0
Your Καλαθι
Αρετές της αυθεντικότητας
Δοκίμια για τον Πλάτωνα και τον Σωκράτη
Έκπτωση
40%
40%
Περιγραφή
Μετάφραση: Ανδρέας ΑθανασάκηςΒάσια ΒεργούληΓιάννης ΒογιατζήςΠαντελής ΓκολίτσηςΠαναγιώτης ΘανασάςΠαύλος ΚαλλιγάςΔούκας ΚαπάνταηςΜαρία ΚαρακούσηΠαύλος Κόντος Γιώργος ΜπολιεράκηςΠάρης ΜπουρλάκηςΕλένη ΠερδικούρηΣπύρος ΡάγκοςΣεβαστιάνα ΣαμάρκουΣτασινός Σταυριανέας Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος
Η συλλογή άρθρων Αρετές της αυθεντικότητας αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την πρωτότυπη και βαρυσήμαντη συμβολή του Αλέξανδρου Νεχαμά στις σύγχρονες πλατωνικές σπουδές. Προσφέρει στον γενικό αναγνώστη τη δυνατότητα όχι μόνο να κατανοήσει τις πλατωνικές και σωκρατικές θέσεις, αλλά και να συνειδητοποιήσει τον βαθύ πυρήνα τους και την ουσιαστική τους επικαιρότητα.
Τα άρθρα είναι αυτοτελή και, ως εκ τούτου, μπορούν να διαβαστούν ανεξάρτητα. Δεν στερούνται, ωστόσο, ενότητας. Από την άποψη του περιεχομένου, τα συνέχει η ιδέα ότι, τόσο στην ηθική και την αισθητική όσο και στη μεταφυσική, ο Πλάτων επιχειρεί προπάντων να διακρίνει το αυθεντικό και γνήσιο από το ψεύτικο, την απλή απομίμηση. Από την άποψη της μεθόδου, τα διαπερνά το μοναδικό ύφος γραφής του Νεχαμά, που επιτυγχάνει μια ιδιαίτερη ισορροπία ανάμεσα στην αναλυτική ακρίβεια και την ευαισθησία στη λογοτεχνική μορφή και τη δραματικότητα των πλατωνικών διαλόγων.
Ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής του βιβλίου είναι ο Σωκράτης και το πώς αυτός μάς εισάγει στην αυθεντικότητα της αλήθειας, του ωραίου και του αγαθού. Με τις Αρετές της αυθεντικότητας ο Νεχαμάς προσθέτει τη δική του πρωτότυπη φωνή στη φιλοσοφική παράδοση που προσπαθεί να ακούσει τη σιωπή του Σωκράτη.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος του Αλέξανδρου Νεχαμά στην ελληνική έκδοση
Πρόλογος του Επιμελητή
Ευχαριστίες
Εισαγωγή (μτφρ.: Γιώργος Μπολιεράκης)
ΜΕΡΟΣ Α’
Σωκράτης: Ερωτήματα για το αγαθό και τη μέθοδο
1. Το παράδοξο του Μένωνα και ο Σωκράτης ως δάσκαλος (μτφρ.: Παύλος Κόντος)
2. Η σωκρατική νοησιαρχία (μτφρ.: Μαρία Καρακούση και Δούκας Καπάνταης)
3. Τι δίδασκε ο Σωκράτης και σε ποιους το δίδασκε; (μτφρ.: Πάρης Μπουρλάκης)
4. Φωνές της σιωπής: Για τον Σωκράτη του Γρηγόρη Βλαστού (μτφρ.: Παύλος Καλλιγάς και Παύλος Κόντος)
5. Εριστική, αντιλογική, σοφιστική, διαλεκτική: Η πλατωνική οριοθέτηση της φιλοσοφίας από τη σοφιστική (μτφρ.: Σεβαστιάνα Σαμάρκου)
ΜΕΡΟΣ Β’
Πλάτων: Ερωτήματα μεταφυσικής και επιστημολογίας
6. Οι τρεις οδοί διζήσιος του Παρμενίδη (μτφρ.: Παύλος Καλλιγάς)
7. Ο Πλάτων περί της ατέλειας του αισθητηριακού κόσμου (μτφρ.: Ανδρέας Αθανασάκης? επιμ. Γιώργος Καραμανώλης)
8. Συγχέοντας τα καθολικά και τα επιμέρους στους πρώιμους διαλόγους του Πλάτωνα (μτφρ.: Γιώργος Μπολιεράκης)
9. Η αυτοκατηγόρηση και η πλατωνική θεωρία των Ιδεών(μτφρ.: Στασινός Σταυριανέας)
10. Μέθεξη και κατηγόρηση στην ύστερη σκέψη του Πλάτωνα (μτφρ.: Ελένη Περδικούρη)
11. Επιστήμη και Λόγος στην ύστερη σκέψη του Πλάτωνα (μτφρ.: Γιάννης Βογιατζής)
ΜΕΡΟΣ Γ’
Πλάτων: Ερωτήματα για το ωραίο και τις τέχνες
12. Ο Πλάτων για τη μίμηση και την ποίηση στο Δέκατο Βιβλίο της Πολιτείας (μτφρ.: Βάσια Βεργούλη)
13. Πλάτων και ΜΜΕ (μτφρ.: Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος)
ΜΕΡΟΣ Δ’
Πλάτων: Μεμονωμένα Έργα
14. Το Συμπόσιον (μτφρ.: Σπύρος Ράγκος)
15. Η Πολιτεία (μτφρ.: Παντελής Γκολίτσης)
16. Ο Φαίδρος (μτφρ.: Παναγιώτης Θανασάς)
Πίνακας πλατωνικών χωρίων
Ευρετήριο
Η συλλογή άρθρων Αρετές της αυθεντικότητας αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την πρωτότυπη και βαρυσήμαντη συμβολή του Αλέξανδρου Νεχαμά στις σύγχρονες πλατωνικές σπουδές. Προσφέρει στον γενικό αναγνώστη τη δυνατότητα όχι μόνο να κατανοήσει τις πλατωνικές και σωκρατικές θέσεις, αλλά και να συνειδητοποιήσει τον βαθύ πυρήνα τους και την ουσιαστική τους επικαιρότητα.
Τα άρθρα είναι αυτοτελή και, ως εκ τούτου, μπορούν να διαβαστούν ανεξάρτητα. Δεν στερούνται, ωστόσο, ενότητας. Από την άποψη του περιεχομένου, τα συνέχει η ιδέα ότι, τόσο στην ηθική και την αισθητική όσο και στη μεταφυσική, ο Πλάτων επιχειρεί προπάντων να διακρίνει το αυθεντικό και γνήσιο από το ψεύτικο, την απλή απομίμηση. Από την άποψη της μεθόδου, τα διαπερνά το μοναδικό ύφος γραφής του Νεχαμά, που επιτυγχάνει μια ιδιαίτερη ισορροπία ανάμεσα στην αναλυτική ακρίβεια και την ευαισθησία στη λογοτεχνική μορφή και τη δραματικότητα των πλατωνικών διαλόγων.
Ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής του βιβλίου είναι ο Σωκράτης και το πώς αυτός μάς εισάγει στην αυθεντικότητα της αλήθειας, του ωραίου και του αγαθού. Με τις Αρετές της αυθεντικότητας ο Νεχαμάς προσθέτει τη δική του πρωτότυπη φωνή στη φιλοσοφική παράδοση που προσπαθεί να ακούσει τη σιωπή του Σωκράτη.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πρόλογος του Αλέξανδρου Νεχαμά στην ελληνική έκδοση
Πρόλογος του Επιμελητή
Ευχαριστίες
Εισαγωγή (μτφρ.: Γιώργος Μπολιεράκης)
ΜΕΡΟΣ Α’
Σωκράτης: Ερωτήματα για το αγαθό και τη μέθοδο
1. Το παράδοξο του Μένωνα και ο Σωκράτης ως δάσκαλος (μτφρ.: Παύλος Κόντος)
2. Η σωκρατική νοησιαρχία (μτφρ.: Μαρία Καρακούση και Δούκας Καπάνταης)
3. Τι δίδασκε ο Σωκράτης και σε ποιους το δίδασκε; (μτφρ.: Πάρης Μπουρλάκης)
4. Φωνές της σιωπής: Για τον Σωκράτη του Γρηγόρη Βλαστού (μτφρ.: Παύλος Καλλιγάς και Παύλος Κόντος)
5. Εριστική, αντιλογική, σοφιστική, διαλεκτική: Η πλατωνική οριοθέτηση της φιλοσοφίας από τη σοφιστική (μτφρ.: Σεβαστιάνα Σαμάρκου)
ΜΕΡΟΣ Β’
Πλάτων: Ερωτήματα μεταφυσικής και επιστημολογίας
6. Οι τρεις οδοί διζήσιος του Παρμενίδη (μτφρ.: Παύλος Καλλιγάς)
7. Ο Πλάτων περί της ατέλειας του αισθητηριακού κόσμου (μτφρ.: Ανδρέας Αθανασάκης? επιμ. Γιώργος Καραμανώλης)
8. Συγχέοντας τα καθολικά και τα επιμέρους στους πρώιμους διαλόγους του Πλάτωνα (μτφρ.: Γιώργος Μπολιεράκης)
9. Η αυτοκατηγόρηση και η πλατωνική θεωρία των Ιδεών(μτφρ.: Στασινός Σταυριανέας)
10. Μέθεξη και κατηγόρηση στην ύστερη σκέψη του Πλάτωνα (μτφρ.: Ελένη Περδικούρη)
11. Επιστήμη και Λόγος στην ύστερη σκέψη του Πλάτωνα (μτφρ.: Γιάννης Βογιατζής)
ΜΕΡΟΣ Γ’
Πλάτων: Ερωτήματα για το ωραίο και τις τέχνες
12. Ο Πλάτων για τη μίμηση και την ποίηση στο Δέκατο Βιβλίο της Πολιτείας (μτφρ.: Βάσια Βεργούλη)
13. Πλάτων και ΜΜΕ (μτφρ.: Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος)
ΜΕΡΟΣ Δ’
Πλάτων: Μεμονωμένα Έργα
14. Το Συμπόσιον (μτφρ.: Σπύρος Ράγκος)
15. Η Πολιτεία (μτφρ.: Παντελής Γκολίτσης)
16. Ο Φαίδρος (μτφρ.: Παναγιώτης Θανασάς)
Πίνακας πλατωνικών χωρίων
Ευρετήριο
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις