0
Your Καλαθι
Η γνωστική εκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλικία
Περιγραφή
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕΡΟΣ I
Ψυχολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις της συγκρότησης των γνώσεων στην πρώτη σχολική ηλικία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Έρευνες επίλυσης προβλημάτων καισυγκρότησης των λογικομαθηματικών και φυσικών εννοιών στη διδακτική και την ψυχολογία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Δηλωτική και διαδικαστική φύση των γνώσεων στη γενετική ψυχολογία της μάθησης: θεωρητικοί προσανατολισμοί και μεθοδολογικές συνέπειες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Ο ρόλος της εξήγησης στην κατανόηση των λογικομαθηματικών και επιστημονικών εννοιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Συστήματα παράστασης και πολιτισμικές παράμετροι διαμόρφωσης των σχημάτων δράσης κατά την επίλυση λογικών προβλημάτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Οι έννοιες του "μοντέλου" και του "σχήματος" σε μια κοινωνιογνωστική προοπτική: το παράδειγμα της διατήρησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Συμπερασματικά
ΜΕΡΟΣ II
Διαδικασίες μοντελοποίησης των λογικών και φυσικών εννοιών στην εκπαίδευση των μικρών μαθητών: εμπειρικές έρευνες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Πολιτισμικές συνιστώσες του τεχνικού συλλογισμού σε ένα έργο αντικατάστασης του συνηθισμένου εργαλείου από παιδιά προσχολικής ηλικίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Ομετασχηματισμός των αυθόρμητων παραστάσεων παιδιών 10 ετών για το φως: η νοητική συγκρότηση του μοντέλου της γεωμετρικής οπτικής για την επίλυση προβλημάτων της διάδοσης του φωτός
ΜΕΡΟΣ III
Για μια ανανέωση των επιστημολογικών προβληματισμών στο χώρο της γνωστικής εκπαίδευσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Γνωστικές και διδακτικές προσεγγίσεις της οικοδόμησης των γνώσεων
ΚΑΦΑΛΑΙΟ 10
Πλαίσια και εμβέλεια της ψυχολογικής εξήγησης στη μαθησιακή συμπεριφορά
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Παιδαγωγική και διδακτικές μεθοδολογίες στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Βιβλιογραφικές αναφορές
Από τη γενετική επιστημολογία έως τη γνωστική, τη συγκριτική και την εξελικτική ψυχολογία, ορισμένες έννοιες -όπως εκείνη του "Κοινωνικού Περιβάλλοντος", "των αυθόρμητων παραστάσεων" ή της "φυσικής σκέψης" του παιδιού, των "μοντέλων" που τη διαμορφώνουν ή των συγκρούσεων που την ωθούν αδιάκοπα στην αλλαγή- βρίσκονται στο επίκεντρο των μελετών που αφορούν τη γνωστική λειτουργία και τη μάθηση.
Η ανασυγκρότηση του τρόπου με τον οποίο σκέφτονται οι μικροί μαθητές για να εξηγήσουν τα φυσικά φαινόμενα και η δημιουργία νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων απασχολούν την έρευνα των διδακτικών μεθοδολογιών που στοχεύουν στην πρόσκτηση των φυσικών και λογικομαθηματικών γνώσεων.
Οι δύο αυτοί προσανατολισμοί συγκλίνουν στη μελέτη της παιδαγωγικής πρακτικής και της εκπαιδευτικής σχέσης, χωρίς πάντα να συναντώνται. Στο βιβλίοαυτό επιχειρείται η διατύπωση των θεωρητικών μεθοδολογικών και θεσμικών όρων της διεπιστημονικότητας στη μελέτη των σχέσεων μεταξύ της εκπαίδευσης και της μάθησης κατά το διάστημα της προσχολικής και της πρώτης σχολικής ηλικίας.
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕΡΟΣ I
Ψυχολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις της συγκρότησης των γνώσεων στην πρώτη σχολική ηλικία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Έρευνες επίλυσης προβλημάτων καισυγκρότησης των λογικομαθηματικών και φυσικών εννοιών στη διδακτική και την ψυχολογία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Δηλωτική και διαδικαστική φύση των γνώσεων στη γενετική ψυχολογία της μάθησης: θεωρητικοί προσανατολισμοί και μεθοδολογικές συνέπειες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Ο ρόλος της εξήγησης στην κατανόηση των λογικομαθηματικών και επιστημονικών εννοιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Συστήματα παράστασης και πολιτισμικές παράμετροι διαμόρφωσης των σχημάτων δράσης κατά την επίλυση λογικών προβλημάτων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Οι έννοιες του "μοντέλου" και του "σχήματος" σε μια κοινωνιογνωστική προοπτική: το παράδειγμα της διατήρησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Συμπερασματικά
ΜΕΡΟΣ II
Διαδικασίες μοντελοποίησης των λογικών και φυσικών εννοιών στην εκπαίδευση των μικρών μαθητών: εμπειρικές έρευνες
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Πολιτισμικές συνιστώσες του τεχνικού συλλογισμού σε ένα έργο αντικατάστασης του συνηθισμένου εργαλείου από παιδιά προσχολικής ηλικίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Ομετασχηματισμός των αυθόρμητων παραστάσεων παιδιών 10 ετών για το φως: η νοητική συγκρότηση του μοντέλου της γεωμετρικής οπτικής για την επίλυση προβλημάτων της διάδοσης του φωτός
ΜΕΡΟΣ III
Για μια ανανέωση των επιστημολογικών προβληματισμών στο χώρο της γνωστικής εκπαίδευσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Γνωστικές και διδακτικές προσεγγίσεις της οικοδόμησης των γνώσεων
ΚΑΦΑΛΑΙΟ 10
Πλαίσια και εμβέλεια της ψυχολογικής εξήγησης στη μαθησιακή συμπεριφορά
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Παιδαγωγική και διδακτικές μεθοδολογίες στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
Βιβλιογραφικές αναφορές
Από τη γενετική επιστημολογία έως τη γνωστική, τη συγκριτική και την εξελικτική ψυχολογία, ορισμένες έννοιες -όπως εκείνη του "Κοινωνικού Περιβάλλοντος", "των αυθόρμητων παραστάσεων" ή της "φυσικής σκέψης" του παιδιού, των "μοντέλων" που τη διαμορφώνουν ή των συγκρούσεων που την ωθούν αδιάκοπα στην αλλαγή- βρίσκονται στο επίκεντρο των μελετών που αφορούν τη γνωστική λειτουργία και τη μάθηση.
Η ανασυγκρότηση του τρόπου με τον οποίο σκέφτονται οι μικροί μαθητές για να εξηγήσουν τα φυσικά φαινόμενα και η δημιουργία νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων απασχολούν την έρευνα των διδακτικών μεθοδολογιών που στοχεύουν στην πρόσκτηση των φυσικών και λογικομαθηματικών γνώσεων.
Οι δύο αυτοί προσανατολισμοί συγκλίνουν στη μελέτη της παιδαγωγικής πρακτικής και της εκπαιδευτικής σχέσης, χωρίς πάντα να συναντώνται. Στο βιβλίοαυτό επιχειρείται η διατύπωση των θεωρητικών μεθοδολογικών και θεσμικών όρων της διεπιστημονικότητας στη μελέτη των σχέσεων μεταξύ της εκπαίδευσης και της μάθησης κατά το διάστημα της προσχολικής και της πρώτης σχολικής ηλικίας.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις