0
Your Καλαθι
Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών
Έκπτωση
12%
12%
Περιγραφή
Η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών προϋποθέτει την αξιολόγηση τους.
Η αξιολόγηση, ως μεθοδολογική προσέγγιση για τον προσδιορισμό ή για την κατάρτιση εξατομικευμένων υποστηρικτικών προγραμμάτων αποτελεί μία σύνθετη, πολυεπίπεδη διαδικασία, που απαιτεί ευρύτητα περιεχομένου και μεθοδολογικών προσεγγίσεων, καθώς και εφαρμογή των αρχών της δεοντολογίας και της ηθικής.
Στόχος του βιβλίου είναι να συμβάλει στην αξιολόγηση καθώς και στην κατάρτιση των προγραμμάτων αποκατάστασης και παρέμβασης. Παρέχει οδηγίες, πρωτόκολλο αξιολόγησης, παραδείγματα εφαρμογής και υλικό για την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών. Καλύπτει τους βασικούς τομείς του γραμματισμού, γλωσσικό και μαθηματικό και εκτείνεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Επιχειρεί να δώσει μία συνολική και ολοκληρωμένη εικόνα των δυσκολιών, η οποία είναι επιβεβλημένη, καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ένα σύνθετο, πολυπαραγοντικό, φαινόμενο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
1.1 Εννοιολογικές προσεγγίσεις Μαθησιακών Δυσκολιών. Ορισμός
1.2 Αιτιολογία και ταξινόμηση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.3 Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.4 Μεθοδολογικές προσεγγίσεις αξιολόγησης
1.5 Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.6 Μέθοδοι/Μοντέλα αξιολόγησης
1.7 Εργαλεία αξιολόγησης
1.8 Τεχνικές αξιολόγησης
1.9 Προϋποθέσεις αξιολόγησης
1.10 Πρωτόκολλο παιδαγωγικής αξιολόγησης
1.11 Αναλυτική παρουσίαση τομέων πρωτόκολλου παιδαγωγικής αξιολόγησης
Παραδείγματα εφαρμογής
1.12 Προτεινόμενο πρωτόκολλο αξιολόγησης
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ
2.1 Ιστορικό
Αξιολόγηση τομέων
2.2 Προσανατολισμός χώρου
2.3 Πλευρίωση
2.4 Προσανατολισμός χρόνου
2.5 Φωνολογική επίγνωση. Οδηγίες χορήγησης
2.5.1. Αξιολόγηση φωνολογικής επίγνωσης
2.5.2 Φύλλο καταγραφής αξιολόγησης φωνολογικής επίγνωσης
2.6 Ανάγνωση λέξεων. Οδηγίες χορήγησης
2.6.1. Aναγνώριση φθόγγων/Ανάγνωση συλλαβών/λέξεων
2.6.2. Φύλλο καταγραφής αναγνώρισης φθόγγων/ανάγνωσης συλλαβών/λέξεων
2.7. Κείμενα. Οδηγίες χορήγησης
2.7.1. Φύλλο καταγραφής ανάγνωσης κειμένων
2.8. Αναγνωστική κατανόηση κειμένων. Οδηγίες χορήγησης
2.8.1. Αξιολόγηση αναγνωστικής κατανόησης κειμένων
2.8.2 Γραπτή απόδοση νοήματος
2.9 Αντιγραφή. Οδηγίες χορήγησης
2.9.1 Προτάσεις/Κείμενα αντιγραφής
2.10 Γραφή καθ’ υπαγόρευση. Οδηγίες χορήγησης
2.10.1. Γραφή καθ’ υπαγόρευση λέξεων/προτάσεων/κειμένων
2.11 Γραμματικές γνώσεις. Οδηγίες χορήγησης
2.11.1 Αξιολόγηση γραμματικών γνώσεων
2.12 Αυθόρμητη γραπτή έκφραση. Oδηγίες χορήγησης. Θέματα
2.13 Μαθηματικές δεξιότητες. Οδηγίες χορήγησης
2.13.1 Αξιολόγηση μαθηματικών δεξιοτήτων
Αντί επίλογου
Η εκπαίδευση και η Ειδική Αγωγή στην εποχή της μετανεωτερικότητας
Βιβλιογραφία
Η αξιολόγηση, ως μεθοδολογική προσέγγιση για τον προσδιορισμό ή για την κατάρτιση εξατομικευμένων υποστηρικτικών προγραμμάτων αποτελεί μία σύνθετη, πολυεπίπεδη διαδικασία, που απαιτεί ευρύτητα περιεχομένου και μεθοδολογικών προσεγγίσεων, καθώς και εφαρμογή των αρχών της δεοντολογίας και της ηθικής.
Στόχος του βιβλίου είναι να συμβάλει στην αξιολόγηση καθώς και στην κατάρτιση των προγραμμάτων αποκατάστασης και παρέμβασης. Παρέχει οδηγίες, πρωτόκολλο αξιολόγησης, παραδείγματα εφαρμογής και υλικό για την αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών. Καλύπτει τους βασικούς τομείς του γραμματισμού, γλωσσικό και μαθηματικό και εκτείνεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Επιχειρεί να δώσει μία συνολική και ολοκληρωμένη εικόνα των δυσκολιών, η οποία είναι επιβεβλημένη, καθώς οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν ένα σύνθετο, πολυπαραγοντικό, φαινόμενο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ
1.1 Εννοιολογικές προσεγγίσεις Μαθησιακών Δυσκολιών. Ορισμός
1.2 Αιτιολογία και ταξινόμηση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.3 Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.4 Μεθοδολογικές προσεγγίσεις αξιολόγησης
1.5 Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
1.6 Μέθοδοι/Μοντέλα αξιολόγησης
1.7 Εργαλεία αξιολόγησης
1.8 Τεχνικές αξιολόγησης
1.9 Προϋποθέσεις αξιολόγησης
1.10 Πρωτόκολλο παιδαγωγικής αξιολόγησης
1.11 Αναλυτική παρουσίαση τομέων πρωτόκολλου παιδαγωγικής αξιολόγησης
Παραδείγματα εφαρμογής
1.12 Προτεινόμενο πρωτόκολλο αξιολόγησης
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ
2.1 Ιστορικό
Αξιολόγηση τομέων
2.2 Προσανατολισμός χώρου
2.3 Πλευρίωση
2.4 Προσανατολισμός χρόνου
2.5 Φωνολογική επίγνωση. Οδηγίες χορήγησης
2.5.1. Αξιολόγηση φωνολογικής επίγνωσης
2.5.2 Φύλλο καταγραφής αξιολόγησης φωνολογικής επίγνωσης
2.6 Ανάγνωση λέξεων. Οδηγίες χορήγησης
2.6.1. Aναγνώριση φθόγγων/Ανάγνωση συλλαβών/λέξεων
2.6.2. Φύλλο καταγραφής αναγνώρισης φθόγγων/ανάγνωσης συλλαβών/λέξεων
2.7. Κείμενα. Οδηγίες χορήγησης
2.7.1. Φύλλο καταγραφής ανάγνωσης κειμένων
2.8. Αναγνωστική κατανόηση κειμένων. Οδηγίες χορήγησης
2.8.1. Αξιολόγηση αναγνωστικής κατανόησης κειμένων
2.8.2 Γραπτή απόδοση νοήματος
2.9 Αντιγραφή. Οδηγίες χορήγησης
2.9.1 Προτάσεις/Κείμενα αντιγραφής
2.10 Γραφή καθ’ υπαγόρευση. Οδηγίες χορήγησης
2.10.1. Γραφή καθ’ υπαγόρευση λέξεων/προτάσεων/κειμένων
2.11 Γραμματικές γνώσεις. Οδηγίες χορήγησης
2.11.1 Αξιολόγηση γραμματικών γνώσεων
2.12 Αυθόρμητη γραπτή έκφραση. Oδηγίες χορήγησης. Θέματα
2.13 Μαθηματικές δεξιότητες. Οδηγίες χορήγησης
2.13.1 Αξιολόγηση μαθηματικών δεξιοτήτων
Αντί επίλογου
Η εκπαίδευση και η Ειδική Αγωγή στην εποχή της μετανεωτερικότητας
Βιβλιογραφία
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις