0
Your Καλαθι
Τον λόγο έχει η τέχνη
Εικαστικές καταγραφές 2006-2017
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η Κική Δημουλά γράφει στον πρόλογο του βιβλίου του Τάκη Μαυρωτά (διευθυντή Εικαστικού Προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, που έχει διατελέσει διευθυντής της Πινακοθήκης Πιερίδη και μέλος των Δ.Σ. της Εθνικής Πινακοθήκης, του Ελληνικού Φεστιβάλ, του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και της Εθνικής Επιτροπής Χορηγιών του Υπουργείου Πολιτισμού):
Τα αισθητικά δοκίμια του Τάκη Μαυρωτά, στο νέο του βιβλίο, προκαλούν με τον δικό τους τρόπο τη μνήμη και φωτίζουν τη γεωγραφία του χρόνου. Ίσως γιατί μου θυμίζουν εκθέσεις που αγάπησα, από του αείμνηστου φίλου μου Παναγιώτη Τέτση έως του Σωτήρη Σόρογκα και από τις θεματικές «Ο κόσμος του Οδυσσέα Ελύτη» έως τα «Ζωγραφισμένα» του Κ.Π. Καβάφη, όπου με τους ποιητές συνομιλούσαν ο Τσαρούχης, ο Μόραλης, ο Ψυχοπαίδης και τόσοι άλλοι ζωγράφοι και γλύπτες που θαυμάζω.
Η αξία της ανθρώπινης ευαισθησίας αποτελεί τον πιο πολύτιμο θησαυρό της ζωής. Με αυτό το εφόδιο ο Μαυρωτάς, με ευρυψυχία και γόνιμες αγωνίες, προσέγγισε το έργο σπουδαίων καλλιτεχνών κυρίως της ευρωπαϊκής τέχνης, τονίζοντας ότι η πορεία της αντιστέκεται στο περιττό και στο αδύνατο. Με στέρεα παιδεία και κριτική οξυδέρκεια γράφει άλλοτε για τους Giorgio de Chirico και Pablo Picasso και άλλοτε για τους μοντερνιστές των Βαλκανίων και τους κορυφαίους γλύπτες του 20ού αιώνα. Ο λόγος του πολύχυμος, σαφής και ζωντανός ανοίγει νέους πνευματικούς ορίζοντες στην εικαστική δημιουργία και συμβάλλει άμεσα στη διάδοση της τέχνης. [...]
Ο Μαυρωτάς διακονεί με υπευθυνότητα και γνώση, πάθος και ανιδιοτέλεια την τέχνη άλλοτε ως επιμελητής σπουδαίων εκθέσεων και άλλοτε ως θεωρητικός της τέχνης, με δυνατό αισθητήριο και αυστηρή κριτική όραση. Τα κέιμενά του, με τις ουσιαστικές παρατηρήσεις τους, αποκαλύπτουν το εισδυτικό του βλέμμα, το πολύπειρο και διαισθαντικό του πνεύμα.
Τα αισθητικά δοκίμια του Τάκη Μαυρωτά, στο νέο του βιβλίο, προκαλούν με τον δικό τους τρόπο τη μνήμη και φωτίζουν τη γεωγραφία του χρόνου. Ίσως γιατί μου θυμίζουν εκθέσεις που αγάπησα, από του αείμνηστου φίλου μου Παναγιώτη Τέτση έως του Σωτήρη Σόρογκα και από τις θεματικές «Ο κόσμος του Οδυσσέα Ελύτη» έως τα «Ζωγραφισμένα» του Κ.Π. Καβάφη, όπου με τους ποιητές συνομιλούσαν ο Τσαρούχης, ο Μόραλης, ο Ψυχοπαίδης και τόσοι άλλοι ζωγράφοι και γλύπτες που θαυμάζω.
Η αξία της ανθρώπινης ευαισθησίας αποτελεί τον πιο πολύτιμο θησαυρό της ζωής. Με αυτό το εφόδιο ο Μαυρωτάς, με ευρυψυχία και γόνιμες αγωνίες, προσέγγισε το έργο σπουδαίων καλλιτεχνών κυρίως της ευρωπαϊκής τέχνης, τονίζοντας ότι η πορεία της αντιστέκεται στο περιττό και στο αδύνατο. Με στέρεα παιδεία και κριτική οξυδέρκεια γράφει άλλοτε για τους Giorgio de Chirico και Pablo Picasso και άλλοτε για τους μοντερνιστές των Βαλκανίων και τους κορυφαίους γλύπτες του 20ού αιώνα. Ο λόγος του πολύχυμος, σαφής και ζωντανός ανοίγει νέους πνευματικούς ορίζοντες στην εικαστική δημιουργία και συμβάλλει άμεσα στη διάδοση της τέχνης. [...]
Ο Μαυρωτάς διακονεί με υπευθυνότητα και γνώση, πάθος και ανιδιοτέλεια την τέχνη άλλοτε ως επιμελητής σπουδαίων εκθέσεων και άλλοτε ως θεωρητικός της τέχνης, με δυνατό αισθητήριο και αυστηρή κριτική όραση. Τα κέιμενά του, με τις ουσιαστικές παρατηρήσεις τους, αποκαλύπτουν το εισδυτικό του βλέμμα, το πολύπειρο και διαισθαντικό του πνεύμα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις