0
Your Καλαθι
Οι μειονότητες μέσα στη σχολική τάξη
Μια σχέση αλληλεπίδρασης
Περιγραφή
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Η μειονοτική επιρροή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Κοινωνικές αναπαραστάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Φυλετική προκατάληψη. Ρατσισμός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Η ανάπτυξη της φυλετικής προκατάληψης κατά την παιδική ηλικία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Οι μειονότητες στην Ελλάδα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Πειραματική διαδικασία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Η επίδραση του χρόνου παρουσίας της μειονότητας στη διαμόρφωση της στάσης της πλειονότητας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Μειονοτική ακαμψία και ευλυγισία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10
Διαπραγμάτευση της έντασης της σύγκρουσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11
Σύνδεση της στάσης απέναντι στις μειονότητες με τη σχολική επίδοση των μαθητών της πλειονότητας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12
Η εξέλιξη της φυλετικής στάσης κατά τη σχολική ηλικία. Ο ρόλος του σχολείου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13
Όταν η πλειονότητα γίνεται μειοψηφία. Η αλλαγή των ρόλων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14
Aλλες μεταβλητές που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της φυλετικής στάσης των μαθητών
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Οι μειονότητες στην Ελλάδα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο,κάνουν διαρκώς εντονότερη την παρουσία τους, επιδιώκοντας αυτό που άλλοτε απεύχονταν, δηλαδή την αναγνώριση και την επισημοποίηση της διαφορετικής τους ταυτότητας. Όμως, η επιστημονική κοινότητα αρνείται να στρέψει πάνω τους τη προσοχή της, στο βαθμό που θα τους αναλογούσε, συμβάλλοντας και αυτή από την πλευρά της στον παραγκωνισμό και την απομόνωσή τους. Η Κοινωνική Ψυχολογία αποτελεί μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις αυτού του κανόνα, καθώς μέσα από πολυάριθμες μελέτες και πειράματα, διερευνά φαινόμενα όπως η προκατάληψη, ο ρατσισμός και, τώρα τελευταία, η μειονοτική επιρροή. Στόχος αυτού του βιβλίου είναι να επιχειρήσει, μέσα απο την ιδιαιτερότητα του <κοινωνιοψυχολογικού βλέμματος>, μια πρώτη προσέγγιση της παρουσίας των μειονοτήτων μέσα στα ελληνικά σχολεία. Η προσέγγιση αυτή κινείται πάνω σε δυο κεντρικούς άξονες: τη μειονοτική επιρροή και τη διαμόρφωση της φυλετικής στάσης κατά την παιδική ηλικία και καταλήγει σε μερικά πολύ αξιόλογα ευρήματα, ικανά να αποτελέσουν το ερέθισμα για νέες, περισσότερο εξειδικευμένες, έρευνες στο χώρο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Η μειονοτική επιρροή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Κοινωνικές αναπαραστάσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Φυλετική προκατάληψη. Ρατσισμός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Η ανάπτυξη της φυλετικής προκατάληψης κατά την παιδική ηλικία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Οι μειονότητες στην Ελλάδα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Πειραματική διαδικασία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Αποτελέσματα της πειραματικής διαδικασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Η επίδραση του χρόνου παρουσίας της μειονότητας στη διαμόρφωση της στάσης της πλειονότητας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Μειονοτική ακαμψία και ευλυγισία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10
Διαπραγμάτευση της έντασης της σύγκρουσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11
Σύνδεση της στάσης απέναντι στις μειονότητες με τη σχολική επίδοση των μαθητών της πλειονότητας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12
Η εξέλιξη της φυλετικής στάσης κατά τη σχολική ηλικία. Ο ρόλος του σχολείου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13
Όταν η πλειονότητα γίνεται μειοψηφία. Η αλλαγή των ρόλων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14
Aλλες μεταβλητές που επηρεάζουν τη διαμόρφωση της φυλετικής στάσης των μαθητών
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Οι μειονότητες στην Ελλάδα, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο,κάνουν διαρκώς εντονότερη την παρουσία τους, επιδιώκοντας αυτό που άλλοτε απεύχονταν, δηλαδή την αναγνώριση και την επισημοποίηση της διαφορετικής τους ταυτότητας. Όμως, η επιστημονική κοινότητα αρνείται να στρέψει πάνω τους τη προσοχή της, στο βαθμό που θα τους αναλογούσε, συμβάλλοντας και αυτή από την πλευρά της στον παραγκωνισμό και την απομόνωσή τους. Η Κοινωνική Ψυχολογία αποτελεί μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις αυτού του κανόνα, καθώς μέσα από πολυάριθμες μελέτες και πειράματα, διερευνά φαινόμενα όπως η προκατάληψη, ο ρατσισμός και, τώρα τελευταία, η μειονοτική επιρροή. Στόχος αυτού του βιβλίου είναι να επιχειρήσει, μέσα απο την ιδιαιτερότητα του <κοινωνιοψυχολογικού βλέμματος>, μια πρώτη προσέγγιση της παρουσίας των μειονοτήτων μέσα στα ελληνικά σχολεία. Η προσέγγιση αυτή κινείται πάνω σε δυο κεντρικούς άξονες: τη μειονοτική επιρροή και τη διαμόρφωση της φυλετικής στάσης κατά την παιδική ηλικία και καταλήγει σε μερικά πολύ αξιόλογα ευρήματα, ικανά να αποτελέσουν το ερέθισμα για νέες, περισσότερο εξειδικευμένες, έρευνες στο χώρο.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις