0
Your Καλαθι
Εισαγωγή στο διεθνές ξενοδοχειακό μάρκετινγκ
Branding και Τμηματοποίηση αγοράς στη Διεθνή Ξενοδοχειακή Βιομηχανία
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Πριν επιχειρήσω να παρουσιάσω ένα συνοπτικό διάγραμμα της δομής του παρόντος βιβλίου, θεωρώ σκόπιμο να αναφερθώ περιληπτικά και στους λόγους που με ώθησαν στην απόφαση πραγματοποίησης και συγγραφής της επιστημονικής μου εργασίας. Καθοριστικός παράγοντας αποτέλεσε τόσο η έλλειψη τουριστικής και κυρίως ξενοδοχειακής επιχειρηματικής κατάρτισης όσο και ο περιορισμός της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα πατά τη διάρκεια κυρίως των καλοκαιρινών μηνών, με εξαίρεση ορισμένα αστικά κεντρικά ξενοδοχεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη.
Ιδιαίτερα, σήμερα, στο κατώφλι του 21ου αιώνα, αναγνωρίζοντας πλέον τις διεθνοποιημένες διαστάσεις που έχει προσλάβει ο τουρισμός, ενώ η προσφορά του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος απευθύνεται σε μία διαρκώς διευρυνόμενη, άκρως ανταγωνιστική, με αυξανόμενες απαιτήσεις, σχετικά άγνωστη τουριστική αγορά, δεν νοείται, πρωτίστως, τα διευθυντικά στελέχη, αλλά και το κατώτερο υπαλληλικό προσωπικό των τουριστικών επιχειρήσεων και ιδίως των ξενοδοχείων, να παραμένουν ως ένα μεγάλο βαθμό, αμέτοχοι στις παγκόσμιες εξελίξεις του τουριστικού φαινομένου.
Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, έχοντας αναλάβει να φέρουμε εις πέρας, ως έθνος, το δύσκολο, αλλά κατά τ' άλλα πολλά υποσχόμενο, έργο-πρόκληση της επιτυχημένης οργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, είναι πλέον υποχρεούμενοι, εκ των πραγμάτων, οι συντελεστές και διοικούντες σε όλες τις επιμέρους βαθμίδες της τουριστικής και ξενοδοχειακής ιεραρχίας να προσαρμοστούν και σύντομα κατανοήσουν όλες τις τεχνολογικές και επιστημονικές μεταβολές που διαδραματίζονται στο τομέα του τουρισμού, σε διεθνή βάση. Η διαπίστωση των εξελισσόμενων τάσεων, προσδοκιών, επιθυμιών και απαιτήσεων του σύγχρονου τουρίστα-καταναλωτή με σκοπό την προσφορά ξενοδοχειακού προϊόντος ιδιαίτερων ποιοτικών προδιαγραφών, αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για όλες τις μεγάλες πολυεθνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες και μόνο προς αυτή την κατεύθυνση οφείλει να στραφεί και ο τουριστικός επιχειρηματικός κόσμος, στην Ελλάδα του 2000.
Είναι απαραίτητη προϋπόθεση τα διοικητικά στελέχη των σύγχρονων ξενοδοχειακών - και όχι μόνο - μονάδων να κατανοήσουν τη σημερινή μορφή και δομή του διεθνούς ξενοδοχειακού μάρκετινγκ, τις κατευθυντήριες γραμμές που αυτό επιτάσσει, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα ομοιογενές και ποιοτικά αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό προϊόν το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και διαθέσεις του επαγγελματία ταξιδιώτη ή τουρίστα.
Αποτελεί άμεση προτεραιότητα, τόσο τα στελέχη όσο και το υπόλοιπο προσωπικό, να αποκτήσουν το ανάλογο επίπεδο μόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης, ώστε να είναι μετέπειτα ικανοί να εφαρμόσουν τις νέες πιο αποδοτικές μεθόδους και στρατηγικές μάρκετινγκ, διοίκησης και οργάνωσης.
Παράλληλα, σε αυτό το βιβλίο, κατέβαλα ιδιαίτερη προσπάθεια με σκοπό να παρουσιαστούν ορισμένες εναλλακτικές λύσεις άμβλυνσης, κατά κάποιο τρόπο, του φαινομένου της εποχικής διακύμανσης που παρατηρείται εδώ και αρκετά χρόνια στο τόπο μας, σε συνδυασμό με την μεγάλη εξάρτηση των Ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από τις εξωτερικές (κυρίως Ευρωπαϊκές αγορές), στοιχείο, κατά τη γνώμη μου, καθοριστικής σημασίας για το φαινόμενο της εποχικότητας. Παρουσιάζοντας τις πλέον σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως στην ενότητα Τμήμα Ολιγοήμερων Διακοπών (Short Breaks Segment), στο Μέρος II, που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες, για την καλύτερη εκμετάλλευση και των επιμέρους εσωτερικών αγορών, πιστεύω ότι παρέχω πλέον με αξιώσεις εκείνο το πλαίσιο που δύνανται να δραστηριοποιηθούν οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού τομέα, ώστε να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα της εσωτερικής αγοράς, του Ελληνικού τουριστικού κοινού, που τόσο έχει παραγκωνιστεί τα τελευταία χρόνια, και να επιτύχουν περαιτέρω άνοδο της πληρότητας των δωματίων τους, ιδιαίτερα από Παρασκευή έως Κυριακή.
Το άμεσο αποτέλεσμα που παρέχει το τρίπτυχο της σχέσης: τουριστική ανάπτυξη - ξενοδοχειακή ανάπτυξη - ξενοδοχειακή παιδεία και κατάρτιση, αποτέλεσε το βασικό κίνητρο ώστε να επιχειρήσω μία άκρως αναλυτική, επιστημονικά τεκμηριωμένη βάσει διεθνών ερευνών και μεθοδική επισκόπηση της εξέλιξης τα τελευταία 15 χρόνια της διεθνούς ξενοδοχείας, των αναδυόμενων νέων παγκόσμιων αγορών καθώς και των τρόπων της συστηματικότερης εκμετάλλευσης τους, προς απώτερο όφελος τόσο του επαγγελματία ξενοδόχου όσο και του απαιτητικού σύγχρονου τουρίστα-καταναλωτή.
Στο Μέρος Ι επιχειρείται να ορισθεί, παρουσιασθεί, βάσει συγκεκριμένων περιπτώσεων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων και μεταδοθεί στον αναγνώστη η έννοια της στρατηγικής Branding, μία στρατηγική που εφαρμόζεται από το διεθνές ξενοδοχειακό μάρκετινγκ κυρίως τα τελευταία 10 χρόνια και ευθύνεται κατά μεγάλο ποσοστό για τη ραγδαία επέκταση σε ξένες αγορές ξενοδοχειακών αλυσίδων, όπως η Hilton Int., Hyatt, Holiday Inn Worldwide και άλλες.
Σύμφωνα με ερευνητές και μελετητές που ασχολούνται αρκετά χρόνια με την επιστήμη του Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ, αποτελεί ίσως τη μοναδική σίγουρη και αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή περαιτέρω οικονομικής ανάπτυξης και επέκτασης όχι μόνο των μεγάλων πολυεθνικών ξενοδοχειακών αλυσίδων αλλά και μικρότερης εμβέλειας, σε εθνικό επίπεδο, ξενοδοχείων που αποβλέπουν στην απόκτηση και διατήρηση ενός σημαντικού μεριδίου της τουριστικής αγοράς. Η σύγχρονη δυναμική της παγκόσμιας ξενοδοχείας, βάσει στατιστικών στοιχείων, καθώς και ο ηγετικός ρόλος που διαδραματίζει στο παγκόσμιο τουριστικό χάρτη η Ευρωπαϊκή Ένωση, τίθενται προς διεύρυνση της γνώσης του αναγνώστη όσον αφορά τη σημασία του τουρισμού ως φαινόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό.
Στο Μέρος II παρουσιάζονται, μέσω συστηματικής ανάλυσης από οικονομική, κοινωνική και δημογραφική άποψη, οι νέες αναδυόμενες αγορές που τείνουν να αποτελέσουν τις βασικές πηγές εκμετάλλευσης και άντλησης εσόδων εκ μέρους των ξενοδοχειακών αλλά και γενικότερης μορφής τουριστικών επιχειρήσεων. Όλα τα σημερινά τμήματα της διεθνούς τουριστικής αγοράς τίθενται στο μικροσκόπιο με σκοπό να διερευνηθεί κατά πόσο η δυναμική ανάπτυξης και εξέλιξης τους θα επιτρέψει στους ξενοδοχειακούς λειτουργούς να σχεδιάσουν μεσομακροπρόθεσμα προγράμματα πλήρους εκμετάλλευσης αυτών. Παράλληλα, παρουσιάζεται και η-στρατηγική της τμηματοποίησης της τουριστικής αγοράς, ως έννοια και τρόπο εφαρμογής της, από μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς. Επίσης, ·η δυναμική του επαγγελματικού συνεδριακού τουρισμού στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναδεικνύεται μέσω της αναλυτικής ανάπτυξης των επιμέρους συνθετικών παραγόντων του.
Το Μέρος III εμπεριέχει εκτιμήσεις και πιθανές εξελίξεις που πρόκειται να δρομολογηθούν άμεσα στις αρχές του 21ου αιώνα όσον αφορά τις συγκεκριμένες πρακτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια από τα τμήματα μάρκετινγκ των διεθνών αλλά και εθνικών ξενοδοχειακών αλυσίδων, ώστε να δημιουργήσει εκείνο το υπόβαθρο στήριξης τυχόν μελλοντικών κινήσεων των λειτουργών της ξενοδοχείας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαία πλέον αντιμετώπιση του τουρίστα-καταναλωτή σαν ένα σύγχρονο απαιτητικό και έμπειρο πελάτη ο οποίος αναγνωρίζει άμεσα την ποιοτική παροχή ξενοδοχειακών υπηρεσιών και προϊόντων και γνωρίζει πολύ καλά τι θα αναζητήσει, κατά την είσοδο του σε ένα ξενοδοχειακό περιβάλλον, και ποιες είναι ακριβώς οι ανάγκες και επιθυμίες του.
Ιδιαίτερα, σήμερα, στο κατώφλι του 21ου αιώνα, αναγνωρίζοντας πλέον τις διεθνοποιημένες διαστάσεις που έχει προσλάβει ο τουρισμός, ενώ η προσφορά του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος απευθύνεται σε μία διαρκώς διευρυνόμενη, άκρως ανταγωνιστική, με αυξανόμενες απαιτήσεις, σχετικά άγνωστη τουριστική αγορά, δεν νοείται, πρωτίστως, τα διευθυντικά στελέχη, αλλά και το κατώτερο υπαλληλικό προσωπικό των τουριστικών επιχειρήσεων και ιδίως των ξενοδοχείων, να παραμένουν ως ένα μεγάλο βαθμό, αμέτοχοι στις παγκόσμιες εξελίξεις του τουριστικού φαινομένου.
Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, έχοντας αναλάβει να φέρουμε εις πέρας, ως έθνος, το δύσκολο, αλλά κατά τ' άλλα πολλά υποσχόμενο, έργο-πρόκληση της επιτυχημένης οργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, είναι πλέον υποχρεούμενοι, εκ των πραγμάτων, οι συντελεστές και διοικούντες σε όλες τις επιμέρους βαθμίδες της τουριστικής και ξενοδοχειακής ιεραρχίας να προσαρμοστούν και σύντομα κατανοήσουν όλες τις τεχνολογικές και επιστημονικές μεταβολές που διαδραματίζονται στο τομέα του τουρισμού, σε διεθνή βάση. Η διαπίστωση των εξελισσόμενων τάσεων, προσδοκιών, επιθυμιών και απαιτήσεων του σύγχρονου τουρίστα-καταναλωτή με σκοπό την προσφορά ξενοδοχειακού προϊόντος ιδιαίτερων ποιοτικών προδιαγραφών, αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για όλες τις μεγάλες πολυεθνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες και μόνο προς αυτή την κατεύθυνση οφείλει να στραφεί και ο τουριστικός επιχειρηματικός κόσμος, στην Ελλάδα του 2000.
Είναι απαραίτητη προϋπόθεση τα διοικητικά στελέχη των σύγχρονων ξενοδοχειακών - και όχι μόνο - μονάδων να κατανοήσουν τη σημερινή μορφή και δομή του διεθνούς ξενοδοχειακού μάρκετινγκ, τις κατευθυντήριες γραμμές που αυτό επιτάσσει, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα ομοιογενές και ποιοτικά αναβαθμισμένο ξενοδοχειακό προϊόν το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και διαθέσεις του επαγγελματία ταξιδιώτη ή τουρίστα.
Αποτελεί άμεση προτεραιότητα, τόσο τα στελέχη όσο και το υπόλοιπο προσωπικό, να αποκτήσουν το ανάλογο επίπεδο μόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης, ώστε να είναι μετέπειτα ικανοί να εφαρμόσουν τις νέες πιο αποδοτικές μεθόδους και στρατηγικές μάρκετινγκ, διοίκησης και οργάνωσης.
Παράλληλα, σε αυτό το βιβλίο, κατέβαλα ιδιαίτερη προσπάθεια με σκοπό να παρουσιαστούν ορισμένες εναλλακτικές λύσεις άμβλυνσης, κατά κάποιο τρόπο, του φαινομένου της εποχικής διακύμανσης που παρατηρείται εδώ και αρκετά χρόνια στο τόπο μας, σε συνδυασμό με την μεγάλη εξάρτηση των Ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από τις εξωτερικές (κυρίως Ευρωπαϊκές αγορές), στοιχείο, κατά τη γνώμη μου, καθοριστικής σημασίας για το φαινόμενο της εποχικότητας. Παρουσιάζοντας τις πλέον σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως στην ενότητα Τμήμα Ολιγοήμερων Διακοπών (Short Breaks Segment), στο Μέρος II, που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες, για την καλύτερη εκμετάλλευση και των επιμέρους εσωτερικών αγορών, πιστεύω ότι παρέχω πλέον με αξιώσεις εκείνο το πλαίσιο που δύνανται να δραστηριοποιηθούν οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού τομέα, ώστε να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα της εσωτερικής αγοράς, του Ελληνικού τουριστικού κοινού, που τόσο έχει παραγκωνιστεί τα τελευταία χρόνια, και να επιτύχουν περαιτέρω άνοδο της πληρότητας των δωματίων τους, ιδιαίτερα από Παρασκευή έως Κυριακή.
Το άμεσο αποτέλεσμα που παρέχει το τρίπτυχο της σχέσης: τουριστική ανάπτυξη - ξενοδοχειακή ανάπτυξη - ξενοδοχειακή παιδεία και κατάρτιση, αποτέλεσε το βασικό κίνητρο ώστε να επιχειρήσω μία άκρως αναλυτική, επιστημονικά τεκμηριωμένη βάσει διεθνών ερευνών και μεθοδική επισκόπηση της εξέλιξης τα τελευταία 15 χρόνια της διεθνούς ξενοδοχείας, των αναδυόμενων νέων παγκόσμιων αγορών καθώς και των τρόπων της συστηματικότερης εκμετάλλευσης τους, προς απώτερο όφελος τόσο του επαγγελματία ξενοδόχου όσο και του απαιτητικού σύγχρονου τουρίστα-καταναλωτή.
Στο Μέρος Ι επιχειρείται να ορισθεί, παρουσιασθεί, βάσει συγκεκριμένων περιπτώσεων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων και μεταδοθεί στον αναγνώστη η έννοια της στρατηγικής Branding, μία στρατηγική που εφαρμόζεται από το διεθνές ξενοδοχειακό μάρκετινγκ κυρίως τα τελευταία 10 χρόνια και ευθύνεται κατά μεγάλο ποσοστό για τη ραγδαία επέκταση σε ξένες αγορές ξενοδοχειακών αλυσίδων, όπως η Hilton Int., Hyatt, Holiday Inn Worldwide και άλλες.
Σύμφωνα με ερευνητές και μελετητές που ασχολούνται αρκετά χρόνια με την επιστήμη του Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ, αποτελεί ίσως τη μοναδική σίγουρη και αποδεδειγμένα επιτυχημένη συνταγή περαιτέρω οικονομικής ανάπτυξης και επέκτασης όχι μόνο των μεγάλων πολυεθνικών ξενοδοχειακών αλυσίδων αλλά και μικρότερης εμβέλειας, σε εθνικό επίπεδο, ξενοδοχείων που αποβλέπουν στην απόκτηση και διατήρηση ενός σημαντικού μεριδίου της τουριστικής αγοράς. Η σύγχρονη δυναμική της παγκόσμιας ξενοδοχείας, βάσει στατιστικών στοιχείων, καθώς και ο ηγετικός ρόλος που διαδραματίζει στο παγκόσμιο τουριστικό χάρτη η Ευρωπαϊκή Ένωση, τίθενται προς διεύρυνση της γνώσης του αναγνώστη όσον αφορά τη σημασία του τουρισμού ως φαινόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό.
Στο Μέρος II παρουσιάζονται, μέσω συστηματικής ανάλυσης από οικονομική, κοινωνική και δημογραφική άποψη, οι νέες αναδυόμενες αγορές που τείνουν να αποτελέσουν τις βασικές πηγές εκμετάλλευσης και άντλησης εσόδων εκ μέρους των ξενοδοχειακών αλλά και γενικότερης μορφής τουριστικών επιχειρήσεων. Όλα τα σημερινά τμήματα της διεθνούς τουριστικής αγοράς τίθενται στο μικροσκόπιο με σκοπό να διερευνηθεί κατά πόσο η δυναμική ανάπτυξης και εξέλιξης τους θα επιτρέψει στους ξενοδοχειακούς λειτουργούς να σχεδιάσουν μεσομακροπρόθεσμα προγράμματα πλήρους εκμετάλλευσης αυτών. Παράλληλα, παρουσιάζεται και η-στρατηγική της τμηματοποίησης της τουριστικής αγοράς, ως έννοια και τρόπο εφαρμογής της, από μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς. Επίσης, ·η δυναμική του επαγγελματικού συνεδριακού τουρισμού στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναδεικνύεται μέσω της αναλυτικής ανάπτυξης των επιμέρους συνθετικών παραγόντων του.
Το Μέρος III εμπεριέχει εκτιμήσεις και πιθανές εξελίξεις που πρόκειται να δρομολογηθούν άμεσα στις αρχές του 21ου αιώνα όσον αφορά τις συγκεκριμένες πρακτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια από τα τμήματα μάρκετινγκ των διεθνών αλλά και εθνικών ξενοδοχειακών αλυσίδων, ώστε να δημιουργήσει εκείνο το υπόβαθρο στήριξης τυχόν μελλοντικών κινήσεων των λειτουργών της ξενοδοχείας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαία πλέον αντιμετώπιση του τουρίστα-καταναλωτή σαν ένα σύγχρονο απαιτητικό και έμπειρο πελάτη ο οποίος αναγνωρίζει άμεσα την ποιοτική παροχή ξενοδοχειακών υπηρεσιών και προϊόντων και γνωρίζει πολύ καλά τι θα αναζητήσει, κατά την είσοδο του σε ένα ξενοδοχειακό περιβάλλον, και ποιες είναι ακριβώς οι ανάγκες και επιθυμίες του.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις