0
Your Καλαθι
Η μειονοτική εκπαίδευση της Θράκης
Συλλογή νομοθεσίας, σχόλια
Περιγραφή
Στον τόμο παρατίθεται συλλογή και σχολιασμός του ισχύοντος νομικού καθεστώτος που διέπει όλες τις εκφάνσεις της μειονοτικής εκπαίδευσης καταδεικνύοντας την ιστορική ακολουθία δημιουργίας των συγκεκριμένων κανόνων δικαίου.
Το βιβλίο καταγράφει και σχολιάζει την πολυπλοκότητα του νομικού καθεστώτος που αφορά τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, αποσαφηνίζοντας την εξελικτική πορεία του στο χρόνο. Το νομικό καθεστώς αφορά το ρόλο της μειονοτικής εκπαίδευσης, τη λειτουργία των σχολείων, τους διδάσκοντες, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα σχολικά βιβλία, τη λειτουργία των σχολικών εφορειών, την επίβλεψη των σχολείων και πολλά άλλα. Οι σχετικοί δικαιικοί κανόνες είναι εκτελεστικοί των σχετικών διεθνών διατάξεων που κυρίως πηγάζουν από τη συνθήκη της Λοζάνης του 1923. Οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές μεταβολές που συντελέστηκαν έκτοτε σε διεθνές και εσωτερικό επίπεδο επηρέασαν τον τρόπο άσκησης των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας και την εφαρμογή της Συνθήκης. Επίσης, η αντιπαλότητα και οι ανταγωνισμοί που ασκήθηκαν και εκφράστηκαν στο πεδίο της μειονότητας της Θράκης, ανεξάρτητα από το σκοπό και τα κίνητρά της, δεν άφησαν ανεπηρέαστα τα μειονοτικά σχολεία.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στο περιεχόμενο των δικαιωμάτων που αφορούν την εκπαίδευση των μειονοτήτων, καθώς και στο σχετικό διεθνές νομικό πλαίσιο. Στο δεύτερο μέρος σχολιάζονται τα νομοθετικά κείμενα και ομαδοποιούνται ανάλογα με τις επί μέρους θεματικές που αφορούν τη μειονοτική εκπαίδευση, όπου αναφέρεται και το προϊσχύσαν νομικό καθεστώς. Στη συνέχεια παρατίθενται τα κείμενα στη χρονολογική τους σειρά. Στο τρίτο μέρος αναλύονται κριτικά τα νομικά προβλήματα που ανακύπτουν και παρουσιάζονται οι προοπτικές μετεξέλιξης της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Το βιβλίο καταγράφει και σχολιάζει την πολυπλοκότητα του νομικού καθεστώτος που αφορά τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, αποσαφηνίζοντας την εξελικτική πορεία του στο χρόνο. Το νομικό καθεστώς αφορά το ρόλο της μειονοτικής εκπαίδευσης, τη λειτουργία των σχολείων, τους διδάσκοντες, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα σχολικά βιβλία, τη λειτουργία των σχολικών εφορειών, την επίβλεψη των σχολείων και πολλά άλλα. Οι σχετικοί δικαιικοί κανόνες είναι εκτελεστικοί των σχετικών διεθνών διατάξεων που κυρίως πηγάζουν από τη συνθήκη της Λοζάνης του 1923. Οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές μεταβολές που συντελέστηκαν έκτοτε σε διεθνές και εσωτερικό επίπεδο επηρέασαν τον τρόπο άσκησης των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας και την εφαρμογή της Συνθήκης. Επίσης, η αντιπαλότητα και οι ανταγωνισμοί που ασκήθηκαν και εκφράστηκαν στο πεδίο της μειονότητας της Θράκης, ανεξάρτητα από το σκοπό και τα κίνητρά της, δεν άφησαν ανεπηρέαστα τα μειονοτικά σχολεία.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στο περιεχόμενο των δικαιωμάτων που αφορούν την εκπαίδευση των μειονοτήτων, καθώς και στο σχετικό διεθνές νομικό πλαίσιο. Στο δεύτερο μέρος σχολιάζονται τα νομοθετικά κείμενα και ομαδοποιούνται ανάλογα με τις επί μέρους θεματικές που αφορούν τη μειονοτική εκπαίδευση, όπου αναφέρεται και το προϊσχύσαν νομικό καθεστώς. Στη συνέχεια παρατίθενται τα κείμενα στη χρονολογική τους σειρά. Στο τρίτο μέρος αναλύονται κριτικά τα νομικά προβλήματα που ανακύπτουν και παρουσιάζονται οι προοπτικές μετεξέλιξης της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις