0
Your Καλαθι
Μελέτες περιπτώσεων εκπαιδευτικών μονάδων
Περιγραφή
Η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες στη χώρα μας αλλάζει. Νέα πρότυπα αναδυκνύονται, νέες τάσεις εμφανίζονται, καινούρια πνοή διέπει τη διαδικασία της μάθησης. Τόσο η δευτεροβάθμια όσο και η τριτοβάθμια εκπαίδευση χρειάζονται μια δομημένη προσέγγιση σε οργανωτικό επίπεδο.
Το βιβλίο της Βασιλικής Μπρίνια περιγράφει με πρακτικό και επιστημονικό τρόπο τη σημασία της επιστήμης της διοίκησης στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, καλύπτοντας αξιοσημείωτα το κενό που υπάρχει στη βιβλιογραφία. Κι αυτό διότι εντάσσει με επιστημονικό τρόπο τους όρους management, ηγέτης, ηγετικά στυλ, κουλτούρα, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και συναισθηματική νοημοσύνη στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Η συγγραφέας παρουσιάζει ενδιαφέροντα case studies από την καθημερινή λειτουργία των εκπαιδευτικών οργανισμών, συνδέοντας με απλό και κατανοητό τρόπο τη θεωρία του management με την πράξη,
Ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης σε μια εποχή που το σχολείο αλλάζει.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Γρηγόρη Πραστάκου, τ. Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών, Πρύτανης και Καθηγητής του Wesley J. Howe School
of Technology Management at Stevens Institute of Technology,
New Jersey, ΗΠΑ 13
Πρόλογος συγγραφέα 15
Η μέθοδος διδασκαλίας των μελετών περιπτώσεων (case studies) 23
33 Μελέτες Περιπτώσεων Εκπαιδευτικών Μονάδων
(Case Studies on Educational Management)
1. ΣΤΥΛ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Ένας νέος διευθυντής αναρωτιέται: «Μήπως δεν είμαι καλός ηγέτης;» 33
2. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια δασκάλα εγκαταλείπει τους μαθητές της ξαφνικά λόγω
προσωπικών προβλημάτων με άγνωστο μελλοντικό
αντίκτυπο στις παιδικές ψυχές 63
3. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
Διερεύνηση των ορίων μεταξύ επαγγελματικής και ανθρώπινης
συμπεριφοράς στη σχολική μονάδα 81
4. ΝΕΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΧΩΡΙΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Ο σύλλογος διδασκόντων αποκαθιστά την ομαλότητα 100
5. ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 117
Οι μαθητές αποτρέπουν την ψήφιση νόμου από τη Βουλή 117
6. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 130
Η δυναμική επιστροφή μιας καθηγήτριας στο σχολείο που έζησε
ως μαθήτρια 130
7. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια σχολική μονάδα δημιουργεί τη δική της εσωτερική
εκπαιδευτική πολιτική 147
8. Η ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Μαθαίνοντας από την εμπειρία 172
9. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ
ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Μια ευκαιρία για αναθεώρηση της κουλτούρας 192
10. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ
ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Η συμμετοχή ενός σχολείου σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα
περιβαλλοντικής αγωγής 210
11. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια εκδρομή αλλάζει το σχολικό κλίμα 235
12. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΜΟΝΑΔΑΣ
Η δήλωση του διευθυντή ενός σχολείου «Εγώ είμαι η εξουσία,
εγώ θα πάρω την τελική απόφαση» αλλάζει το σχολικό κλίμα 254
13. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ
Ειδική αγωγή με... εκπτώσεις! 276
14. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο αγώνας και η δικαίωση ενός νέου καθηγητή 298
15. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αρνητικά
αποτελέσματα στη σχολική απόδοση 322
16. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΜΟΝΑΔΑ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ
Μια ιστορία προς αποφυγή... 345
17. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Παγιδευμένοι στην κουλτούρα 357
18. ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Η ιστορία της απόλυσης της καθηγήτριας λόγω πολιτικής
παρέμβασης 375
19. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Νέες δράσεις συγκρούονται με παλιές πρακτικές 389
20. Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Οι μαθητές υπερασπίζονται τον καθηγητή τους 408
21. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ
ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ένα σχολείο λειτουργεί για τον εαυτό του και όχι για τους
μαθητές του... 426
22. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Η αποτυχία μιας σχολικής γιορτής αφορμή για αλλαγές 444
23. Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ
Ένας διαγωνισμός για το βραβείο του αειφόρου σχολείου 461
24. Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μια δυναμική παρέμβαση στη σχολική κουλτούρα 481
25. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παραίτηση από τη θέση του διευθυντή και επιστροφή
στη θέση του καθηγητή 502
26. ΜΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 515
Η εφαρμογή τής διοίκησης μέσω στόχων στη σχολική μονάδα 515
27. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Μια διευθύντρια σχολικής μονάδας δεν αναλαμβάνει
τις διοικητικές της ευθύνες 536
28. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Το παράδειγμα ενός διευθυντή σχολικής μονάδας στις Ζώνες
Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας 556
ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
29. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η περίπτωση ενός φιλόδοξου αλλά γραφειοκράτη διευθυντή
διεύθυνσης εκπαίδευσης 579
30. ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η αφήγηση της εμπειρίας μιας εκπαιδευτικού 587
31. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 591
Η συμβολή ενός ειδικού συμβούλου διοίκησης στην αποτελεσματική
λειτουργία της 591
32. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς γίνεται ο προγραμματισμός σε μια σχολική μονάδα; 596
33. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 607
Η εκπαιδευτική νομοθεσία τροχοπέδη στην ομαλή
λειτουργία μιας σχολικής μονάδας 607
Επίλογος 611
Ελληνική Βιβλιογραφία 613
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία 621
Το βιβλίο της Βασιλικής Μπρίνια περιγράφει με πρακτικό και επιστημονικό τρόπο τη σημασία της επιστήμης της διοίκησης στη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, καλύπτοντας αξιοσημείωτα το κενό που υπάρχει στη βιβλιογραφία. Κι αυτό διότι εντάσσει με επιστημονικό τρόπο τους όρους management, ηγέτης, ηγετικά στυλ, κουλτούρα, διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και συναισθηματική νοημοσύνη στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Η συγγραφέας παρουσιάζει ενδιαφέροντα case studies από την καθημερινή λειτουργία των εκπαιδευτικών οργανισμών, συνδέοντας με απλό και κατανοητό τρόπο τη θεωρία του management με την πράξη,
Ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης σε μια εποχή που το σχολείο αλλάζει.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος
Γρηγόρη Πραστάκου, τ. Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών, Πρύτανης και Καθηγητής του Wesley J. Howe School
of Technology Management at Stevens Institute of Technology,
New Jersey, ΗΠΑ 13
Πρόλογος συγγραφέα 15
Η μέθοδος διδασκαλίας των μελετών περιπτώσεων (case studies) 23
33 Μελέτες Περιπτώσεων Εκπαιδευτικών Μονάδων
(Case Studies on Educational Management)
1. ΣΤΥΛ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Ένας νέος διευθυντής αναρωτιέται: «Μήπως δεν είμαι καλός ηγέτης;» 33
2. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια δασκάλα εγκαταλείπει τους μαθητές της ξαφνικά λόγω
προσωπικών προβλημάτων με άγνωστο μελλοντικό
αντίκτυπο στις παιδικές ψυχές 63
3. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
Διερεύνηση των ορίων μεταξύ επαγγελματικής και ανθρώπινης
συμπεριφοράς στη σχολική μονάδα 81
4. ΝΕΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΧΩΡΙΣ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Ο σύλλογος διδασκόντων αποκαθιστά την ομαλότητα 100
5. ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 117
Οι μαθητές αποτρέπουν την ψήφιση νόμου από τη Βουλή 117
6. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 130
Η δυναμική επιστροφή μιας καθηγήτριας στο σχολείο που έζησε
ως μαθήτρια 130
7. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια σχολική μονάδα δημιουργεί τη δική της εσωτερική
εκπαιδευτική πολιτική 147
8. Η ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Μαθαίνοντας από την εμπειρία 172
9. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ
ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Μια ευκαιρία για αναθεώρηση της κουλτούρας 192
10. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ
ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Η συμμετοχή ενός σχολείου σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα
περιβαλλοντικής αγωγής 210
11. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Μια εκδρομή αλλάζει το σχολικό κλίμα 235
12. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΜΟΝΑΔΑΣ
Η δήλωση του διευθυντή ενός σχολείου «Εγώ είμαι η εξουσία,
εγώ θα πάρω την τελική απόφαση» αλλάζει το σχολικό κλίμα 254
13. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ
Ειδική αγωγή με... εκπτώσεις! 276
14. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ
ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο αγώνας και η δικαίωση ενός νέου καθηγητή 298
15. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με αρνητικά
αποτελέσματα στη σχολική απόδοση 322
16. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ
ΜΟΝΑΔΑ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΑΡΧΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ
Μια ιστορία προς αποφυγή... 345
17. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Παγιδευμένοι στην κουλτούρα 357
18. ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Η ιστορία της απόλυσης της καθηγήτριας λόγω πολιτικής
παρέμβασης 375
19. ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Νέες δράσεις συγκρούονται με παλιές πρακτικές 389
20. Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Οι μαθητές υπερασπίζονται τον καθηγητή τους 408
21. Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ
ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ένα σχολείο λειτουργεί για τον εαυτό του και όχι για τους
μαθητές του... 426
22. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Η αποτυχία μιας σχολικής γιορτής αφορμή για αλλαγές 444
23. Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ
Ένας διαγωνισμός για το βραβείο του αειφόρου σχολείου 461
24. Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μια δυναμική παρέμβαση στη σχολική κουλτούρα 481
25. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παραίτηση από τη θέση του διευθυντή και επιστροφή
στη θέση του καθηγητή 502
26. ΜΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 515
Η εφαρμογή τής διοίκησης μέσω στόχων στη σχολική μονάδα 515
27. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
Μια διευθύντρια σχολικής μονάδας δεν αναλαμβάνει
τις διοικητικές της ευθύνες 536
28. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Το παράδειγμα ενός διευθυντή σχολικής μονάδας στις Ζώνες
Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας 556
ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
29. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η περίπτωση ενός φιλόδοξου αλλά γραφειοκράτη διευθυντή
διεύθυνσης εκπαίδευσης 579
30. ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η αφήγηση της εμπειρίας μιας εκπαιδευτικού 587
31. ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 591
Η συμβολή ενός ειδικού συμβούλου διοίκησης στην αποτελεσματική
λειτουργία της 591
32. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς γίνεται ο προγραμματισμός σε μια σχολική μονάδα; 596
33. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 607
Η εκπαιδευτική νομοθεσία τροχοπέδη στην ομαλή
λειτουργία μιας σχολικής μονάδας 607
Επίλογος 611
Ελληνική Βιβλιογραφία 613
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία 621
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις