0
Your Καλαθι
Carlo Goldoni
Η ζωή, το έργο του και η πρόσληψή του στην Ελλάδα
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η μελέτη αυτή, αποτέλεσμα πολύχρονης ερευνητικής ενασχόλησης της συγγραφέως με το θέμα στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής, έχει ως αντικείμενο τον μεγάλο ανανεωτή του δυτικού θεάτρου Carlo Goldoni. Ο Γκολντόνι, τρεις αιώνες τώρα παρών στις σκηνές του κόσμου, ήταν και είναι στο επίκεντρο της μελέτης, της σκηνοθετικής έρευνας και του πειραματισμού.
Η Βενετία που γέννησε και καθόρισε τον συγγραφέα, το θέατρο της εποχής του, η περιπετειώδης ζωή του, η δραματουργία του, οι ριζικές καινοτομίες του που αναμόρφωσαν το θέατρο και οι αντιδράσεις που προκάλεσαν οι μεταρρυθμίσεις του. Η παρουσία του στις σκηνές της Ιταλίας τον 18ο και 19ο αιώνα καθώς και ο επαναπροσδιορισμός του στον 20ό αιώνα, κυρίως μέσα από τις παραστάσεις του Giorgio Strehler και του Piccolo Teatro του Μιλάνο. Η παράλληλη πρόσληψή του στην υπόλοιπη Ευρώπη και οι διαφορετικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις που αναπτύχθηκαν, με κυρίαρχες εκείνες των Στανισλάφσκι στη Ρωσία, του Κοπώ στη Γαλλία και του Ράινχαρτ στην Αυστρία.
Στο δεύτερο μέρος επιχειρείται μια συνολική προσέγγιση της παρουσίας του Ιταλού δραματουργού στον ελληνικό χώρο: Ένα ταξίδι που ξεκινάει τον 18ο αιώνα μέσα από τις πρώτες μεταφράσεις έργων του, συνεχίζει με τις πρώτες σκηνικές δοκιμές του 19ου αιώνα, την καθιέρωσή του μέσα από τις παραστάσεις του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου και του Εθνικού Θεάτρου τον 20ό αι., τις σκηνοθεσίες στο εξωτερικό και τον αντίκτυπό τους στην Ελλάδα, καταγράφει τους εγχώριους σκηνοθετικούς προβληματισμούς και φθάνει στις σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις του 21ου αιώνα.
Η Βενετία που γέννησε και καθόρισε τον συγγραφέα, το θέατρο της εποχής του, η περιπετειώδης ζωή του, η δραματουργία του, οι ριζικές καινοτομίες του που αναμόρφωσαν το θέατρο και οι αντιδράσεις που προκάλεσαν οι μεταρρυθμίσεις του. Η παρουσία του στις σκηνές της Ιταλίας τον 18ο και 19ο αιώνα καθώς και ο επαναπροσδιορισμός του στον 20ό αιώνα, κυρίως μέσα από τις παραστάσεις του Giorgio Strehler και του Piccolo Teatro του Μιλάνο. Η παράλληλη πρόσληψή του στην υπόλοιπη Ευρώπη και οι διαφορετικές σκηνοθετικές προσεγγίσεις που αναπτύχθηκαν, με κυρίαρχες εκείνες των Στανισλάφσκι στη Ρωσία, του Κοπώ στη Γαλλία και του Ράινχαρτ στην Αυστρία.
Στο δεύτερο μέρος επιχειρείται μια συνολική προσέγγιση της παρουσίας του Ιταλού δραματουργού στον ελληνικό χώρο: Ένα ταξίδι που ξεκινάει τον 18ο αιώνα μέσα από τις πρώτες μεταφράσεις έργων του, συνεχίζει με τις πρώτες σκηνικές δοκιμές του 19ου αιώνα, την καθιέρωσή του μέσα από τις παραστάσεις του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου και του Εθνικού Θεάτρου τον 20ό αι., τις σκηνοθεσίες στο εξωτερικό και τον αντίκτυπό τους στην Ελλάδα, καταγράφει τους εγχώριους σκηνοθετικούς προβληματισμούς και φθάνει στις σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις του 21ου αιώνα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις