0
Your Καλαθι
Η μεγάλη πλατεία
Ιστορία των μέσων και νέων χρόνων
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Α΄ΚΡΑΤΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ 1988
Η μεγάλη πλατεία αφηγείται την ιστορία τεσσάρων προσώπων: του ρέμπελου Φώτη, του δημοσιογράφου Χρίστου, της προσφυγοπούλας Αγγέλας και του αμφιλεγόμενου και φιλόδοξου Γιάννη. Μαζί με τους άλλους δύο βασικούς χαρακτήρες του μυθιστορήματος, τους νεότερους σε ηλικία Άγγελο και Αντιγόνη, οι ήρωες του βιβλίου ανήκουν στις γενιές του Μεσοπολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου. Στις σελίδες του βιβλίου συναντώνται, εσκεμμένα ή τυχαία, ένα πλήθος από πρόσωπα και γεγονότα που συνθέτουν μια τοιχογραφία της μεταπολεμικής Θεσσαλονίκης. Βαθιά πολιτικό στον πυρήνα του, το βιβλίο ανατέμνει τη σύγχρονη ιστορία της συμπρωτεύουσας, θέτει καίριους προβληματισμούς και αναμετράται μετωπικά με τα ιδεολογήματα που καλλιεργήθηκαν στην περίοδο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
Γραμμένη με νεωτερικό τρόπο, δοσμένη σε τρία αφηγηματικά επίπεδα που το καθένα αποτελεί και μια ξεχωριστή διάσταση, Η μεγάλη πλατεία συνταιριάζει αριστοτεχνικά το μυθοπλαστικό, το βιωματικό και το ιστορικό στοιχείο.
Ένα εμβληματικό έργο της μεταπολεμικής ελληνικής πεζογραφίας, που το 1988 τιμήθηκε με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Η αναμέτρηση μαζί του είναι άθλημα, αλλάζει τον τρόπο της ανάγνωσης: εγρήγορση, αλλά και αποδοχή της μαγείας και της ποιητικότητας, καταβύθιση σε έναν κόσμο φωτεινών σκιών με ονόματα τόπων οικείων, όπου ο χρόνος της μικρής και της μεγάλης ιστορίας ελίσσεται αφήνοντας ανεξίτηλα αποτυπώματα και τραύματα.
Πόλυ Χατζημανωλάκη, Η Αυγή, 09/06/15
[...]οφειλόμενη η επανέκδοση της «Μεγάλης πλατείας» του Νίκου Μπακόλα για την εμβληματική θέση της στην ιστορία της μεταπολεμικής λογοτεχνίας, κυρίως σε εκείνη την ειδολογική γραμμή που ενδιαφέρεται για την παλίνδρομη σχέση παρόντος-παρελθόντος.
Αριστοτέλης Σαϊνης, Εφημερίδα των συντακτών, 20/12/14
[...] Κι όλα αυτά με τα καλύτερα σύνεργα του μοντερνισμού: με έναν επίμονο, ανυποχώρητο ποιητικό ρεαλισμό, που θα επιστρατεύσει πολλαπλές μεθόδους και τεχνικές: από τον εσωτερικό μονόλογο και τη ροή της συνείδησης μέχρι την τριτοπρόσωπη, αντικειμενική αφήγηση. Ενας πρωτοπόρος του καιρού του ο οποίος θα προαναγγείλει όλες σχεδόν τις μεταβολές που θα επιφέρουν τις δύο τελευταίες δεκαετίες στο ιστορικό μυθιστόρημα οι νεότεροι πεζογράφοι.
Το Βήμα, 14/12/14
Η μεγάλη πλατεία αφηγείται την ιστορία τεσσάρων προσώπων: του ρέμπελου Φώτη, του δημοσιογράφου Χρίστου, της προσφυγοπούλας Αγγέλας και του αμφιλεγόμενου και φιλόδοξου Γιάννη. Μαζί με τους άλλους δύο βασικούς χαρακτήρες του μυθιστορήματος, τους νεότερους σε ηλικία Άγγελο και Αντιγόνη, οι ήρωες του βιβλίου ανήκουν στις γενιές του Μεσοπολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου. Στις σελίδες του βιβλίου συναντώνται, εσκεμμένα ή τυχαία, ένα πλήθος από πρόσωπα και γεγονότα που συνθέτουν μια τοιχογραφία της μεταπολεμικής Θεσσαλονίκης. Βαθιά πολιτικό στον πυρήνα του, το βιβλίο ανατέμνει τη σύγχρονη ιστορία της συμπρωτεύουσας, θέτει καίριους προβληματισμούς και αναμετράται μετωπικά με τα ιδεολογήματα που καλλιεργήθηκαν στην περίοδο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.
Γραμμένη με νεωτερικό τρόπο, δοσμένη σε τρία αφηγηματικά επίπεδα που το καθένα αποτελεί και μια ξεχωριστή διάσταση, Η μεγάλη πλατεία συνταιριάζει αριστοτεχνικά το μυθοπλαστικό, το βιωματικό και το ιστορικό στοιχείο.
Ένα εμβληματικό έργο της μεταπολεμικής ελληνικής πεζογραφίας, που το 1988 τιμήθηκε με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Η αναμέτρηση μαζί του είναι άθλημα, αλλάζει τον τρόπο της ανάγνωσης: εγρήγορση, αλλά και αποδοχή της μαγείας και της ποιητικότητας, καταβύθιση σε έναν κόσμο φωτεινών σκιών με ονόματα τόπων οικείων, όπου ο χρόνος της μικρής και της μεγάλης ιστορίας ελίσσεται αφήνοντας ανεξίτηλα αποτυπώματα και τραύματα.
Πόλυ Χατζημανωλάκη, Η Αυγή, 09/06/15
[...]οφειλόμενη η επανέκδοση της «Μεγάλης πλατείας» του Νίκου Μπακόλα για την εμβληματική θέση της στην ιστορία της μεταπολεμικής λογοτεχνίας, κυρίως σε εκείνη την ειδολογική γραμμή που ενδιαφέρεται για την παλίνδρομη σχέση παρόντος-παρελθόντος.
Αριστοτέλης Σαϊνης, Εφημερίδα των συντακτών, 20/12/14
[...] Κι όλα αυτά με τα καλύτερα σύνεργα του μοντερνισμού: με έναν επίμονο, ανυποχώρητο ποιητικό ρεαλισμό, που θα επιστρατεύσει πολλαπλές μεθόδους και τεχνικές: από τον εσωτερικό μονόλογο και τη ροή της συνείδησης μέχρι την τριτοπρόσωπη, αντικειμενική αφήγηση. Ενας πρωτοπόρος του καιρού του ο οποίος θα προαναγγείλει όλες σχεδόν τις μεταβολές που θα επιφέρουν τις δύο τελευταίες δεκαετίες στο ιστορικό μυθιστόρημα οι νεότεροι πεζογράφοι.
Το Βήμα, 14/12/14
Κριτικές
13/01/2015, 14:03
15/10/2012, 19:01