0
Your Καλαθι
Κοινωνικές σχέσεις και αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η αλληλεπίδραση και οι κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη είναι ένα πολύπλοκο και πολυεπίπεδο θέμα. Με αυτό το βιβλίο ο συγγραφέας επιχειρεί να προσεγγίσει κάποιες από τις πλευρές τους και κυρίως την αλληλεπίδραση και επικοινωνία του εκπαιδευτικού με το μαθητή. Την αναλύει ως μια συμβολική διαδικασία, κατά την οποία κάθε πράξη, λόγος ή νεύμα αποτελούν υλικό που υπόκειται σε ερμηνεία από τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη λειτουργία των προσδοκιών, επειδή "ανακοινώνονται" κατά κύριο λόγο με μη λεκτικό / συμβολικό τρόπο. Περαιτέρω τονίζεται η σημασία της ποιότητας της παιδαγωγικής σχέσης και η επίδρασή της στην ανάπτυξη του μαθητή.
Οι κοινωνικές σχέσεις που εγκαθιδρύονται στην ομάδα της τάξης προσεγγίζονται ως μια μορφή σχέσεων μεταξύ συνομηλίκων. Τονίζεται η σημασία των παραγόντων συναισθηματικού τύπου που επηρεάζουν το κλίμα των ανθρωπίνων σχέσεων σε μια ομάδα αλλά και την απόδοσή της. Ως διαγνωστικό εργαλείο προτείνεται το κοινωνιομετρικό τεστ, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να εκτιμά την ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων που χαρακτηρίζουν την τάξη του και με βάση τα στοιχεία που αποκομίζει να παρεμβαίνει ώστε να συντελεί και στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.
Το κέντρο ενδιαφέροντος λοιπόν αποτελεί ο τόσο παραμελημένος τομέας της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης του μαθητή και ειδικότερα οι επιπτώσεις που έχει η ποιότητα των σχέσεών του με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές του στη διαμόρφωση της ταυτότητας και της αυτοεικόνας του.
Οι κοινωνικές σχέσεις που εγκαθιδρύονται στην ομάδα της τάξης προσεγγίζονται ως μια μορφή σχέσεων μεταξύ συνομηλίκων. Τονίζεται η σημασία των παραγόντων συναισθηματικού τύπου που επηρεάζουν το κλίμα των ανθρωπίνων σχέσεων σε μια ομάδα αλλά και την απόδοσή της. Ως διαγνωστικό εργαλείο προτείνεται το κοινωνιομετρικό τεστ, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να εκτιμά την ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων που χαρακτηρίζουν την τάξη του και με βάση τα στοιχεία που αποκομίζει να παρεμβαίνει ώστε να συντελεί και στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.
Το κέντρο ενδιαφέροντος λοιπόν αποτελεί ο τόσο παραμελημένος τομέας της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης του μαθητή και ειδικότερα οι επιπτώσεις που έχει η ποιότητα των σχέσεών του με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές του στη διαμόρφωση της ταυτότητας και της αυτοεικόνας του.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις