0
Your Καλαθι
Η ρομαντική λογοτεχνία στο εθνικό κράτος 1830-1880
Ποίηση, πεζογραφία, θέατρο, πνευματική κίνηση, αναγνώστες
Έκπτωση
40%
40%
Περιγραφή
Στο βιβλίο επιχειρείται μια θεώρηση της ελλαδικής λογοτεχνίας των Ρομαντικών χρόνων· ένα πανόραμα που περιλαμβάνει και τα έργα (ποίηση, πεζογραφία, θέατρο), και –όσο γίνεται– τους αναγνώστες τους. Η αφήγηση ακολουθεί πιστά τη ροή του ιστορικού χρόνου· η λογοτεχνική παραγωγή εξετάζεται ανά έτος (ενίοτε ανά διετία) σύμφωνα με τη σειρά που εκδίδεται. Επικεντρώνεται κυρίως στην ελλαδική, κι όχι γενικότερα στην ελληνική λογοτεχνία, αφήνει δηλαδή έξω από το πεδίο τα Επτάνησα και σε μεγάλο βαθμό τη λιγοστή –για όλη την πεντηκονταετία περίπου– παραγωγή της Πόλης, της Σμύρνης και των παροικιών: όλα αυτά τα έργα ελάχιστα ή και καθόλου δεν διαβάστηκαν από το ελλαδικό κοινό πριν το 1880 ούτε επηρέασαν τους συγγραφείς είτε τους αναγνώστες – η συνεξέτασή τους θα παραγνώριζε αυτό το γεγονός, και θα δημιουργούσε μια πλασματική ιδέα.
Περισσότερο μια ιστορική αφήγηση που πλησιάζει κάπως το δοκίμιο παρά ένα τυπικό εγχειρίδιο, το βιβλίο επιλέγει να ρίξει φως σε ζητήματα που είχαν μείνει στο περιθώριο, να σχολιάσει περισσότερο όσα η διερεύνησή τους μας προσφέρει μια συνολικότερη θέαση της ρομαντικής εποχής. Έτσι, πλάι στη ελληνική παραγωγή, συνυπολογίζονται και οι μεταφράσεις της ευρωπαϊκής πεζογραφίας, καθώς και ο πνευματικός (εν μέρει και ο κοινωνικός ή πολιτικός) περίγυρος: τα περιοδικά, οι εφημερίδες, η κριτική σκέψη, τα σημαντικά ιστορικά έργα, αλλά και οι τρόποι διάδοσης των εντύπων. Μολονότι ξέρουμε ελάχιστα για το πόσοι διάβαζαν και τί διαβαζόταν, ο συγγραφέας προσπαθεί, με βάση τις προσιτές πηγές, να αναδείξει, όσο γίνεται, και το αναγνωστικό τοπίο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟ: ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ 19Ο ΑΙΩΝΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1831 – 1840: ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΦΟΡΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΤΩΝ || ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΑΤΑ ΓΕΝΝΟΥΝ ΕΛΠΙΔΕΣ || Η ΠΟΙΗΣΗ ΘΡΕΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ || Η ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ || ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ || ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΤΣΟΣ: Η ΚΙΘΑΡΑ || Η ΟΡΜΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ || ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ || Η ΓΛΩΣΣΑ || ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ || Η ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ || ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ || ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ, ΞΑΝΑ || 1839: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΟΥΤΣΟΣ || ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ || ΠΙΣΩ ΣΤΟΝ ΡΑΓΚΑΒΗ || ΕΡΩΣ ΑΝΙΚΑΤΕ ΜΑΧΑΝ; || Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1841 – 1850: Η ΧΑΛΑΡΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ
Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΣΟΥΤΣΩΝ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ || ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΟΥΤΣΩΝ || Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ ΗΘΩΝ || Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ || ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ || ΙΩ. ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΚΑΙ ΡΑΓΚΑΒΗΣ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Α΄: ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΕΡΓΑ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Β΄: ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΕΡΓΑ || ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΥΤΕΡΠΗ || ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΠΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ || Η ΠΟΙΗΣΗ 1846, 1847 || ΠΟΙΗΣΗ 1848, 1849 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1850 || ΠΟΙΗΣΗ 1850 || Η ΠΑΝΔΩΡΑ: ΠΕΖΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞ. Ρ. ΡΑΓΚΑΒΗ
ΤΡΙΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1851 – 1860: ΕΘΝΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΤΣΟΣ, ΑΠΑΝΤΑ || ΤΟ ΕΤΟΣ 1852 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΖΥΜΩΣΕΙΣ || 1853: 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ || ΤΑ ΚΡΙΜΑΪΚΑ || ΤΟ ΕΤΟΣ 1854 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1855 || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Α΄: ΘΑΝΟΣ ΒΛΕΚΑΣ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Β΄: ΡΑΓΚΑΒΗΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ || Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 1856 || ΤΟ 1857: ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1857, 1858 || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1858 || 1859: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ || Η ΑΝΤΙ-ΟΘΩΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1859, 1860 || ΠΟΛΥΛΑΣ ΚΑΙ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ, 1859-1860 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1861 – 1870: ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΔΡΑΝΕΙΕΣ, ΨΥΧΙΚΑ ΑΛΓΗ, ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ΤΟ 1861 ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΗ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ || 1862: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ || ΙΝΤΕΡΜΕΔΙΟ: ΤΟ ΚΟΙΝΟ? ΑΡΑΓΕ ΑΝΙΧΝΕΥΕΤΑΙ; || ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ || Η ΠΟΙΗΣΗ 1862, 1863 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1864 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1863-1865 || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1865 || Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ || Η ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ, 1866 || Η ΠΟΙΗΣΗ 1866, 1867 || ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 1866, 1867: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ || ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΠΟΙΗΣΗ 1867 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1866-1868 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ 1868 ΚΑΙ Ο ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ || ΤΟ 1869: ΠΟΙΗΣΗ || 1869: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΡΙΤΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ || 1870: Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ || ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1870
ΠΕΜΠΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1871 – 1880: ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΤΡΟΧΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΟΝΕΙΡΑ || ΟΙ ΓΟΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1871 || ΠΟΙΗΣΗ 1871 || Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ || ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ, ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1872 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1872 || Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ 1873 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1873 || ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΛΙΜΑ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΟΙ || ΠΟΙΗΣΗ 1874 || ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑΣ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1874 || ΠΟΙΗΣΗ 1875 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1875 || ΠΟΙΗΣΗ 1876 || ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 1876 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1876 || 1877-78: Ο ΡΩΣΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ || 1877: Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ || Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟ 1877 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1877 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟ 1878 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1878 || ΘΕΑΤΡΟ 1878 || ΠΟΙΗΣΗ 1879 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1879: ΛΟΥΚΗΣ ΛΑΡΑΣ || ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ 1879 || 1880: Η ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ || ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΤΙΜΗΣΕΙΣ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΝΑΝΑΣ || ΤΑ «ΠΑΙΔΑΡΕΛΙΑ»: ΠΡΩΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ 1880
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: ΠΟΙΟΥΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ;
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
Περισσότερο μια ιστορική αφήγηση που πλησιάζει κάπως το δοκίμιο παρά ένα τυπικό εγχειρίδιο, το βιβλίο επιλέγει να ρίξει φως σε ζητήματα που είχαν μείνει στο περιθώριο, να σχολιάσει περισσότερο όσα η διερεύνησή τους μας προσφέρει μια συνολικότερη θέαση της ρομαντικής εποχής. Έτσι, πλάι στη ελληνική παραγωγή, συνυπολογίζονται και οι μεταφράσεις της ευρωπαϊκής πεζογραφίας, καθώς και ο πνευματικός (εν μέρει και ο κοινωνικός ή πολιτικός) περίγυρος: τα περιοδικά, οι εφημερίδες, η κριτική σκέψη, τα σημαντικά ιστορικά έργα, αλλά και οι τρόποι διάδοσης των εντύπων. Μολονότι ξέρουμε ελάχιστα για το πόσοι διάβαζαν και τί διαβαζόταν, ο συγγραφέας προσπαθεί, με βάση τις προσιτές πηγές, να αναδείξει, όσο γίνεται, και το αναγνωστικό τοπίο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
ΠΡΟΟΙΜΙΟ: ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ 19Ο ΑΙΩΝΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1831 – 1840: ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΦΟΡΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΤΩΝ || ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΑΤΑ ΓΕΝΝΟΥΝ ΕΛΠΙΔΕΣ || Η ΠΟΙΗΣΗ ΘΡΕΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ || Η ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ || ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ || ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΤΣΟΣ: Η ΚΙΘΑΡΑ || Η ΟΡΜΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ || ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ || Η ΓΛΩΣΣΑ || ΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ || Η ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ || ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ || ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ, ΞΑΝΑ || 1839: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΟΥΤΣΟΣ || ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ || ΠΙΣΩ ΣΤΟΝ ΡΑΓΚΑΒΗ || ΕΡΩΣ ΑΝΙΚΑΤΕ ΜΑΧΑΝ; || Η ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1841 – 1850: Η ΧΑΛΑΡΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ
Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΣΟΥΤΣΩΝ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ || ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΟΥΤΣΩΝ || Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΤΩΝ ΗΘΩΝ || Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ || ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΧΘΟΝΕΣ || ΙΩ. ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΚΑΙ ΡΑΓΚΑΒΗΣ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Α΄: ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΕΡΓΑ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Β΄: ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΕΡΓΑ || ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΥΤΕΡΠΗ || ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΩΦΕΛΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΠΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ || Η ΠΟΙΗΣΗ 1846, 1847 || ΠΟΙΗΣΗ 1848, 1849 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1850 || ΠΟΙΗΣΗ 1850 || Η ΠΑΝΔΩΡΑ: ΠΕΖΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞ. Ρ. ΡΑΓΚΑΒΗ
ΤΡΙΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1851 – 1860: ΕΘΝΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΤΣΟΣ, ΑΠΑΝΤΑ || ΤΟ ΕΤΟΣ 1852 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΖΥΜΩΣΕΙΣ || 1853: 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ || ΤΑ ΚΡΙΜΑΪΚΑ || ΤΟ ΕΤΟΣ 1854 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1855 || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Α΄: ΘΑΝΟΣ ΒΛΕΚΑΣ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, Β΄: ΡΑΓΚΑΒΗΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ || Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 1856 || ΤΟ 1857: ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1857, 1858 || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1858 || 1859: Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ || Η ΑΝΤΙ-ΟΘΩΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1859, 1860 || ΠΟΛΥΛΑΣ ΚΑΙ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ, 1859-1860 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1861 – 1870: ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΔΡΑΝΕΙΕΣ, ΨΥΧΙΚΑ ΑΛΓΗ, ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ΤΟ 1861 ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΤΗ ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ || 1862: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ || ΙΝΤΕΡΜΕΔΙΟ: ΤΟ ΚΟΙΝΟ? ΑΡΑΓΕ ΑΝΙΧΝΕΥΕΤΑΙ; || ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ || Η ΠΟΙΗΣΗ 1862, 1863 || ΤΟ ΕΤΟΣ 1864 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1863-1865 || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1865 || Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ || Η ΠΑΠΙΣΣΑ ΙΩΑΝΝΑ, 1866 || Η ΠΟΙΗΣΗ 1866, 1867 || ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 1866, 1867: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ || ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΠΟΙΗΣΗ 1867 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1866-1868 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ 1868 ΚΑΙ Ο ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ || ΤΟ 1869: ΠΟΙΗΣΗ || 1869: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΡΙΤΙΚΗ, ΘΕΑΤΡΟ || 1870: Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΖΩΗ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ || ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1870
ΠΕΜΠΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, 1871 – 1880: ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΤΡΟΧΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΟΝΕΙΡΑ || ΟΙ ΓΟΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1871 || ΠΟΙΗΣΗ 1871 || Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ || ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ, ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ || ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ 1872 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1872 || Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ 1873 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1873 || ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΛΙΜΑ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ, ΣΥΛΛΟΓΟΙ || ΠΟΙΗΣΗ 1874 || ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑΣ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1874 || ΠΟΙΗΣΗ 1875 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ 1875 || ΠΟΙΗΣΗ 1876 || ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ 1876 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1876 || 1877-78: Ο ΡΩΣΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ || 1877: Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ || Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟ 1877 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1877 || Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟ 1878 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1878 || ΘΕΑΤΡΟ 1878 || ΠΟΙΗΣΗ 1879 || ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ 1879: ΛΟΥΚΗΣ ΛΑΡΑΣ || ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ 1879 || 1880: Η ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ || ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΤΙΜΗΣΕΙΣ || Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΝΑΝΑΣ || ΤΑ «ΠΑΙΔΑΡΕΛΙΑ»: ΠΡΩΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ 1880
ΕΠΙΛΟΓΟΣ: ΠΟΙΟΥΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ;
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις