0
Your Καλαθι
Νέα Ελληνικά Γ΄Λυκείου
Ενιαία Εξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας [Έκδοση 2020-2021]
Περιγραφή
Το ΝΕΟ εκπαιδευτικό βιβλίο ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ για την Γ΄ Λυκείου – Ενιαία Εξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οργανώνεται σε δύο (2) μέρη.
Το Πρώτο Μέρος περιλαμβάνει:
Θέμα Πρώτο – Το περιληπτικό κείμενο στην Ενιαία Εξέταση
• Τεχνικές πύκνωσης
• Τα είδη των περιληπτικών κειμένων
• Ζητήματα περίληψης: Μετα-διατυπώσεις και επικοινωνιακό πλαίσιο
• Η αξιολόγηση της περίληψης
Θέμα Δεύτερο
Α. Κατανόηση πληροφοριών κειμένου
• Ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου
Β. Προθετικότητα
• Κειμενικά είδη και κοινωνικές λειτουργίες
• Επικοινωνιακή περίσταση και συγκείμενο
• Οργάνωση κειμένου: Συνοχή και Συνεκτικότητα
• Παράγραφος: Μέθοδοι ανάπτυξης και λειτουργία τους
• Τρόποι και μέσα πειθούς: Η ρητορική του κειμένου
• Η γλώσσα του κειμένου: Λεξιλόγιο – Γλωσσικές ποικιλίες – Λειτουργίες της γλώσσας –
Στίξη – Σύνταξη – Ρηματικά πρόσωπα – Τροπικότητα – Προτάσεις
Γ. Μετασχηματισμοί ως προς:
• το ύφος, την επικοινωνιακή περίσταση, την πρόθεση του πομπού, το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
Δ. Σύγκριση κειμένων ως προς:
• το περιεχόμενο, τη γλώσσα, τον «τρόπο» του κειμένου
Ε. Κειμενικοί τύποι
• Προσχεδιασμένος λόγος
• Επιστολή
• Δημοσιογραφικά κείμενα
• Βιογραφικά είδη
• Δοκίμιο
• Πολυτροπικά κείμενα
Θέμα Τρίτο – Το ερμηνευτικό σχόλιο
• Κειμενικοί δείκτες
• Από τον ερμηνευτικό διάλογο στο ερμηνευτικό σχόλιο
• Εφαρμογές
• Η αξιολόγηση του ερμηνευτικού σχολίου
Θέμα Τέταρτο – Παραγωγή λόγου
• Τύποι θεμάτων στην Ενιαία Εξέταση: Δημιουργική αξιοποίηση πληροφοριών κειμένων αναφοράς –
Συμφωνία ή διαφωνία / Προσωπική τοποθέτηση – Σχολιασμός/αξιολόγηση άποψης – Ανάπτυξη ενός υπο-θέματος –
Επέκταση προβληματισμού
• Προεργασία: Βήματα σύνθεσης του κειμένου
• Η αξιολόγηση της παραγωγής λόγου
Το Δεύτερο Μέρος περιλαμβάνει:
• 33 Διδακτικές Ενότητες
• 50 Κριτήρια Αξιολόγησης σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης
Το Πρώτο Μέρος περιλαμβάνει:
Θέμα Πρώτο – Το περιληπτικό κείμενο στην Ενιαία Εξέταση
• Τεχνικές πύκνωσης
• Τα είδη των περιληπτικών κειμένων
• Ζητήματα περίληψης: Μετα-διατυπώσεις και επικοινωνιακό πλαίσιο
• Η αξιολόγηση της περίληψης
Θέμα Δεύτερο
Α. Κατανόηση πληροφοριών κειμένου
• Ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου
Β. Προθετικότητα
• Κειμενικά είδη και κοινωνικές λειτουργίες
• Επικοινωνιακή περίσταση και συγκείμενο
• Οργάνωση κειμένου: Συνοχή και Συνεκτικότητα
• Παράγραφος: Μέθοδοι ανάπτυξης και λειτουργία τους
• Τρόποι και μέσα πειθούς: Η ρητορική του κειμένου
• Η γλώσσα του κειμένου: Λεξιλόγιο – Γλωσσικές ποικιλίες – Λειτουργίες της γλώσσας –
Στίξη – Σύνταξη – Ρηματικά πρόσωπα – Τροπικότητα – Προτάσεις
Γ. Μετασχηματισμοί ως προς:
• το ύφος, την επικοινωνιακή περίσταση, την πρόθεση του πομπού, το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
Δ. Σύγκριση κειμένων ως προς:
• το περιεχόμενο, τη γλώσσα, τον «τρόπο» του κειμένου
Ε. Κειμενικοί τύποι
• Προσχεδιασμένος λόγος
• Επιστολή
• Δημοσιογραφικά κείμενα
• Βιογραφικά είδη
• Δοκίμιο
• Πολυτροπικά κείμενα
Θέμα Τρίτο – Το ερμηνευτικό σχόλιο
• Κειμενικοί δείκτες
• Από τον ερμηνευτικό διάλογο στο ερμηνευτικό σχόλιο
• Εφαρμογές
• Η αξιολόγηση του ερμηνευτικού σχολίου
Θέμα Τέταρτο – Παραγωγή λόγου
• Τύποι θεμάτων στην Ενιαία Εξέταση: Δημιουργική αξιοποίηση πληροφοριών κειμένων αναφοράς –
Συμφωνία ή διαφωνία / Προσωπική τοποθέτηση – Σχολιασμός/αξιολόγηση άποψης – Ανάπτυξη ενός υπο-θέματος –
Επέκταση προβληματισμού
• Προεργασία: Βήματα σύνθεσης του κειμένου
• Η αξιολόγηση της παραγωγής λόγου
Το Δεύτερο Μέρος περιλαμβάνει:
• 33 Διδακτικές Ενότητες
• 50 Κριτήρια Αξιολόγησης σύμφωνα με τον νέο τρόπο αξιολόγησης
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις