Ανταγωνισμός και ρύθμιση στην ψηφιακή οικονομία

Πλατφόρμες, big data, αλγόριθμοι, blockchain
Έκπτωση
20%
Τιμή Εκδότη: 105.00
84.00
Τιμή Πρωτοπορίας
+
597996
Σελίδες:1120
Ημερομηνία Έκδοσης:15/02/2023
ISBN:9789606549786
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Η παρούσα μονογραφία εκκινεί από τις σύγχρονες οικονομικές θεωρίες που αναλύουν την ψηφιακή οικονομία (συμπεριφορική οικονομική, οικονομικά δικτύου) και εν συνεχεία εστιάζει στους βασικούς πυλώνες της: τις πλατφόρμες, τα δεδομένα (big data), τους αλγόριθμους και το blockchain.

Από τα παραπάνω εξετάζονται οι ιδιαιτερότητές τους, οι συνακόλουθες προκλήσεις και κίνδυνοι ως προς το δίκαιο ανταγωνισμού καθώς και πιθανοί τρόποι άμβλυνσης των δυσχερειών που προκαλούνται. Παρουσιάζονται επίσης:

οι πιο σημαντικές υποθέσεις που έχουν απασχολήσει τις αρχές ανταγωνισμού και τα δικαστήρια ανά τον κόσμο
οι απόψεις της θεωρίας για τη ρύθμιση της ψηφιακής αγοράς
οι ρυθμιστικές πρωτοβουλίες σε EE και σε αλλοδαπές έννομες τάξεις, όπως η Αγγλία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ
οι νέες θεωρίες βλάβης στις συγκεντρώσεις και στην κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Ιδιαίτερη ενότητα αφιερώνεται στους Κανονισμούς για την Ψηφιακή Αγορά (Digital Markets Act) και τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι αποτελούν την πιο πρόσφατη προσπάθεια ex ante ρύθμισης της ψηφιακής οικονομίας.

Στο τέλος προτείνεται η κατά την άποψη της συγγραφέως βέλτιστη λύση με στόχο μια ρεαλιστική, προβλέψιμη και αποτελεσματική εφαρμογή του δικαίου ανταγωνισμού, ενταγμένη στο απαιτητικό πλαίσιο των νέων δεδομένων της ψηφιακής οικονομίας. Στόχος της ανάλυσης αυτής είναι η αποφυγή φαινομένων τόσο υποεφαρμογής του νόμου, όσο και υπερβολικής παρέμβασης στον πιο δυναμικό κλάδο της οικονομίας, προστατεύοντας ταυτόχρονα το δίκαιο και την πολιτική του ανταγωνισμού από την εργαλειοποίησή τους για σκοπούς καταφανώς ξένους ως προς το αντικείμενό τους.

“Competition Law is about maximizing consumer welfare or allocative efficiency. Equality is about distribution of the gains. The two concepts are apples and oranges. Let competition be competition law”.

Η μονογραφία απευθύνεται σε κάθε νομικό και οικονομολόγο που ενδιαφέρεται για το δίκαιο του ελεύθερου ανταγωνισμού και την εφαρμογή του στην ψηφιακή οικονομία.

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!