0
Your Καλαθι
Ο παγκόσμιος χάρτης της σχολικής επιλογής ΜΕΤΑΧΕ1ΡΙΣΜΕΝΟ
Και πού μπορεί να μας οδηγήσει
Περιγραφή
Η πεποίθηση ότι η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, από το κράτος και πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να ελέγχεται αυστηρά από αυτό, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και συχνά περιβάλλεται με τη βεβαιότητα σχεδόν αυτονόητης αλήθειας. Μόνο το κράτος, υποτίθεται, μπορεί να εγγυηθεί την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση και να διαμορφώσει υπεύθυνους πολίτες.
Η λογική της αγοράς είναι ασύμβατη με το αγαθό της παιδείας· η επικράτησή της στο εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να φέρει μόνο υποβάθμιση, ανισότητες, αποκλεισμούς και μια αντικοινωνική, ατομιστική νοοτροπία.
Η ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να έχει μόνο επικουρικό ρόλο και πρέπει να βρίσκεται υπό την αυστηρή εποπτεία του κράτους. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Τα άρθρα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο εξετάζουν εμπειρικά δεδομένα από προσπάθειες εισαγωγής στοιχείων επιλογής και ιδιωτικής πρωτοβουλίας- στοιχείων αγοράς-στα εκπαιδευτικά συστήματα διαφορετικών χωρών, από διαφορετικές ηπείρους, με διαφορετικό επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης, διαφορετική ιστορία και διαφορετικό πολιτισμό. Τα συμπεράσματά τους, αν μη τι άλλο, θέτουν υπό αμφισβήτηση τις διαδεδομένες βεβαιότητες για τα πρωτεία του κράτους στην εκπαίδευση.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πολίν Ντίξον και Στιβ Χαμπλ
Εισαγωγή
Τόμπι Γιανγκ
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Αγγλία: παρελθόν, παρόν και μέλλον
Νικ Κάουεν
Οι δυνατότητες και τα όρια ενός εθνικού συστήματος κουπονιών: Η περίπτωση της Σουηδίας
Κόρεϊ Α. ΝτεΆντζελις και Πάτρικ Τζ. Γουλφ
Βελτιώνοντας την κοινωνία των πολιτών μέσα από την επιλογή ιδιωτικού σχολείου: Μια επισκόπηση των στοιχείων στις ΗΠΑ
Κάιρε Πόντερ και Τρίιν Λάουρι
Παγκόσμιες ιδέες, εθνικές αξίες και τοπικές πολιτικές: Ο πολιτικός σχεδιασμός της σχολικής επιλογής στην Εσθονία
Πολίν Ντίξον και Στιβ Χαμπλ
Σχολική επιλογή στη Λιβερία
Οι φτωχοί γονείς κάνουν προσεκτικές επιλογές: Καταρρίπτοντας το μύθο ότι η σχολική επιλογή βλάπτει τους φτωχούς.
Επιλέγοντας την εκπαίδευση: Στοιχεία από την Ινδία και προς μια συναλλακτική οικολογική προσέγγιση
Η λογική της αγοράς είναι ασύμβατη με το αγαθό της παιδείας· η επικράτησή της στο εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να φέρει μόνο υποβάθμιση, ανισότητες, αποκλεισμούς και μια αντικοινωνική, ατομιστική νοοτροπία.
Η ιδιωτική εκπαίδευση μπορεί να έχει μόνο επικουρικό ρόλο και πρέπει να βρίσκεται υπό την αυστηρή εποπτεία του κράτους. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Τα άρθρα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο εξετάζουν εμπειρικά δεδομένα από προσπάθειες εισαγωγής στοιχείων επιλογής και ιδιωτικής πρωτοβουλίας- στοιχείων αγοράς-στα εκπαιδευτικά συστήματα διαφορετικών χωρών, από διαφορετικές ηπείρους, με διαφορετικό επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης, διαφορετική ιστορία και διαφορετικό πολιτισμό. Τα συμπεράσματά τους, αν μη τι άλλο, θέτουν υπό αμφισβήτηση τις διαδεδομένες βεβαιότητες για τα πρωτεία του κράτους στην εκπαίδευση.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Πολίν Ντίξον και Στιβ Χαμπλ
Εισαγωγή
Τόμπι Γιανγκ
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Αγγλία: παρελθόν, παρόν και μέλλον
Νικ Κάουεν
Οι δυνατότητες και τα όρια ενός εθνικού συστήματος κουπονιών: Η περίπτωση της Σουηδίας
Κόρεϊ Α. ΝτεΆντζελις και Πάτρικ Τζ. Γουλφ
Βελτιώνοντας την κοινωνία των πολιτών μέσα από την επιλογή ιδιωτικού σχολείου: Μια επισκόπηση των στοιχείων στις ΗΠΑ
Κάιρε Πόντερ και Τρίιν Λάουρι
Παγκόσμιες ιδέες, εθνικές αξίες και τοπικές πολιτικές: Ο πολιτικός σχεδιασμός της σχολικής επιλογής στην Εσθονία
Πολίν Ντίξον και Στιβ Χαμπλ
Σχολική επιλογή στη Λιβερία
Οι φτωχοί γονείς κάνουν προσεκτικές επιλογές: Καταρρίπτοντας το μύθο ότι η σχολική επιλογή βλάπτει τους φτωχούς.
Επιλέγοντας την εκπαίδευση: Στοιχεία από την Ινδία και προς μια συναλλακτική οικολογική προσέγγιση
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις