0
Your Καλαθι
Πάνω στις ράγες
Σχέδια του τροχαίου υλικού των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου(ΣΠΑΠ)
Δίγλωσση Έκδοση
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η σιδηροδρομική γραμμή Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου είναι το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο από το έτος 1885 μέχρι το 2011 εξυπηρέτησε τις μεταφορικές ανάγκες ανθρώπων και εμπορευμάτων μεταξύ των Αθηνών και των πόλεων της Πελοποννήσου.
Στην αρχή η σιδηροδρομική γραμμή ξεκινούσε από τον Πειραιά και δια μέσου των Αθηνών κατέληγε στην Κόρινθο. Από την Κόρινθο το δίκτυο διαχωριζόταν σε δύο κλάδους, οι οποίοι σαν δακτυλίδι περιέκλειαν την Πελοπόννησο και κατέληγαν και οι δύο στην Καλαμάτα, που ήταν και ο τελικός προορισμός του δικτύου. Ο πρώτος κλάδος διέσχιζε τα παράλια της Κορινθίας και της Αχαΐας και μετά την Πάτρα ακολουθούσε νότια πορεία περνώντας από την πεδιάδα της Ηλείας και τον Πύργο και κατέληγε στην Κυπαρισσία. Ο δεύτερος κλάδος ξεκινούσε από την Κόρινθο, ακολουθούσε νότια πορεία περνώντας από το Άργος, ανηφόριζε στην ορεινή Αρκαδία και περνώντας από την Τρίπολη συνέχιζε νοτιοδυτικά και κατέληγε στην Καλαμάτα. Με την κατασκευή πρόσθετης γραμμής από το Καλό Νερό στο Ζευγολατιό Μεσσηνίας οι δύο κλάδοι ενώνονταν λίγο πριν την Καλαμάτα και έτσι έκλεινε το σιδηροδρομικό δακτυλίδι. Όλο το παραπάνω σιδηροδρομικό δίκτυο μαζί με τις διακλαδώσεις του προς το Λουτράκι, το Ναύπλιο, τη Μεγαλόπολη, την Κυλλήνη και την Ολυμπία είχε συνολικό μήκος 750 χιλιόμετρα και αποτελούσε το μεγαλύτερο μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης.
Επιπρόσθετα πρέπει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω δίκτυο εξυπηρετούσε περιοχές με μεγάλο τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, όπως τα Λουτρά Κυλλήνης, την Ολυμπία, το Ναύπλιο, την Καλαμάτα, τις Μυκήνες, το Λουτράκι και το Ξυλόκαστρο, και ότι διέσχιζε τοπία εξαιρετικού φυσικού κάλλους.
The Piraeus-Athens-Peloponnesus railway line is the metre gauge railway network which served the transportation needs of people and goods between Athens and the cities of Peloponnesus from 1885 until 2011.
The first line section ran from Piraeus -and through Athens- to Corinth. From Corinth the network split into two branches which encompassed Peloponnesus like a ring and both reached Kalamata, the final destination of the network. The western branch crossed the coastline of Corinthia and Achaia and after Patra it headed south going through the plain of Elis and the city of Pyrgos, before reaching Kyparissia. The eastern branch ran from Corinth, headed south reaching Argos, went uphill through the mountainous Arcadia and, then, via Tripoli headed northwest until it reached Kalamata. Once an additional railway line was constructed from Kalo Nero to Zevgolatio of Messinia, the two branches merged, shortly before reaching Corinth. Thus, the ring line was completed. All in all, the total length of the railway network -with the addition of the short branches to Loutraki, Nafplio, Megalopoli, Kyllini and Olympia- stood at 750 km, the largest metre gauge railway network of Europe.
Additionally, one should also mention that SPAP did not only cross landscapes of unparalleled natural beauty, but also owned and operated lines which reached sites of major tourist and archaeological attraction, such as Kyllini Spa, Olympia, Nafplio, Aigio, Kalamata, Mycenae, Loutraki and Xylokastro.
Στην αρχή η σιδηροδρομική γραμμή ξεκινούσε από τον Πειραιά και δια μέσου των Αθηνών κατέληγε στην Κόρινθο. Από την Κόρινθο το δίκτυο διαχωριζόταν σε δύο κλάδους, οι οποίοι σαν δακτυλίδι περιέκλειαν την Πελοπόννησο και κατέληγαν και οι δύο στην Καλαμάτα, που ήταν και ο τελικός προορισμός του δικτύου. Ο πρώτος κλάδος διέσχιζε τα παράλια της Κορινθίας και της Αχαΐας και μετά την Πάτρα ακολουθούσε νότια πορεία περνώντας από την πεδιάδα της Ηλείας και τον Πύργο και κατέληγε στην Κυπαρισσία. Ο δεύτερος κλάδος ξεκινούσε από την Κόρινθο, ακολουθούσε νότια πορεία περνώντας από το Άργος, ανηφόριζε στην ορεινή Αρκαδία και περνώντας από την Τρίπολη συνέχιζε νοτιοδυτικά και κατέληγε στην Καλαμάτα. Με την κατασκευή πρόσθετης γραμμής από το Καλό Νερό στο Ζευγολατιό Μεσσηνίας οι δύο κλάδοι ενώνονταν λίγο πριν την Καλαμάτα και έτσι έκλεινε το σιδηροδρομικό δακτυλίδι. Όλο το παραπάνω σιδηροδρομικό δίκτυο μαζί με τις διακλαδώσεις του προς το Λουτράκι, το Ναύπλιο, τη Μεγαλόπολη, την Κυλλήνη και την Ολυμπία είχε συνολικό μήκος 750 χιλιόμετρα και αποτελούσε το μεγαλύτερο μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης.
Επιπρόσθετα πρέπει να αναφέρουμε ότι το εν λόγω δίκτυο εξυπηρετούσε περιοχές με μεγάλο τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, όπως τα Λουτρά Κυλλήνης, την Ολυμπία, το Ναύπλιο, την Καλαμάτα, τις Μυκήνες, το Λουτράκι και το Ξυλόκαστρο, και ότι διέσχιζε τοπία εξαιρετικού φυσικού κάλλους.
The Piraeus-Athens-Peloponnesus railway line is the metre gauge railway network which served the transportation needs of people and goods between Athens and the cities of Peloponnesus from 1885 until 2011.
The first line section ran from Piraeus -and through Athens- to Corinth. From Corinth the network split into two branches which encompassed Peloponnesus like a ring and both reached Kalamata, the final destination of the network. The western branch crossed the coastline of Corinthia and Achaia and after Patra it headed south going through the plain of Elis and the city of Pyrgos, before reaching Kyparissia. The eastern branch ran from Corinth, headed south reaching Argos, went uphill through the mountainous Arcadia and, then, via Tripoli headed northwest until it reached Kalamata. Once an additional railway line was constructed from Kalo Nero to Zevgolatio of Messinia, the two branches merged, shortly before reaching Corinth. Thus, the ring line was completed. All in all, the total length of the railway network -with the addition of the short branches to Loutraki, Nafplio, Megalopoli, Kyllini and Olympia- stood at 750 km, the largest metre gauge railway network of Europe.
Additionally, one should also mention that SPAP did not only cross landscapes of unparalleled natural beauty, but also owned and operated lines which reached sites of major tourist and archaeological attraction, such as Kyllini Spa, Olympia, Nafplio, Aigio, Kalamata, Mycenae, Loutraki and Xylokastro.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις