0
Your Καλαθι
Μελετήματα θεάτρου ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ
Το Κρητικό θέατρο
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Σχεδιάζοντας τη συγγραφή του πρώτου τόμου της "Ιστορίας του Ελληνικού Θεάτρου" από το τέλος της αρχαιότητας έως σήμερα, πριν από μια δεκαετία και πλέον -ο τόμος καλύπτει το διάστημα από το Βυζάντιο ως το Διαφωτισμό- διαπίστωνα τρεις βασικούς, οπωσδήποτε ακόμα προβληματικούς, χώρους στη σχετική έρευνα, οι οποίοι και εμπόδισαν οριστικά την άμεση πραγματοποίηση του σκοπού αυτού. Αυτοί ήταν: 1) η αβάσιμη υπερεκτίμηση του Βυζαντίου για τις αρχές και την πορεία του νεότερου ελληνικού θεάτρου, που τελικά δεν αποτελεί "γέφυρα" στην αρχαιότητα 2) η κατάσταση της έρευνας για το Κρητικό και πρώιμο Επτανησιακό θέατρο και 3) η ανακάλυψη θρησκευτικών έργων από το χώρο του Αιγαίου κατά το 77ο και 18ο αιώνα, που αποτελεί ένα, ως τώρα, άγνωστο, νέο ξεχωριστό κεφάλαιο της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου. Το πρώτο πρόβλημα θεραπεύτηκε, όπως πιστεύω, με το μελέτημά μου "Το Βυζαντινό Θέατρο. Θεατρολογικές παρατηρήσεις στον ερευνητικό προβληματισμό της ύπαρξης Θεάτρου στο Βυζάντιο". Επετηρίς του Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών 11 (Λευκωσία 1981/82) σσ. 169-274 (σε εμπλουτισμένη μορφή στο βιβλίο Ευρωπαϊκή Θεατρολογία. Αθήνα 1984, σσ. 13-92, σημειώσεις σσ. 397-416, βιβλιογραφία σσ. 477-494) με το δεύτερο ασχολείται ο τόμος αυτός το τρίτο πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικών ερευνητικών αναζητήσεων. [...]
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. Η έρευνα του κρητικού και επτανησιακού θεάτρου: επιτεύγματα και προοπτικές
2. Έξοδοι και είσοδοι στην κρητική και επτανησιακή δραματουργία
3. Ζητήματα επικοινωνίας στο κρητικό και επτανησιακό θέατρο. Η εξέλιξη δύο δραματουργικών συμβάσεων
4. Ο σκηνικός χώρος στο κρητικό θέατρο
5.Ο ρόλος της μουσικής στο κρητικό θέατρο
6. Μονόλογος και διάλογος στην κλασικίζουσα δραματουργία του 17ου και 18ου αιώνα.
7. Ο Πέτρος Κατσαΐτης και το κρητικό θέατρο.
8. Σκηνικός χώρος και χρόνος στην «Ευγένα» τουΜοντσελέζε.
9. Η ειρωνεία στον Χορτάτση.
10. Οι σκηνικές οδηγίες στο κρητικό και επτανησιακό θέατρο.
11. Δραματουργικές παρατηρήσεις για την ομοιοκαταληξία στα έργα του κρητικού και επτανησιακού θεάτρου
12. Το κροατικό θέατρο της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Σύγκριση με το κρητικό και επτανησιακό θέατρο.
13. Εισαγωγή στα προβλήματα του «Ζήνωνα»
14. Προλεγόμενα μιας έκδοσης της «Fedra» του Φραγκίσκου Μπότσα.
Ευρετήριο ονομάτων και προσώπων
Ευρετήριο τόπων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. Η έρευνα του κρητικού και επτανησιακού θεάτρου: επιτεύγματα και προοπτικές
2. Έξοδοι και είσοδοι στην κρητική και επτανησιακή δραματουργία
3. Ζητήματα επικοινωνίας στο κρητικό και επτανησιακό θέατρο. Η εξέλιξη δύο δραματουργικών συμβάσεων
4. Ο σκηνικός χώρος στο κρητικό θέατρο
5.Ο ρόλος της μουσικής στο κρητικό θέατρο
6. Μονόλογος και διάλογος στην κλασικίζουσα δραματουργία του 17ου και 18ου αιώνα.
7. Ο Πέτρος Κατσαΐτης και το κρητικό θέατρο.
8. Σκηνικός χώρος και χρόνος στην «Ευγένα» τουΜοντσελέζε.
9. Η ειρωνεία στον Χορτάτση.
10. Οι σκηνικές οδηγίες στο κρητικό και επτανησιακό θέατρο.
11. Δραματουργικές παρατηρήσεις για την ομοιοκαταληξία στα έργα του κρητικού και επτανησιακού θεάτρου
12. Το κροατικό θέατρο της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Σύγκριση με το κρητικό και επτανησιακό θέατρο.
13. Εισαγωγή στα προβλήματα του «Ζήνωνα»
14. Προλεγόμενα μιας έκδοσης της «Fedra» του Φραγκίσκου Μπότσα.
Ευρετήριο ονομάτων και προσώπων
Ευρετήριο τόπων
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις