληροφοριώνΣελ. 230
9.4. Κύριες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούντος ΟΣΔΣελ. 231
9.4.1. Ο περιορισμένος αριθμός υποχρεώσεωνΣελ. 231
9.4.2. Παροχή πληροφοριών για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 231
9.4.3. Περαιτέρω διανομήΣελ. 233
9.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις εκπροσωπούμενου ΟΣΔΣελ. 234
9.6. Η λειτουργία της σύμβασης εκπροσώπησης ΟΣΔ από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 235
9.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 235
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
10.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔ και παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικήςΣελ. 237
10.1.1. Η κοινή προσυμβατική υποχρέωση διεξαγωγής διαπραγματεύσεων με καλή πίστηΣελ. 237
10.1.2. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 238
(i) Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 238
(ii) Χορήγηση αδειών βάσει αντικειμενικών κριτηρίων που δεν εισάγουν διακρίσεις και η απόκλιση επί επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 239
(iii) Ενημέρωση για τα κριτήρια καθορισμού της αμοιβήςΣελ. 241
(iv) Η αξίωση ποσοστιαίας αμοιβήςΣελ. 243
(v) Η ανάρτηση του αμοιβολογίουΣελ. 245
10.2. Κύριες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 246
10.2.1. Η παροχή πολυεδαφικής άδειαςΣελ. 246
10.2.2. Η παρακολούθηση της χρήσηςΣελ. 247
(i) Eννοιολογικό περιεχόμενοΣελ. 247
(ii) Η υποβολή αναφορών χρήσης ηλεκτρονικά και σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα και πρακτικέςΣελ. 249
10.2.3. Η τιμολόγηση του παρόχου και η είσπραξη της αμοιβήςΣελ. 250
(i) Ακριβής και έγκαιρη τιμολόγησηΣελ. 250
(ii) Η έκδοση ηλεκτρονικού τιμολογίου συγκεκριμένου μορφότυπουΣελ. 251
(iii) Τα αναγκαία στοιχεία του τιμολογίουΣελ. 252
(iv) Η παροχή επαρκών μηχανισμών αμφισβήτησης της ορθότητας των τιμολογιακών χρεώσεωνΣελ. 254
10.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 255
10.3.1. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 255
10.3.2. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένωνΣελ. 256
10.3.3. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 256
10.4. Κύριες υποχρεώσεις παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 257
10.4.1. Η υποβολή αναφοράς χρήσης των επιγραμμικών δικαιωμάτων επί μουσικών έργωνΣελ. 257
(i) Συχνότητα υποβολής αναφοράς χρήσηςΣελ. 258
(ii) Η τήρηση της συμφωνημένης χρήσηςΣελ. 260
10.4.2. Η καταβολή της αμοιβήςΣελ. 260
10.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 260
10.6. Η λειτουργία της πολυεδαφικής άδειας που χορηγείται από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 261
10.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 262
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ι. Η διαφοροποιημένη νομοθετική αντιμετώπιση των ΟΣΔ, ΕΟΔ, ΑΟΔ 50 έναντι των υπολοίπων ΑΟΔΣελ. 263
ΙΙ. Πλαίσιο υποχρεώσεων και σχέση με συγγενείς συμβάσειςΣελ. 264
ΙΙΙ. Προοπτικές της συλλογικής διαχείρισης στο ψηφιακό περιβάλλονΣελ. 267
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Α. ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 273
Β. ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 278
Γ. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 280
ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟΣελ. 285
Ασχολείται εκτενώς με τη φύση και λειτουργία των συμβάσεων:
• ανάθεσης διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων σε ΟΣΔ/ΑΟΔ
• χορήγησης πολυεδαφικής άδειας και
• εκπροσώπησης ΟΣΔ για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών
αποτελώντας έτσι πρωτότυπη συμβολή στην ερμηνεία του δικαίου πνευματικής ιδιοκτησίας και συλλογικής διαχείρισης και χρήσιμο εγχειρίδιο για κάθε νομικό, φοιτητή, ερευνητή και εφαρμοστή του εν λόγω δικαίου.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣΣελ. VII
ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣΣελ. XIX
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ι. Αντικείμενο μελέτηςΣελ. 1
ΙΙ. Μεθοδολογική προσέγγισηΣελ. 2
ΙΙΙ. Διάρθρωση περιεχομένουΣελ. 2
ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
1.1. Χορήγηση πολυεδαφικών αδειών, συλλογική διαχείριση και Ψηφιακή Ενιαία Αγορά της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΣελ. 7
1.1.1. Πάροχοι επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικής και Ψηφιακή Ενιαία ΑγοράΣελ. 7
1.1.2. Πάροχοι επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικής, ΟΣΔ και ο εννοιολογικός προσδιορισμός της πολυεδαφικής αδειοδότησηςΣελ. 8
1.1.3. Ενωσιακή και εθνική νομοθετική προσέγγιση της πολυεδαφικής αδειοδότησηςΣελ. 11
1.2. Εκδότες μουσικής και ΟΣΔΣελ. 15
1.3. Συμφωνίες ΟΣΔ για χορήγηση πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 18
1.3.1. Πολυεδαφικές άδειες επί εκτελεστικών και μηχανικών δικαιωμάτωνΣελ. 18
1.3.2. Οι Κεντρικές Συμφωνίες Αδειοδότησης και η Συμφωνία των Καννών ως «προπομπός» των πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 21
1.3.3. Η Συμφωνία IFPI SimulcastingΣελ. 23
1.3.4. Οι Συμφωνίες Σαντιάγο και ΒΙΕΜ- ΒαρκελώνηςΣελ. 25
1.4. Διαμόρφωση του νομικού πλαισίου χορήγησης πολυεδαφικών αδειών από τα θεσμικά ενωσιακά όργαναΣελ. 27
1.4.1. Η Σύσταση 2005/737/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η επίδρασή της στην πολυεδαφική αδειοδότησηΣελ. 27
1.4.2. Τα Ψηφίσματα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η θέσπιση της Οδηγίας 2014/26/ΕΕΣελ. 30
1.5. Σχήματα συνεργασίας μεταξύ ΟΣΔ για παροχή πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 31
1.5.1. PEDL, DEAL και IMPELΣελ. 31
1.5.2. CELAS/SOLARΣελ. 32
1.5.3. ICE και άλλα νεότερα σχήματαΣελ. 34
1.6. Η προβληματική του χαρακτηρισμού των σχημάτων συνεργασίας ως ΟΣΔΣελ. 37
1.6.1. Η θέση της αλλοδαπής νομολογίας και θεωρίαςΣελ. 37
1.6.2. Η θέση του εθνικού δικαίουΣελ. 41
(i) Η αναγνώριση των ΕΟΔ από το ά. 2 παρ. 4 Ν 4481/2017Σελ. 41
(ii) Η ισότιμη νομοθετική αντιμετώπιση ΟΣΔ και ΕΟΔΣελ. 42
1.6.3. Παροχή πολυεδαφικών αδειών από ΑΟΔΣελ. 43
(i) Εννοιολογικό περιεχόμενο των ΑΟΔΣελ. 43
(ii) Η περίπτωση της Soundreef Ltd.Σελ. 44
1.6.4. Εννοιολογική διαφοροποίηση ΑΟΔ έναντι λοιπών φορέων συλλογικής διαχείρισηςΣελ. 46
1.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 49
ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΟΙ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Η ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗ ΑΔΕΙΑ
2.1. Η κατά νόμον πολυεδαφική άδειαΣελ. 53
2.2. Πολυεδαφική άδεια και οικονομική εκμετάλλευσηΣελ. 54
2.2.1. Άδειες και συμβάσεις εκμετάλλευσηςΣελ. 54
2.2.2. Παραχώρηση αδειών και αρχή της αυτοτέλειαςΣελ. 56
2.3. Η χορηγούμενη από ΟΣΔ πολυεδαφική άδειαΣελ. 57
2.3.1. Άδεια -και όχι σύμβαση- εκμετάλλευσηςΣελ. 57
2.3.2. Ο μη αποκλειστικός χαρακτήραςΣελ. 59
2.3.3. Αρχή του σκοπού της σύμβασης και πολυεδαφική άδειαΣελ. 61
2.3.4. Χρονική και γεωγραφική έκταση χορηγούμενης άδειαςΣελ. 62
2.4. Τα κατά νόμον επιγραμμικά δικαιώματαΣελ. 64
2.4.1. Εννοιολογικό περιεχόμενο κατά το ενωσιακό δίκαιοΣελ. 64
2.4.2. To δικαίωμα εγγραφής και αναπαραγωγήςΣελ. 65
2.4.3. Το δικαίωμα παρουσίασης του έργου στο κοινόΣελ. 68
2.4.4. Αποκλεισμός του δικαιώματος ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσηςΣελ. 71
2.5. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας σε χρήστες μουσικήςΣελ. 73
2.5.1. Εννοιολογικός προσδιορισμός χρήστηΣελ. 73
2.5.2. Ο πάροχος επιγραμμικών υπηρεσιών ως ο χρήστης της πολυεδαφικής άδειαςΣελ. 75
2.6. Προϋποθέσεις χορήγησης πολυεδαφικών αδειών από ΟΣΔΣελ. 78
2.6.1. Η ρύθμιση του ά. 33 Ν 4481/2017Σελ. 78
2.6.2. Διαπίστωση συμμόρφωσης με το ά. 33 Ν 4481/2017Σελ. 79
2.7. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 82
2.8. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 83
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
3.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 85
3.1.1. Η ανάθεση της διαχείρισης ως προϋπόθεση χορήγησης αδειώνΣελ. 85
3.1.2. Το κατά νόμον περιεχόμενο της σύμβασηςΣελ. 86
3.1.3. Η χορήγηση μη εμπορικών αδειών από τον δικαιούχο μετά την ανάθεση της διαχείρισης σε ΟΣΔΣελ. 88
3.2. Ο αναθέτων την διαχείριση δικαιούχοςΣελ. 91
3.2.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 91
3.2.2. Ο δικαιούχος ως μέλος του ΟΣΔΣελ. 93
3.3. Ανάθεση διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 94
3.4. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 95
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
4.1. Εννοιολογικός προσδιορισμόςΣελ. 97
4.1.1. Ο κατά νόμον ορισμόςΣελ. 97
4.1.2. Αιτιολογική βάση εκπροσώπησηςΣελ. 98
4.2. Συμβάσεις μονομερούς και συμβάσεις αμοιβαίας εκπροσώπησηςΣελ. 100
4.3. Ρήτρες αποκλειστικότητας και συμβάσεις εκπροσώπησηςΣελ. 103
4.3.1. Η θέσπιση της μη αποκλειστικότητας της εκπροσώπησης για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών στο Ν 4481/2017Σελ. 103
4.3.2. Η μη αποκλειστική εκπροσώπηση νοούμενη ως εκπροσώπηση από πλείονες ΟΣΔΣελ. 103
4.3.3. Η μη αποκλειστική εκπροσώπηση νοούμενη ως αποκλεισμός των ρητρών αποκλειστικότηταςΣελ. 104
4.3.4. Η τελικώς υιοθετούμενη έννοια μη αποκλειστικής εκπροσώπησης για χορήγηση πολυεδαφικών αδειώνΣελ. 108
4.4. Eκπροσώπηση για χορήγηση πολυεδαφικών αδειών από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 110
4.5. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 110
ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
5.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 113
5.1.1. Ο ενοχικός χαρακτήραςΣελ. 113
5.1.2. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με μεταβίβαση των εξουσιών του περιουσιακού δικαιώματοςΣελ. 114
(i) Η εκποιητική και επιδοτική φύση της μεταβίβασηςΣελ. 116
(ii) Η καταπιστευτική φύση της μεταβίβασηςΣελ. 118
(iii) Κριτική αποτίμηση της εκπλήρωσης με καταπιστευτική μεταβίβασηΣελ. 120
5.1.3. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με παροχή πληρεξουσιότηταςΣελ. 121
(i) Σχέση πληρεξουσιότητας με την άμεση αντιπροσώπευσηΣελ. 122
(ii) Η θεώρηση της σχέσης ΟΣΔ με τον δικαιούχο ως σχέσης αντιπροσώπευσηςΣελ. 123
(iii) Ζητήματα της αντιπροσώπευσης στο πλαίσιο της εκπλήρωση της ανάθεσης διαχείρισης με την παροχή πληρεξουσιότηταςΣελ. 124
5.1.4. Άλλοι προβλεπόμενοι στο νόμο τρόποι εκπλήρωσηςΣελ. 127
(i) Η παροχή εξουσιοδότησηςΣελ. 127
(ii) Εξουσιοδότηση προς άσκηση ή είσπραξη δικαιώματοςΣελ. 128
5.1.5. Ζητήματα εκπλήρωσης της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 131
5.2. Η αιτιώδης φύσηΣελ. 131
5.3. Η επιδοτική φύση και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 133
5.3.1. Ο επιδοτικός χαρακτήρας της υποσχετικής δικαιοπραξίαςΣελ. 133
5.3.2. Η αιτία της υποσχετικής επίδοσης στην ανάθεση της διαχείρισης σε ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 134
5.3.3. Η αιτία της επίδοσης στις πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 138
5.4. Η τήρηση τύπου και η ορισμένη διάρκειαΣελ. 139
5.4.1. Η τυπική φύσηΣελ. 139
(i) Η κατάρτιση με ιδιωτικό έγγραφοΣελ. 139
(ii) Η απόλυτη ακυρότητα ελλείψει τήρησης του νόμιμου τύπουΣελ. 139
5.4.2. Ο διαρκής χαρακτήρας και η ανάθεση διαχείρισης για ορισμένο χρονικό διάστημαΣελ. 142
5.4.3. Η καταγγελία της σύμβασηςΣελ. 143
(i) Τακτική ή έκτακτη καταγγελία;Σελ. 143
(ii) Χρόνος επέλευσης έννομων αποτελεσμάτων καταγγελίαςΣελ. 145
5.4.4. Τήρηση τύπου, διάρκεια και καταγγελία της σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 145
5.5. Η ατελώς αμφοτεροβαρής φύσηΣελ. 147
5.5.1. Ατελώς αμφοτεροβαρής φύση της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 147
5.5.2. Ο μη αποκλεισμός της αμφοτεροβαρούς φύσης στην ανάθεση της διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔΣελ. 148
5.6. Η σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 149
5.6.1. Οι δικαιοπραξίες αναγκαστικής κατάρτισης γενικάΣελ. 149
5.6.2. Αναγκαστική δικαιοπραξία για τον ΟΣΔΣελ. 150
5.6.3. Σύμβαση προσχωρήσεως για τον δικαιούχοΣελ. 151
(i) Οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 151
(ii) Καταχρηστικότητα των ΓΟΣΣελ. 152
(a) Η σύμβαση ανάθεσης διαχείρισης ως μη καταναλωτικήΣελ. 154
(b) Εφαρμογή του ά. 2 Ν 2251/1994 στη σύμβαση ανάθεσης διαχείρισηςΣελ. 155
5.6.4. Ανάθεση της διαχείρισης σε πλην του ά. 50 ΑΟΔ και αναγκαστικός χαρακτήρας της δικαιοπραξίαςΣελ. 156
5.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 157
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ
6.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 159
6.1.1 Ο ενοχικός και υποσχετικός χαρακτήραςΣελ. 159
6.1.2. Εκπλήρωση της υποσχετικής δικαιοπραξίας με παροχή εξουσιοδότησηςΣελ. 159
6.2. Η αιτιώδης φύσηΣελ. 160
6.3. Η επιδοτική φύση και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 160
6.4. Η δυσχέρεια στον προσδιορισμό του τυπικού χαρακτήραΣελ. 161
6.4.1. Αιτίες δυσχέρειαςΣελ. 161
6.4.2. Διαρκής χαρακτήρας και καταγγελίαΣελ. 164
6.5. Η ατελώς αμφοτεροβαρής φύσηΣελ. 166
6.6. Η σύμβαση εκπροσώπησης ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 167
6.6.1. Αναγκαστική δικαιοπραξία για τον εξουσιοδοτούμενο ΟΣΔΣελ. 167
6.6.2. Σύμβαση προσχώρησης για τον εκπροσωπούμενο ΟΣΔ και οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 168
6.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 169
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΗ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
7.1. Η ενοχική και υποσχετική φύσηΣελ. 171
7.1.1. Η ενοχική φύσηΣελ. 171
7.1.2. Η υποσχετική φύσηΣελ. 172
7.2. Η αμφοτεροβαρής και αιτιώδης φύσηΣελ. 173
7.3. Η επιδοτική φύση της ως απόρροια της υποσχετικής και η επαχθής αιτία της επίδοσηςΣελ. 175
7.4. Η τήρηση τύπου και η ορισμένη χρονική διάρκειαΣελ. 175
7.4.1. Ο διαρκής χαρακτήραςΣελ. 175
7.4.2. Ο τυπικός χαρακτήραςΣελ. 176
7.4.3. Χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας - ΚαταγγελίαΣελ. 177
7.5. Η πολυεδαφική άδεια ως δικαιοπραξία αναγκαστικής κατάρτισηςΣελ. 178
7.5.1. Αναγκαστική δικαιοπραξία για ΟΣΔ, ΕΟΔ και ΑΟΔ 50Σελ. 178
7.5.2. Σύμβαση προσχώρησης για τον πάροχο επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 181
(i) Οι όροι προσχώρησης ως ΓΟΣΣελ. 181
(ii) Η διάγνωση της καταχρηστικότητας των ΓΟΣΣελ. 182
7.5.3. Χορήγηση πολυεδαφικής άδειας από πλην του ά. 50 ΑΟΔ και αναγκαστικότητα της δικαιοπραξίαςΣελ. 183
7.6. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 184
ΜΕΡΟΣ E΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
8.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 185
8.1.1. Ενημέρωση για το πλαίσιο ανάθεσης διαχείρισηςΣελ. 185
8.1.2. Ενημέρωση για τα διαχειριστικά έξοδα και άλλες κρατήσειςΣελ. 186
8.1.3. Περιεχόμενο διαχειριστικών εξόδων και κρατήσεωνΣελ. 186
8.1.4. Ποσοστιαίος προσδιορισμός διαχειριστικών εξόδωνΣελ. 189
(i) Ο κανόνας του ά. 18 παρ. 3 Ν 4481/2017Σελ. 189
(ii) Η κριτική επί του ποσοστιαίου προσδιορισμούΣελ. 190
8.2. Κύριες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 192
8.2.1. Η ανάληψη της διαχείρισηςΣελ. 192
(i) Η υποχρεωτικότητα της μερικής διαχείρισηςΣελ. 193
(ii) Μερική διαχείριση εξουσιών και έργωνΣελ. 194
8.2.2. Η διαχείριση ως παροχή αδειών και είσπραξη αμοιβήςΣελ. 195
8.2.3. Η εξώδικη και δικαστική προστασίαΣελ. 196
(i) Η προστασία ως κύρια υποχρέωσηΣελ. 196
(ii) Η υποχρεωτικότητα της δικαστικής προστασίαςΣελ. 197
(iii) Ζητήματα δικαστικών δαπανώνΣελ. 198
(iv) Τεκμήρια αντιπροσώπευσης-δικονομικής νομιμοποίησηςΣελ. 199
8.2.4. Η υποχρέωση ακριβούς και έγκαιρης διανομήςΣελ. 202
(i) Η διανομή ως γενική υποχρέωσηΣελ. 202
(ii) Η διανομή εσόδων από πολυεδαφικές άδειεςΣελ. 204
(iii) Ορθή τήρηση εσόδων από δικαιώματαΣελ. 205
8.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 206
8.3.1. Ενημέρωση για διαχειριστικά έξοδα και κρατήσειςΣελ. 207
8.3.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 208
8.3.3. Ενημέρωση για συμφωνίες εκπροσώπησηςΣελ. 211
8.3.4. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένων και πληροφοριώνΣελ. 212
8.3.5. Παροχή μέσων ηλεκτρονικής υποβολής πληροφοριώνΣελ. 213
8.3.6. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 215
8.4. Κύριες υποχρεώσεις δικαιούχουΣελ. 216
8.4.1. Ο περιορισμένος αριθμός υποχρεώσεωνΣελ. 216
8.4.2. Η παροχή καταλόγου έργωνΣελ. 217
8.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις δικαιούχουΣελ. 218
8.5.1. Η παροχή πληροφοριώνΣελ. 218
8.5.2. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 218
8.6. Η λειτουργία της σύμβασης ανάθεσης διαχείρισης σε ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 219
8.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 220
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ
9.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 222
9.1.1. Ενημέρωση για τους όρους διαχείρισηςΣελ. 222
9.1.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 223
9.2. Κύριες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 223
9.2.1. Η ανάληψη της εκπροσώπησης και διαχείρισηςΣελ. 223
(i) Η συμπερίληψη του εκπροσωπούμενου ρεπερτορίου στις προσφορέςΣελ. 225
(ii) Διαχείριση χωρίς διακρίσεις και με τους ίδιους όρους διαχείρισης του ρεπερτορίου του εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 225
(iii) Επιτρεπόμενα διαχειριστικά έξοδαΣελ. 226
(iv) Επιτρεπόμενες λοιπές κρατήσειςΣελ. 226
9.2.2. Η παροχή αδειών και η είσπραξη αμοιβήςΣελ. 227
9.2.3. Η εξώδικη και η δικαστική προστασίαΣελ. 227
9.2.4. Η ακριβής και έγκαιρη καταβολή των εσόδωνΣελ. 227
(i) Εννοιολογικό περιεχόμενο της ακριβούς καταβολήςΣελ. 227
(ii) Έγκαιρη καταβολή χωρίς καθυστέρησηΣελ. 228
9.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούμενου ΟΣΔΣελ. 229
9.3.1. Ενημέρωση- Διαχειριστικός απολογισμόςΣελ. 229
9.3.2. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 230
9.3.3. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένων – Παροχή μέσων ηλεκτρονικής υποβολής πληροφοριώνΣελ. 230
9.4. Κύριες υποχρεώσεις εξουσιοδοτούντος ΟΣΔΣελ. 231
9.4.1. Ο περιορισμένος αριθμός υποχρεώσεωνΣελ. 231
9.4.2. Παροχή πληροφοριών για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 231
9.4.3. Περαιτέρω διανομήΣελ. 233
9.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις εκπροσωπούμενου ΟΣΔΣελ. 234
9.6. Η λειτουργία της σύμβασης εκπροσώπησης ΟΣΔ από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 235
9.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 235
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΥΕΔΑΦΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
10.1. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔ και παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιών μουσικήςΣελ. 237
10.1.1. Η κοινή προσυμβατική υποχρέωση διεξαγωγής διαπραγματεύσεων με καλή πίστηΣελ. 237
10.1.2. Προσυμβατικές υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 238
(i) Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 238
(ii) Χορήγηση αδειών βάσει αντικειμενικών κριτηρίων που δεν εισάγουν διακρίσεις και η απόκλιση επί επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 239
(iii) Ενημέρωση για τα κριτήρια καθορισμού της αμοιβήςΣελ. 241
(iv) Η αξίωση ποσοστιαίας αμοιβήςΣελ. 243
(v) Η ανάρτηση του αμοιβολογίουΣελ. 245
10.2. Κύριες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 246
10.2.1. Η παροχή πολυεδαφικής άδειαςΣελ. 246
10.2.2. Η παρακολούθηση της χρήσηςΣελ. 247
(i) Eννοιολογικό περιεχόμενοΣελ. 247
(ii) Η υποβολή αναφορών χρήσης ηλεκτρονικά και σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα και πρακτικέςΣελ. 249
10.2.3. Η τιμολόγηση του παρόχου και η είσπραξη της αμοιβήςΣελ. 250
(i) Ακριβής και έγκαιρη τιμολόγησηΣελ. 250
(ii) Η έκδοση ηλεκτρονικού τιμολογίου συγκεκριμένου μορφότυπουΣελ. 251
(iii) Τα αναγκαία στοιχεία του τιμολογίουΣελ. 252
(iv) Η παροχή επαρκών μηχανισμών αμφισβήτησης της ορθότητας των τιμολογιακών χρεώσεωνΣελ. 254
10.3. Παρεπόμενες υποχρεώσεις ΟΣΔΣελ. 255
10.3.1. Ενημέρωση για το εκπροσωπούμενο ρεπερτόριοΣελ. 255
10.3.2. Τήρηση ορθής βάσης δεδομένωνΣελ. 256
10.3.3. Λοιπές υποχρεώσειςΣελ. 256
10.4. Κύριες υποχρεώσεις παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 257
10.4.1. Η υποβολή αναφοράς χρήσης των επιγραμμικών δικαιωμάτων επί μουσικών έργωνΣελ. 257
(i) Συχνότητα υποβολής αναφοράς χρήσηςΣελ. 258
(ii) Η τήρηση της συμφωνημένης χρήσηςΣελ. 260
10.4.2. Η καταβολή της αμοιβήςΣελ. 260
10.5. Παρεπόμενες υποχρεώσεις παρόχου επιγραμμικών υπηρεσιώνΣελ. 260
10.6. Η λειτουργία της πολυεδαφικής άδειας που χορηγείται από ΕΟΔ ή ΑΟΔΣελ. 261
10.7. Σύνοψη κεφαλαίουΣελ. 262
ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ι. Η διαφοροποιημένη νομοθετική αντιμετώπιση των ΟΣΔ, ΕΟΔ, ΑΟΔ 50 έναντι των υπολοίπων ΑΟΔΣελ. 263
ΙΙ. Πλαίσιο υποχρεώσεων και σχέση με συγγενείς συμβάσειςΣελ. 264
ΙΙΙ. Προοπτικές της συλλογικής διαχείρισης στο ψηφιακό περιβάλλονΣελ. 267
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Α. ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 273
Β. ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 278
Γ. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 280
ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟΣελ. 285
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις