0
Your Καλαθι
Start-Up Greece
Πως η Ελλάδα θα γίνει το επόμενο Start-Up Nation
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Ποιο θα µπορούσε να είναι το επόµενο αναπτυξιακό µοντέλο για την Ελλάδα καθώς βγαίνει σιγά σιγά από την υπερδεκαετή οικονοµική κρίση; Πως θα µπορούσε να ανακτηθεί η χαµένη δεκαετία και να αποφευχθεί παρόµοιο ενδεχόµενο στο µέλλον; Το βιβλίο αυτό προτείνει τα startups και οι startuppers να γίνουν το επόµενο οικονοµικό και κοινωνικό µοντέλο για την χώρα και δίνει πρακτικές και εφαρµόσιµες λύσεις για τους τρόπους µε τους οποίους κάτι τέτοιο θα µπορούσε να επιτευχθεί. Υιοθετώντας ένα νέο µοντέλο (νεανικής) επιχειρηµατικότητας η Ελλάδα θα καταφέρει να γίνει το επόµενο startup Nation.
Περιεχόμενα:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ 7
01. Τι είναι ακριβώς ένα Start-Up Nation; 13
Α. Start-Up Nation(s) και Start-ups 13
Β. Τα χαρακτηριστικά ενός Start-Up Nation 20
1. Δημοκρατική, ελεύθερη κοινωνία ίσων ευκαιριών 20
2. Ανοιχτή (όχι απορρυθμισμένη) αγορά, αλλά και ανοιχτά δεδομένα 25
3. Κράτος δικαίου 29
4. Καινοτομία και καινοτομικότητα 33
Γ. 5+1 βασικά χαρακτηριστικά των start-ups και των startuppers 37
1. Το επιχειρηματικό μοντέλο των start-ups: Ρήξη με την παραδοσιακή επιχειρηματικότητα 37
2. Κοινωνική επιχειρηματικότητα 45
3. Η απαίτηση για, μικρή ή μεγάλη, καινοτομία 48
4. Εξωστρέφεια, ως τρόπος ζωής 54
5. Το νέο λεξιλόγιο 58
6. Μια επιπλέον ελληνική ιδιαιτερότητα: Το Δημόσιο ως πελάτης ή εργοδότης δεν αποτελεί επιλογή 62
02. Το ελληνικό start-up οικοσύστημα 65
Α. Πόσα είναι επιτέλους τα start-ups στην Ελλάδα σήμερα; 66
Β. Incubators, accelerators και διαγωνισμοί καινοτομίας 68
Γ. Success story ή «φούσκα»; 69
03. Γιατί μας αφορούν τα Start-Up Nations στην Ελλάδα; 77
Α. Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας 77
1. Εσωστρέφεια: Πώς ορίζεται το «μέσα» και το «έξω»; 79
2. Παραβατικότητα, και ως αποτέλεσμα του πελατειακού-κομματικού κράτους 83
3. Απουσία θεσμών 85
4. Η στρεβλή μας άποψη για την επιχειρηματικότητα 88
5. Η κρατικοδίαιτη οικονομία και η κανιβαλιστική ιδιωτική πρωτοβουλία 90
6. Το ελληνικό Δημόσιο: Υπηρεσίες από άλλη εποχή 95
Β. Να γίνουν τα start-ups και οι startuppers το νέο αφήγημα για την Ελλάδα; 98
1. Μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας, κατάλληλη για τις ελληνικές συνθήκες 98
2. Ποιοτική απασχόληση 104
3. Ελληνικοί ακαδημαϊκοί ερευνητικοί οργανισμοί:
Το καλύτερα κρυμμένο μυστικό της Ελλάδας 109
4. Η κοινωνική προσφορά των start-ups και των startuppers 114
Γ. Ποιοι κίνδυνοι παραμονεύουν; 120
1. Μέτριο οικονομικό αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία 120
2. Ακατάλληλο εργαλείο κατά της ανεργίας 124
3. Το φαινόμενο της αιώρησης 125
04. Πώς μπορεί η Ελλάδα να γίνει το επόμενο Start-Up Nation; 131
1. Δει δη χρημάτων, όμως για τα start-ups: Λεφτά υπάρχουν! 135
2. Ρητή υιοθέτηση του στόχου: Μια σπάνια περίπτωση που από τους πολιτικούς ζητούνται μόνο δηλώσεις 142
3. Χρειαζόμαστε Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής; Ή απλό redirect μεταξύ των κυβερνητικών start-up ιστότοπων; 146
4. Δημιουργία ενός υπερ-Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας (Hellenic PTO) μέσω συγχωνεύσεων 149
5. Βελτίωση των ΙΚΕ ως το βασικό νομικό όχημα για τα start-ups 155
6. Δημιουργία Παρατηρητηρίου 158
7. Καινοτόμος ηλεκτρονική διακυβέρνηση 163
8. Εκπαίδευση: περισσότερος Θουκυδίδης στα σχολεία και (υποχρεωτική) διά βίου μάθηση 168
9. Στήριξη και καλύτερη οργάνωση των ελληνικών Νησίδων Αριστείας 174
10. Απόλυτη ιντερνετική διαφάνεια, η μόνη δικλείδα ασφαλείας 177
11. Τι δεν βοηθά: Μόχλευση και όχι στόχευση 179
12. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος: Ν' αγνοηθεί το ίντερνετ 181
Επίλογος 185
Βιβλιογραφία 187
Περιεχόμενα:
ΠΡΟΛΟΓΟΣ 7
01. Τι είναι ακριβώς ένα Start-Up Nation; 13
Α. Start-Up Nation(s) και Start-ups 13
Β. Τα χαρακτηριστικά ενός Start-Up Nation 20
1. Δημοκρατική, ελεύθερη κοινωνία ίσων ευκαιριών 20
2. Ανοιχτή (όχι απορρυθμισμένη) αγορά, αλλά και ανοιχτά δεδομένα 25
3. Κράτος δικαίου 29
4. Καινοτομία και καινοτομικότητα 33
Γ. 5+1 βασικά χαρακτηριστικά των start-ups και των startuppers 37
1. Το επιχειρηματικό μοντέλο των start-ups: Ρήξη με την παραδοσιακή επιχειρηματικότητα 37
2. Κοινωνική επιχειρηματικότητα 45
3. Η απαίτηση για, μικρή ή μεγάλη, καινοτομία 48
4. Εξωστρέφεια, ως τρόπος ζωής 54
5. Το νέο λεξιλόγιο 58
6. Μια επιπλέον ελληνική ιδιαιτερότητα: Το Δημόσιο ως πελάτης ή εργοδότης δεν αποτελεί επιλογή 62
02. Το ελληνικό start-up οικοσύστημα 65
Α. Πόσα είναι επιτέλους τα start-ups στην Ελλάδα σήμερα; 66
Β. Incubators, accelerators και διαγωνισμοί καινοτομίας 68
Γ. Success story ή «φούσκα»; 69
03. Γιατί μας αφορούν τα Start-Up Nations στην Ελλάδα; 77
Α. Οι παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας 77
1. Εσωστρέφεια: Πώς ορίζεται το «μέσα» και το «έξω»; 79
2. Παραβατικότητα, και ως αποτέλεσμα του πελατειακού-κομματικού κράτους 83
3. Απουσία θεσμών 85
4. Η στρεβλή μας άποψη για την επιχειρηματικότητα 88
5. Η κρατικοδίαιτη οικονομία και η κανιβαλιστική ιδιωτική πρωτοβουλία 90
6. Το ελληνικό Δημόσιο: Υπηρεσίες από άλλη εποχή 95
Β. Να γίνουν τα start-ups και οι startuppers το νέο αφήγημα για την Ελλάδα; 98
1. Μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας, κατάλληλη για τις ελληνικές συνθήκες 98
2. Ποιοτική απασχόληση 104
3. Ελληνικοί ακαδημαϊκοί ερευνητικοί οργανισμοί:
Το καλύτερα κρυμμένο μυστικό της Ελλάδας 109
4. Η κοινωνική προσφορά των start-ups και των startuppers 114
Γ. Ποιοι κίνδυνοι παραμονεύουν; 120
1. Μέτριο οικονομικό αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία 120
2. Ακατάλληλο εργαλείο κατά της ανεργίας 124
3. Το φαινόμενο της αιώρησης 125
04. Πώς μπορεί η Ελλάδα να γίνει το επόμενο Start-Up Nation; 131
1. Δει δη χρημάτων, όμως για τα start-ups: Λεφτά υπάρχουν! 135
2. Ρητή υιοθέτηση του στόχου: Μια σπάνια περίπτωση που από τους πολιτικούς ζητούνται μόνο δηλώσεις 142
3. Χρειαζόμαστε Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής; Ή απλό redirect μεταξύ των κυβερνητικών start-up ιστότοπων; 146
4. Δημιουργία ενός υπερ-Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας (Hellenic PTO) μέσω συγχωνεύσεων 149
5. Βελτίωση των ΙΚΕ ως το βασικό νομικό όχημα για τα start-ups 155
6. Δημιουργία Παρατηρητηρίου 158
7. Καινοτόμος ηλεκτρονική διακυβέρνηση 163
8. Εκπαίδευση: περισσότερος Θουκυδίδης στα σχολεία και (υποχρεωτική) διά βίου μάθηση 168
9. Στήριξη και καλύτερη οργάνωση των ελληνικών Νησίδων Αριστείας 174
10. Απόλυτη ιντερνετική διαφάνεια, η μόνη δικλείδα ασφαλείας 177
11. Τι δεν βοηθά: Μόχλευση και όχι στόχευση 179
12. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος: Ν' αγνοηθεί το ίντερνετ 181
Επίλογος 185
Βιβλιογραφία 187
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις