0
Your Καλαθι
Η μάθηση στο χρονότοπο του διαδικτύου
Κοινότητες, Ψηφιακή κουλτούρα, Wikipedia & MOOCs
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
"Η ανάδυση της τεχνολογίας της πληροφορικής, της κοινωνίας της γνώσης, των δυνητικών κόσμων και των διαδικτυακών σχέσεων δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο, όπου το φαινόμενο της μάθησης παίρνει νέες μορφές συνδυάζοντας συγχρόνως διάφορες θεωρίες, που μέχρι τώρα μερικώς ερμήνευαν και ανέλυαν αυτή την ανθρώπινη, και όχι μόνο, λειτουργία.
Ο συγγραφέας υιοθετώντας ένα εξελικτικό διαδραστικό κοινοτικό μοντέλο προσέγγισης συνθέτει μια μαθησιακή πραγματικότητα, χαρακτηριστικά της οποίας είναι η κοινοτική διαδικτυακή υποδομή της μαθησιακής διαδικασίας και ο διαδραστικός χαρακτήρας της, που όμως εδράζεται στην αυτενέργεια και στην τεχνολογική και οργανωτική αυτάρκεια του υποκειμένου της μάθησης. Έτσι, η μάθηση αποτελεί ένα φαινόμενο και γεγονός ενός διαδραστικού, τεχνολογικά και πολιτισμικά κατασκευασμένου, περιβάλλοντος, που παράγει πληροφορίες και δημιουργεί γνώσεις στη βάση των αναδυόμενων προβλημάτων και των στόχων, κατά τη διαδραστική δημιουργική επικοινωνία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Wikipedia. Με αυτό τον τρόπο, η μάθηση είναι τόσο μεταφορά πληροφορίας και γνώσης όσο και δημιουργία και παραγωγή.
Ο Αλέξης Μπράιλας καταφέρνει, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, να δώσει το χαρακτήρα της νέας εποχής και τις βασικές διαστάσεις, που παίρνει το φαινόμενο και η διαδικασία της μάθησης, στον διαδικτυωμένο κόσμο και στη μαθησιακή κοινότητα. Όπως και με όλα τα άλλα κοινωνικά και πολιτισμικά φαινόμενα και διαδικασίες, έτσι και η μάθηση, μας λέει ο συγγραφέας, εντάσσονται σε μια άλλη προοπτική, που συνθέτει δυαδικότητες και αντιφάσεις του παρελθόντος με προοπτική μια νέα μορφή διαδικτυακής διαδραστικής μαθησιακής πράξης."
-- Από τον πρόλογο στο βιβλίο του καθηγητή Κωνσταντίνου Κοσκινά
Ο συγγραφέας υιοθετώντας ένα εξελικτικό διαδραστικό κοινοτικό μοντέλο προσέγγισης συνθέτει μια μαθησιακή πραγματικότητα, χαρακτηριστικά της οποίας είναι η κοινοτική διαδικτυακή υποδομή της μαθησιακής διαδικασίας και ο διαδραστικός χαρακτήρας της, που όμως εδράζεται στην αυτενέργεια και στην τεχνολογική και οργανωτική αυτάρκεια του υποκειμένου της μάθησης. Έτσι, η μάθηση αποτελεί ένα φαινόμενο και γεγονός ενός διαδραστικού, τεχνολογικά και πολιτισμικά κατασκευασμένου, περιβάλλοντος, που παράγει πληροφορίες και δημιουργεί γνώσεις στη βάση των αναδυόμενων προβλημάτων και των στόχων, κατά τη διαδραστική δημιουργική επικοινωνία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Wikipedia. Με αυτό τον τρόπο, η μάθηση είναι τόσο μεταφορά πληροφορίας και γνώσης όσο και δημιουργία και παραγωγή.
Ο Αλέξης Μπράιλας καταφέρνει, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, να δώσει το χαρακτήρα της νέας εποχής και τις βασικές διαστάσεις, που παίρνει το φαινόμενο και η διαδικασία της μάθησης, στον διαδικτυωμένο κόσμο και στη μαθησιακή κοινότητα. Όπως και με όλα τα άλλα κοινωνικά και πολιτισμικά φαινόμενα και διαδικασίες, έτσι και η μάθηση, μας λέει ο συγγραφέας, εντάσσονται σε μια άλλη προοπτική, που συνθέτει δυαδικότητες και αντιφάσεις του παρελθόντος με προοπτική μια νέα μορφή διαδικτυακής διαδραστικής μαθησιακής πράξης."
-- Από τον πρόλογο στο βιβλίο του καθηγητή Κωνσταντίνου Κοσκινά
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις