0
Your Καλαθι
Δομική ανάπτυξη της έκθεσης ΙΙ
50 σύγχρονα αναπτυγμένα θέματα για το ενιαίο λύκειο: Γλώσσα, έκθεση, έκφραση
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Ένα μοναδικό και απόλυτα προσαρμοσμένο στο νέο σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης βιβλίο για τον μαθητή και κυρίως για το μαθητή Λυκείου, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Θωμά Κώτσια, με τον τίτλο: «Δομική ανάπτυξη της Έκθεσης - Γλώσσα - Έκθεση - Έκφραση». Στην πόλη μας κυκλοφορεί από το βιβλιοπωλείο Ι. Παπαχρήστου.
Ο συγγραφέας - φιλόλογος Γιώργος Νινιός με μεγάλη διορατικότητα εντοπίζει τους τρεις βασικούς άξονες που θα κινήσουν τη νεότητα του 2010 και κατά συνέπεια τη μεγάλη κοινωνία των ανθρώπων. Πρώτος άξονας είναι η τεχνολογία της πληροφόρησης και της τηλεπικοινωνίας. Το Διαδίκτυο επιβάλλει και την ποιότητα της κοινωνίας της μελλοντικής εποχής. Δεύτερος άξονας είναι η διεθνοποίηση της αγοράς, καθώς το άνοιγμα των συνόρων των κρατών διογκώνει τις μετακινήσεις πληθυσμών και τρίτος άξονας είναι η εκμάθηση, από τους Έλληνες νέους, ξένων γλωσσών, αφού οι οικονομικά ισχυροί μπορούν και τις επιβάλλουν.
Είναι δεδομένο ότι η γλώσσα, που η νεότητα χρησιμοποιεί, δεν είναι στο επιθυμητό σημείο. Ο λόγος περιορίστηκε και μαζί του η σκέψη, ο νους, η πίστη αδρανοποιήθηκαν. Δεν έπαψαν, όμως, να αναμένουν το ‘ξύπνημα’ της εσωτερικής λειτουργίας της γλώσσας, δηλονότι την ομιλία με όλη τη γλώσσα ‘εν κινήσει’ με τα συναισθήματα σε πλήρη λειτουργία, με το στοχασμό ‘εν εγρήγορση’ και τη γραφή στις επιταγές του νου.
Επειδή διαμορφώθηκαν νέοι στόχοι για τη νεότητα, ο συγγραφέας Γιώργος Νινιός, πέτυχε με το βιβλίο του αυτό, από τη μια την ερμηνεία του νόμου που καθιερώνει το νέο τύπο λυκείου και από την άλλη να δώσει άφθονο υλικό στον καθηγητή και στο μαθητή προκειμένου να ανταποκριθούν με επάρκεια στην προσπάθειά τους.
Καθίσταται πλέον σαφές - και αυτό διαπερνά τις σελίδες του νέου βιβλίου του συγγραφέα - ότι δεν χρειάζονται πια ακροβατισμοί, ρητορισμοί και φιλοσοφικές υπερβάσεις για να αξιολογηθούν ορθολογιστικά οι μαθητές. Ο μετασχηματισμός, για παράδειγμα, ενός υποθετικού λόγου στα λοιπά είδη του, η χρήση των χρόνων του ρήματος, η χρήση του πλάγιου λόγου και η ορθή χρησιμοποίηση των δευτερευουσών προτάσεων μπορούν να καταδείξουν την επάρκεια του μαθητή στις συντακτικές γνώσεις.
Συμβάλλει καθοριστικά το βιβλίο αυτό στην ένταξη ενός κειμένου, που θα διαπραγματευθεί ο μαθητής στο γραμματειακό είδος, π.χ. δοκίμιο στοχασμού, αποδεικτικό δοκίμιο, πραγματεία, επιφυλλίδα κ.λ.π. Δίνει την δυνατότητα στο μαθητή, που στοχεύει στην Νομική Σχολή να γνωρίζει την τη σημασία του ρήματος τετραίνω και τα παράγωγά του, διάτρητος, κρανιοτρησία, διάτρηση, τρήμα, καθώς επίσης και στο μαθητή που στοχεύει στη φιλοσοφική σχολή, δίνει τη δυνατότητα να πληροφορηθεί τη διαφορά του ρήματος πολιτεύω από το πολιτεύομαι.
Ο συγγραφέας έχει μοναδική ικανότητα να προετοιμάζει το μελετητή του βιβλίου του στο να διεισδύει στο βάθος ενός κειμένου για να καταγράψει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ώστε να επαληθεύσει ή να διαψεύσει μια κρίση που διατυπώνεται στο κείμενο.
Το πρώτο βιβλίο του συγγραφέα ‘Δομική ανάπτυξη της έκθεσης (κατανόηση δεδομένων - οργάνωση γνώσεων - απόδειξη ζητουμένων)’ έκλεισε μια εποχή εικοσιπέντε χρόνων και κάλυψε τις ανάγκες πολλών παιδιών στο χώρο της Έκθεσης.
Το πρώτο βιβλίο του συγγραφέα ‘Δομική ανάπτυξη της Έκθεσης (κατανόηση δεδομένων - οργάνωση γνώσεων - απόδειξη ζητουμένων)’ έκλεισε μια εποχή εικοσιπέντε χρόνων και κάλυψε τις ανάγκες πολλών παιδιών στο χώρο της Έκθεσης.
Το δεύτερο, τούτο, βιβλίο, αφού είναι σάρκα εκ της σαρκός του πρώτου βιβλίου, πιστεύουμε ότι θα κυοφορήσει το σπόρο νέων επιτυχιών. Προσφέρει 50 θέματα δοκίμια για άσκηση των μελετητών στο κομμάτι των εξετάσεων ‘κατανόηση κειμένου, 50 σημασιολογικές ασκήσεις, 110 συντακτικές και γλωσσολογικές ασκήσεις’.
Ανεπιφύλακτα μπορούμε να το προτείνουμε σε όλους όσους θα σηκώσουν το βάρος για την επίτευξη του στόχου της αγωγής και της κατάκτησης του αγαθού της παιδείας. Είναι ένα βιβλίο που ανοίγει τις πόρτες προς τη ζωή και όχι μόνο τις πόρτες προς τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.
Ο συγγραφέας - φιλόλογος Γιώργος Νινιός με μεγάλη διορατικότητα εντοπίζει τους τρεις βασικούς άξονες που θα κινήσουν τη νεότητα του 2010 και κατά συνέπεια τη μεγάλη κοινωνία των ανθρώπων. Πρώτος άξονας είναι η τεχνολογία της πληροφόρησης και της τηλεπικοινωνίας. Το Διαδίκτυο επιβάλλει και την ποιότητα της κοινωνίας της μελλοντικής εποχής. Δεύτερος άξονας είναι η διεθνοποίηση της αγοράς, καθώς το άνοιγμα των συνόρων των κρατών διογκώνει τις μετακινήσεις πληθυσμών και τρίτος άξονας είναι η εκμάθηση, από τους Έλληνες νέους, ξένων γλωσσών, αφού οι οικονομικά ισχυροί μπορούν και τις επιβάλλουν.
Είναι δεδομένο ότι η γλώσσα, που η νεότητα χρησιμοποιεί, δεν είναι στο επιθυμητό σημείο. Ο λόγος περιορίστηκε και μαζί του η σκέψη, ο νους, η πίστη αδρανοποιήθηκαν. Δεν έπαψαν, όμως, να αναμένουν το ‘ξύπνημα’ της εσωτερικής λειτουργίας της γλώσσας, δηλονότι την ομιλία με όλη τη γλώσσα ‘εν κινήσει’ με τα συναισθήματα σε πλήρη λειτουργία, με το στοχασμό ‘εν εγρήγορση’ και τη γραφή στις επιταγές του νου.
Επειδή διαμορφώθηκαν νέοι στόχοι για τη νεότητα, ο συγγραφέας Γιώργος Νινιός, πέτυχε με το βιβλίο του αυτό, από τη μια την ερμηνεία του νόμου που καθιερώνει το νέο τύπο λυκείου και από την άλλη να δώσει άφθονο υλικό στον καθηγητή και στο μαθητή προκειμένου να ανταποκριθούν με επάρκεια στην προσπάθειά τους.
Καθίσταται πλέον σαφές - και αυτό διαπερνά τις σελίδες του νέου βιβλίου του συγγραφέα - ότι δεν χρειάζονται πια ακροβατισμοί, ρητορισμοί και φιλοσοφικές υπερβάσεις για να αξιολογηθούν ορθολογιστικά οι μαθητές. Ο μετασχηματισμός, για παράδειγμα, ενός υποθετικού λόγου στα λοιπά είδη του, η χρήση των χρόνων του ρήματος, η χρήση του πλάγιου λόγου και η ορθή χρησιμοποίηση των δευτερευουσών προτάσεων μπορούν να καταδείξουν την επάρκεια του μαθητή στις συντακτικές γνώσεις.
Συμβάλλει καθοριστικά το βιβλίο αυτό στην ένταξη ενός κειμένου, που θα διαπραγματευθεί ο μαθητής στο γραμματειακό είδος, π.χ. δοκίμιο στοχασμού, αποδεικτικό δοκίμιο, πραγματεία, επιφυλλίδα κ.λ.π. Δίνει την δυνατότητα στο μαθητή, που στοχεύει στην Νομική Σχολή να γνωρίζει την τη σημασία του ρήματος τετραίνω και τα παράγωγά του, διάτρητος, κρανιοτρησία, διάτρηση, τρήμα, καθώς επίσης και στο μαθητή που στοχεύει στη φιλοσοφική σχολή, δίνει τη δυνατότητα να πληροφορηθεί τη διαφορά του ρήματος πολιτεύω από το πολιτεύομαι.
Ο συγγραφέας έχει μοναδική ικανότητα να προετοιμάζει το μελετητή του βιβλίου του στο να διεισδύει στο βάθος ενός κειμένου για να καταγράψει τον προβληματισμό του συγγραφέα, ώστε να επαληθεύσει ή να διαψεύσει μια κρίση που διατυπώνεται στο κείμενο.
Το πρώτο βιβλίο του συγγραφέα ‘Δομική ανάπτυξη της έκθεσης (κατανόηση δεδομένων - οργάνωση γνώσεων - απόδειξη ζητουμένων)’ έκλεισε μια εποχή εικοσιπέντε χρόνων και κάλυψε τις ανάγκες πολλών παιδιών στο χώρο της Έκθεσης.
Το πρώτο βιβλίο του συγγραφέα ‘Δομική ανάπτυξη της Έκθεσης (κατανόηση δεδομένων - οργάνωση γνώσεων - απόδειξη ζητουμένων)’ έκλεισε μια εποχή εικοσιπέντε χρόνων και κάλυψε τις ανάγκες πολλών παιδιών στο χώρο της Έκθεσης.
Το δεύτερο, τούτο, βιβλίο, αφού είναι σάρκα εκ της σαρκός του πρώτου βιβλίου, πιστεύουμε ότι θα κυοφορήσει το σπόρο νέων επιτυχιών. Προσφέρει 50 θέματα δοκίμια για άσκηση των μελετητών στο κομμάτι των εξετάσεων ‘κατανόηση κειμένου, 50 σημασιολογικές ασκήσεις, 110 συντακτικές και γλωσσολογικές ασκήσεις’.
Ανεπιφύλακτα μπορούμε να το προτείνουμε σε όλους όσους θα σηκώσουν το βάρος για την επίτευξη του στόχου της αγωγής και της κατάκτησης του αγαθού της παιδείας. Είναι ένα βιβλίο που ανοίγει τις πόρτες προς τη ζωή και όχι μόνο τις πόρτες προς τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις