0
Your Καλαθι
Αντιφωνίες
Σύγχρονα Χορικά
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Η ανά χείρας ποιητική συλλογή είναι μια έξοχη πρωτοβουλία του Γιάννη Παπαθεοδώρου να επαναφέρει στη λαϊκή παράδοση τη χορική μορφή.
Και πρέπει να ειπωθεί ευθέως πως το εγχείρημα γίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Διότι ο ποιητής αναφερόμενος στον τραγικό μυθολογικό πλούτο καταφεύγει σε πράξεις, ανομίες, άθλα μυθολογικών και θεϊκών προσώπων που σήμερα έχουν αρχίσει να θολώνουν στην μνήμη μας και να απέχουν από τη γνώση μας.
Στη χορική του μορφή ο λυρισμός συνθέτει ισορροπώντας γνωμική ποίηση, ελεγειακή και ερωτική.
Το πραγματικά επιτυχές επίτευγμα του Γιάννη Παπαθεοδώρου πάει να συναντήσει ακόμη και τα χορικά από τον «Βράχο» του Τ.Σ. Έλιοτ και κάποια εξαίσια χορικά από τον «Θάνατο του Διγενή» του Σικελιανού.
Η επιστροφή στη μεγάλη λυρική παράδοση είναι μια αναβάπτιση στη βαθιά λυρική βρυσομάνα που επαναφέρει την ποίηση στον δημόσιο ρόλο της.
Κώστας Γεωργουσόπουλος
Μάιος 2018
Αντιθέσεις, αντιστάσεις, αντιπράξεις, αναρωτιέμαι πόσες σελίδες στο λεξικό είναι αφιερωμένες σε αντί - δηλαδή έννοιες διαφωνίας- και πόσες σε έννοιες συμφωνίας με το συν.
Ο Γιάννης Παπαθεοδώρου όμως ψάχνει τις αντιθέσεις και τις συμφωνίες πολύ πιο βαθιά, πιο μακριά από το βασίλειο των λέξεων, έως τις ρίζες τους, ίσως και ακόμα πιο βαθιά, στην πραγματικότητα που αναγκαστικά τις γέννησε για να εκφράσει τη ζωή.
Μοιάζει να ψάχνει και τη μεταφυσική των λέξεων μέσα από την αρχαία ελληνική γραμματεία και την ιστορία..
Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Αθήνα 22/2/2019
Ο ποιητικός λόγος τού Γιάννη Παπαθεοδώρου είναι αναμφισβήτητα βαθύτατα στοχαστικός και διακρίνεται για τη λιτότητα, τη γλαφυρότητα και τη μουσικότητά του. Η δε συντομία τής γραφής είναι αντίστροφα ανάλογη με τον πλούτο των ιδεών, των σκέψεων, των εικόνων και των συναισθημάτων.
Πιστεύω απόλυτα πως οι «Αντιφωνίες» του Γιάννη Παπαθεοδώρου είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο από κάθε άποψη ποιητικό έργο, με το οποίο ο αναγνώστης αφ’ ενός μεν πραγματοποιεί ολοζώντανα ένα μαγευτικό ταξίδι, ξεκινώντας – με οδηγό το ένδοξο παρελθόν τού Αρχαιοελληνικού Λυρικού και Τραγικού Λόγου – και φθάνοντας μέχρι τη ζοφερή πραγματικότητα των ημερών μας, την οποία δίκην χορού σχολιάζει ο ποιητής, αφ’ ετέρου δε μέσω αυτού του ταξιδιού έχει τη δυνατότητα να υπογραμμίσει, γι’ άλλη μια φορά, την αξιοθαύμαστη ποιητική δεινότητα του δημιουργού του…
Γιόλα Αργυροπούλου – Παπαδοπούλου,
Καθηγήτρια τού Τμήματος Φιλολογίας
τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Και πρέπει να ειπωθεί ευθέως πως το εγχείρημα γίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Διότι ο ποιητής αναφερόμενος στον τραγικό μυθολογικό πλούτο καταφεύγει σε πράξεις, ανομίες, άθλα μυθολογικών και θεϊκών προσώπων που σήμερα έχουν αρχίσει να θολώνουν στην μνήμη μας και να απέχουν από τη γνώση μας.
Στη χορική του μορφή ο λυρισμός συνθέτει ισορροπώντας γνωμική ποίηση, ελεγειακή και ερωτική.
Το πραγματικά επιτυχές επίτευγμα του Γιάννη Παπαθεοδώρου πάει να συναντήσει ακόμη και τα χορικά από τον «Βράχο» του Τ.Σ. Έλιοτ και κάποια εξαίσια χορικά από τον «Θάνατο του Διγενή» του Σικελιανού.
Η επιστροφή στη μεγάλη λυρική παράδοση είναι μια αναβάπτιση στη βαθιά λυρική βρυσομάνα που επαναφέρει την ποίηση στον δημόσιο ρόλο της.
Κώστας Γεωργουσόπουλος
Μάιος 2018
Αντιθέσεις, αντιστάσεις, αντιπράξεις, αναρωτιέμαι πόσες σελίδες στο λεξικό είναι αφιερωμένες σε αντί - δηλαδή έννοιες διαφωνίας- και πόσες σε έννοιες συμφωνίας με το συν.
Ο Γιάννης Παπαθεοδώρου όμως ψάχνει τις αντιθέσεις και τις συμφωνίες πολύ πιο βαθιά, πιο μακριά από το βασίλειο των λέξεων, έως τις ρίζες τους, ίσως και ακόμα πιο βαθιά, στην πραγματικότητα που αναγκαστικά τις γέννησε για να εκφράσει τη ζωή.
Μοιάζει να ψάχνει και τη μεταφυσική των λέξεων μέσα από την αρχαία ελληνική γραμματεία και την ιστορία..
Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Αθήνα 22/2/2019
Ο ποιητικός λόγος τού Γιάννη Παπαθεοδώρου είναι αναμφισβήτητα βαθύτατα στοχαστικός και διακρίνεται για τη λιτότητα, τη γλαφυρότητα και τη μουσικότητά του. Η δε συντομία τής γραφής είναι αντίστροφα ανάλογη με τον πλούτο των ιδεών, των σκέψεων, των εικόνων και των συναισθημάτων.
Πιστεύω απόλυτα πως οι «Αντιφωνίες» του Γιάννη Παπαθεοδώρου είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο από κάθε άποψη ποιητικό έργο, με το οποίο ο αναγνώστης αφ’ ενός μεν πραγματοποιεί ολοζώντανα ένα μαγευτικό ταξίδι, ξεκινώντας – με οδηγό το ένδοξο παρελθόν τού Αρχαιοελληνικού Λυρικού και Τραγικού Λόγου – και φθάνοντας μέχρι τη ζοφερή πραγματικότητα των ημερών μας, την οποία δίκην χορού σχολιάζει ο ποιητής, αφ’ ετέρου δε μέσω αυτού του ταξιδιού έχει τη δυνατότητα να υπογραμμίσει, γι’ άλλη μια φορά, την αξιοθαύμαστη ποιητική δεινότητα του δημιουργού του…
Γιόλα Αργυροπούλου – Παπαδοπούλου,
Καθηγήτρια τού Τμήματος Φιλολογίας
τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις