0
Your Καλαθι
Ακταίωνος γάμοι
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Κείμενα για το Τοπίο, την Πολιτισμική του Προσέγγιση και τον Σχεδιασμό του
Η αναφορά στον μύθο του Ακταίωνα στον τίτλο του βιβλίου επιχειρεί συμβολικά να περιγράψει την επιθυμία να ερμηνεύσουμε και να σχεδιάσουμε το τοπίο. Πράγματι… αυτή υπήρξε η αφετηρία του κειμένου που ακολουθεί. Να πραγματευθεί τον σχεδιασμό του τοπίου, συσχετισμένο με την αρχιτεκτονική σύνθεση και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Να πραγματευθεί τη μεταμόρφωση του κτιριακού σχεδιασμού σε σχεδιασμό τοπιακό, την προσπάθεια να «μεταφέρουμε» τον συνθετικό δομικό έλεγχο που εφαρμόζουμε στην κτιριακή σύνθεση στην τοπιακή σύνθεση φυσικών στοιχείων – ή να εξετάσει την αντίστροφη κατεύθυνση.
Περιέχει: Προλογικό Σημείωμα - Ακταίωνος Γάμοι - Διευρύνοντας τη συσχέτιση της αρχιτεκτονικής παιδείας και της τοπιακής προσέγγισης - Μεθοδολογικές επισημάνσεις: Ιστορικά και θεωρητικά επιχειρήματα για την τεκμηρίωση της διδασκαλίας του τοπιακού σχεδιασμού - Ο σχεδιασμός του τοπίου και η διδακτική χρήση των όρων «σχήμα», «σχηματισμός» και «σχηματοποίηση» - Η σχηματοποίηση του ανάγλυφου του εδάφους: Η πρακτική οργάνωση του εδάφους και η πολιτισμική «εμμένεια» – «εμμονή» του γήινου ανάγλυφου - Το συνθετικό σχήμα και η οργάνωση των σημασιών: Ποιος φοβάται τη συμβολική τάξη; - Η σχηματοποίηση της τοπιακής φύτευσης: Συνοπτική ιστορική επισκόπηση και σύγχρονη εμπειρία - Σχεδιάζοντας με τη χρήση της φύτευσης ως «δομικού» στοιχείου - Το αστικό πορώδες, το τοπίο των κοινωνικών αστικών συσχετισμών και τα «πράσινα» δίκτυα - Σχηματισμός ή επίφαση ρεαλισμού; Με αφορμή τη βυζαντινή βραχογραφία - Σύγχρονες επιστημονικές και επιστημικές κατευθύνσεις και ο συσχετισμός τους με το τοπίο και τον σχεδιασμό του - O Friedrich Frobel, ο «Κήπος για τα Παιδιά» και η παιδαγωγική σχηματοποίηση - Φυσικομορφίες και οι σχεδιαστικές τους εφαρμογές: ρομαντικές, μεταρομαντικές και νεορομαντικές προβολές - Φαντασιακές προσεγγίσεις και κατασκευές - Φυσική διαφυγή ή αρχιτεκτονική τοπίου; Ροβινσώνες, νησιά μυστηριώδη και τοπιοφιλικές αρχιτεκτονικές προτάσεις - «Χαρτογραφώντας» ευρύτερες επιστημονικές και επιστημικές συνάφειες. Η συνθετική προσέγγιση του τοπίου και οι άλλες περιοχές σύνθεσης και σχεδιασμού - Η χαρτογραφική αποτύπωση ως υπόβαθρο για τη γενικότερη οργάνωση της περιήγησης ή την ειδικότερη διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου - Καταληκτικά συμπεράσματα: Μία διδακτική μεθοδολογία για τον Τοπιακό Σχεδιασμό, η συσχέτισή της με τον Αρχιτεκτονικό και Αστικό Σχεδιασμό, και το γενικότερο «τοπίο» των αναφορών και του πολιτισμικού καθορισμού της - Βιβλιογραφικές Αναφορές - Πηγές Εικόνων - Ευρετήριο
Η αναφορά στον μύθο του Ακταίωνα στον τίτλο του βιβλίου επιχειρεί συμβολικά να περιγράψει την επιθυμία να ερμηνεύσουμε και να σχεδιάσουμε το τοπίο. Πράγματι… αυτή υπήρξε η αφετηρία του κειμένου που ακολουθεί. Να πραγματευθεί τον σχεδιασμό του τοπίου, συσχετισμένο με την αρχιτεκτονική σύνθεση και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Να πραγματευθεί τη μεταμόρφωση του κτιριακού σχεδιασμού σε σχεδιασμό τοπιακό, την προσπάθεια να «μεταφέρουμε» τον συνθετικό δομικό έλεγχο που εφαρμόζουμε στην κτιριακή σύνθεση στην τοπιακή σύνθεση φυσικών στοιχείων – ή να εξετάσει την αντίστροφη κατεύθυνση.
Περιέχει: Προλογικό Σημείωμα - Ακταίωνος Γάμοι - Διευρύνοντας τη συσχέτιση της αρχιτεκτονικής παιδείας και της τοπιακής προσέγγισης - Μεθοδολογικές επισημάνσεις: Ιστορικά και θεωρητικά επιχειρήματα για την τεκμηρίωση της διδασκαλίας του τοπιακού σχεδιασμού - Ο σχεδιασμός του τοπίου και η διδακτική χρήση των όρων «σχήμα», «σχηματισμός» και «σχηματοποίηση» - Η σχηματοποίηση του ανάγλυφου του εδάφους: Η πρακτική οργάνωση του εδάφους και η πολιτισμική «εμμένεια» – «εμμονή» του γήινου ανάγλυφου - Το συνθετικό σχήμα και η οργάνωση των σημασιών: Ποιος φοβάται τη συμβολική τάξη; - Η σχηματοποίηση της τοπιακής φύτευσης: Συνοπτική ιστορική επισκόπηση και σύγχρονη εμπειρία - Σχεδιάζοντας με τη χρήση της φύτευσης ως «δομικού» στοιχείου - Το αστικό πορώδες, το τοπίο των κοινωνικών αστικών συσχετισμών και τα «πράσινα» δίκτυα - Σχηματισμός ή επίφαση ρεαλισμού; Με αφορμή τη βυζαντινή βραχογραφία - Σύγχρονες επιστημονικές και επιστημικές κατευθύνσεις και ο συσχετισμός τους με το τοπίο και τον σχεδιασμό του - O Friedrich Frobel, ο «Κήπος για τα Παιδιά» και η παιδαγωγική σχηματοποίηση - Φυσικομορφίες και οι σχεδιαστικές τους εφαρμογές: ρομαντικές, μεταρομαντικές και νεορομαντικές προβολές - Φαντασιακές προσεγγίσεις και κατασκευές - Φυσική διαφυγή ή αρχιτεκτονική τοπίου; Ροβινσώνες, νησιά μυστηριώδη και τοπιοφιλικές αρχιτεκτονικές προτάσεις - «Χαρτογραφώντας» ευρύτερες επιστημονικές και επιστημικές συνάφειες. Η συνθετική προσέγγιση του τοπίου και οι άλλες περιοχές σύνθεσης και σχεδιασμού - Η χαρτογραφική αποτύπωση ως υπόβαθρο για τη γενικότερη οργάνωση της περιήγησης ή την ειδικότερη διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου - Καταληκτικά συμπεράσματα: Μία διδακτική μεθοδολογία για τον Τοπιακό Σχεδιασμό, η συσχέτισή της με τον Αρχιτεκτονικό και Αστικό Σχεδιασμό, και το γενικότερο «τοπίο» των αναφορών και του πολιτισμικού καθορισμού της - Βιβλιογραφικές Αναφορές - Πηγές Εικόνων - Ευρετήριο
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις