0
Your Καλαθι
Οικονομική των μεταφορών
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών αποτελεί προαιώνια ανάγκη. Ο άνθρωπος δεν αρκέσθηκε ποτέ σ' αυτό που υπήρχε δίπλα του. Αναζήτησε πάντοτε το καλύτερο, που συνήθως βρισκόταν μακριά του. Για να το προσεγγίσει, επινόησε διάφορους τρόπους μεταφοράς, τον τροχό και τις σχεδίες στην αυγή των οργανωμένων ανθρώπινων κοινωνιών, τα υπερηχητικά αεροπλάνα σήμερα που εκμηδενίζουν κάθε έννοια απόστασης. Έτσι από τις αρχαίες αυτοκρατορίες (Κινεζική, Ασσυριακή, Μακεδονική, Ρωμαϊκή) μέχρι τις πιο σύγχρονες μορφές οικονομικής οργάνωσης συνει- δητοποιήθηκε η καίρια σημασία που έχουν οι μεταφορές στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Δόθηκε λοιπόν ιδιαίτερη σημασία, ώστε η κάθε μεταφορά εκτός από ταχεία και ασφαλής να πραγματοποιείται και με τον οικονομικότερο τρόπο.
Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σήμερα, όπου προϋπόθεση για διεθνή επιβίωση και ανάπτυξη είναι το όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος και η μεγαλύτερη δυνατή απόδοση των επενδύσεων. Σήμερα οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν για τις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 7,2% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος, έναντι μόνο 3% για τη γεωργία. Απορροφούν το 11+16% των συνολικών δαπανών ενός νοικοκυριού και το 31% της κατανάλωσης ενέργειας. Ήταν φυσικό λοιπόν η οικονομική επιστήμη να διεισδύσει περισσότερο στο κλάδο των μεταφορών κι έτσι προέκυψε η Οικονομική των Μεταφορών, νέος σχετικά επιστημονικός κλάδος που αναπτύχθηκε μετά το 1960, και ο οποίος αναλύει εφαρμογές της Οικονομικής Επιστήμης στον τομέα των Μεταφορών.
Η Οικονομική των Μεταφορών εξετάζει όλα τα μέσα μεταφοράς (αυτοκίνητο, σιδηρόδρομο, αεροπλάνο, πλοίο) και διερευνά τόσο τη λειτουργία του κάθε μέσου στην αγορά των μεταφορών όσο και τη μεταφορική του υποδομή που είναι απαραίτητη, δηλαδή προσεγγίζει το πρόβλημα τόσο μικροοικονομικά όσο και μακροοικονομικά.
Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο σήμερα, όπου προϋπόθεση για διεθνή επιβίωση και ανάπτυξη είναι το όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος και η μεγαλύτερη δυνατή απόδοση των επενδύσεων. Σήμερα οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν για τις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 7,2% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος, έναντι μόνο 3% για τη γεωργία. Απορροφούν το 11+16% των συνολικών δαπανών ενός νοικοκυριού και το 31% της κατανάλωσης ενέργειας. Ήταν φυσικό λοιπόν η οικονομική επιστήμη να διεισδύσει περισσότερο στο κλάδο των μεταφορών κι έτσι προέκυψε η Οικονομική των Μεταφορών, νέος σχετικά επιστημονικός κλάδος που αναπτύχθηκε μετά το 1960, και ο οποίος αναλύει εφαρμογές της Οικονομικής Επιστήμης στον τομέα των Μεταφορών.
Η Οικονομική των Μεταφορών εξετάζει όλα τα μέσα μεταφοράς (αυτοκίνητο, σιδηρόδρομο, αεροπλάνο, πλοίο) και διερευνά τόσο τη λειτουργία του κάθε μέσου στην αγορά των μεταφορών όσο και τη μεταφορική του υποδομή που είναι απαραίτητη, δηλαδή προσεγγίζει το πρόβλημα τόσο μικροοικονομικά όσο και μακροοικονομικά.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις