0
Your Καλαθι
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και του Σ.Ε.Π. στην ένταξη των αλλοδαπών μαθητών
Η περίπτωση των Γενικών Λυκείων της Κεντρικής και Νότιας Εύβοιας
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τον ρόλο των εκπαιδευτικών και του μαθήματος του Σ.Ε.Π. στον καθορισμό των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών των αλλοδαπών μαθητών.
Ο κοινωνιολογικός προβληματισμός, στον οποίο συμβάλλει η παραπάνω διερεύνηση, αφορά στον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις επαγγελματικές και κοινωνικές δυνατότητες ανέλιξης των ανθρώπων. Το θεωρητικό υπόβαθρο της διδακτορικής διατριβής στηρίζεται σε μια σύνθεση των βασικών στοιχείων των κοινωνιολογικών θεωρήσεων πάνω στην εκπαίδευση και τις επαγγελματικές επιλογές.
Η μελέτη βασίστηκε στην ποιοτική μέθοδο έρευνας και στη διενέργεια σαράντα τεσσάρων ημι-δομημένων συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς από Ημερήσια Δημόσια Γενικά Λύκεια της Κεντρικής και Νότιας Εύβοιας.
Η διατριβή συμπεραίνει ότι αντικειμενικές (τρόπος λειτουργίας στην τάξη, χρήση γλώσσας από τους αλλοδαπούς μαθητές, υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού από την πολιτεία, οικονομική κρίση) και υποκειμενικές (πρότερες εμπειρίες των εκπαιδευτικών, αντιλήψεις για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, στερεότυπα και προκαταλήψεις, άτυπη σχέση με τους αλλοδαπούς μαθητές) παράμετροι συμβάλλουν στη διαμόρφωση αξιών από την πλευρά των εκπαιδευτικών οι οποίες δεν τους επιτρέπουν να αντιληφθούν και να αποδεχθούν τον ιδιαίτερο ρόλο τους στον καθορισμό των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών από τους αλλοδαπούς μαθητές. Επιπρόσθετα, από την μελέτη προκύπτει ότι το μάθημα του Σ.Ε.Π. δεν συνιστά σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης των εν λόγω επιλογών.
Ο κοινωνιολογικός προβληματισμός, στον οποίο συμβάλλει η παραπάνω διερεύνηση, αφορά στον τρόπο με τον οποίο η εκπαίδευση καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις επαγγελματικές και κοινωνικές δυνατότητες ανέλιξης των ανθρώπων. Το θεωρητικό υπόβαθρο της διδακτορικής διατριβής στηρίζεται σε μια σύνθεση των βασικών στοιχείων των κοινωνιολογικών θεωρήσεων πάνω στην εκπαίδευση και τις επαγγελματικές επιλογές.
Η μελέτη βασίστηκε στην ποιοτική μέθοδο έρευνας και στη διενέργεια σαράντα τεσσάρων ημι-δομημένων συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς από Ημερήσια Δημόσια Γενικά Λύκεια της Κεντρικής και Νότιας Εύβοιας.
Η διατριβή συμπεραίνει ότι αντικειμενικές (τρόπος λειτουργίας στην τάξη, χρήση γλώσσας από τους αλλοδαπούς μαθητές, υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού από την πολιτεία, οικονομική κρίση) και υποκειμενικές (πρότερες εμπειρίες των εκπαιδευτικών, αντιλήψεις για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, στερεότυπα και προκαταλήψεις, άτυπη σχέση με τους αλλοδαπούς μαθητές) παράμετροι συμβάλλουν στη διαμόρφωση αξιών από την πλευρά των εκπαιδευτικών οι οποίες δεν τους επιτρέπουν να αντιληφθούν και να αποδεχθούν τον ιδιαίτερο ρόλο τους στον καθορισμό των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών από τους αλλοδαπούς μαθητές. Επιπρόσθετα, από την μελέτη προκύπτει ότι το μάθημα του Σ.Ε.Π. δεν συνιστά σημαντικό παράγοντα διαμόρφωσης των εν λόγω επιλογών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις