0
Your Καλαθι
Συνεργατικές τροχιές
Κοινωνιολογίες της τέχνης και του πολιτισμού και η περίπτωση των δημιουργών του Blind Date
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Το ανά χείρας βιβλίο είναι η πρώτη κοινωνιολογική έρευνα στο πεδίο της συμμετοχικής τέχνης. Ουσιαστικά, εγκαινιάζει την εγχώρια σπουδή σε ειδικά πεδία της κοινωνιολογίας της τέχνης και αυτό είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο. Διαβάζεται απνευστί από κοινωνικούς επιστήμονες, καλλιτέχνες και από ευρύτερο αναγνωστικό κοινό.
Προλεγόμενα και ευχαριστίες
Πρόλογος της Πέλλας Καλογιαννάκη
Εισαγωγή
Introduction
Α ΜΕΡΟΣ: Θεωρία και μέθοδος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις των δημιουργών
1.1 Η κριτική προσέγγιση της τέχνης (Bourdieu)
1.2 Η κοινωνιολογία των επαγγελμάτων, η αλληλεπίδραση και το έργο τέχνης (Becker)
1.3 Η κοινωνιολογία της ταυτότητας (Elias, Heinich)
1.4 Παρέκβαση: η κοινωνιολογία του ξένου, ο πολιτισμός και η συμμετοχή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η συνεργασία στην τέχνη και η τέχνη της συνεργασίας: από την κοινωνιολογία στις συμμετοχικές καλλιτεχνικές πρακτικές
2.1 Η συνεργασία, η συλλογική δραστηριότητα και οι κόσμοι της τέχνης
2.2 Η συνεργασία και η πολιτική της: η συμβολή του Richard Sennett
2.3 Από την κοινωνιολογία στις καλλιτεχνικές πρακτικές: συμμετοχικότητα, διάδραση και συλλογικότητα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Μεθοδολογικό πλαίσιο
3.1 Επιλογή δείγματος
3.2 Συλλογή υλικού και συνεντεύξεις
3.3 Μεταγραφή και κωδικοποίηση
3.4 Ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων
3.5 Εγκυρότητα
Β ΜΕΡΟΣ: Η περίπτωση της καλλιτεχνικής πλατφόρμας Blind Date
Μια σύντομη αναφορά στην καλλιτεχνική δράση του Blind Date
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Κοινωνική προέλευση και τροχιές
4.1 «Ήταν σημαντικό να μοιραστεί αυτό που αγαπούσε»
4.2 Μεταφορές και κατηγορήματα στον όρο «επαφή»
4.3 «Δεν νομίζω ότι το σχολείο μου προσέφερε κάτι ιδιαιτέρως παραπάνω, ίσως με εξαίρεση τα αναγνωστικά»
4.4 «Ήταν μια γυναίκα, διάσημη χορεύτρια, που συνήθιζε να τη βλέπει στην τηλεόραση»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Εργασία και γνώση
5.1 «Έχω σπουδάσει Τέχνη στην Τεχεράνη και συνέχισα στις Πολιτικές Επιστήμες στη Νορβηγία»
5.2 Η διάσταση ανάμεσα στην τέχνη και στο επάγγελμα
5.3 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «δουλεύω»
5.4 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «ασχολούμαι»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Συνεργασία και συμμετοχή
6.1 «Η συνεργασία λαδώνει τον μηχανισμό για την κατασκευή πραγμάτων»
6.2 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «συνεργασία»
6.3 «Είχαμε φάει έναν χρόνο γράφοντάς το και προσπαθώντας να το συνδιαμορφώσουμε όλο αυτό»
6.4 «Νομίζω ότι αν δεν υπάρξει ανταλλαγή δεν μπορώ να παράξω τίποτα»
6.5 Η συμμετοχή και το συλλογικό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Aπό τη διάδραση στη συλλογική εμπειρία
7.1 «Ο σκοπός της πρωτοβουλίας ήταν αυτός, η προβολή ενός θέματος μέσα από τη φωνή των πολιτών»
7.2 «Σ’ αυτόν που διαβλέπει ευκαιρία για εξερεύνηση εκεί που οι άλλοι βλέπουν απειλή»
7.3 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «άνθρωποι»
7.4 «Δεν ξέρεις πάντα ότι θα λειτουργήσει ή αν θα λειτουργήσει, αλλά μάλλον αυτό είναι και το ενδιαφέρον της υπόθεσης»
7.5 «Μας επηρέασε, επειδή μας άλλαξε ψυχικά και μας απέτρεψε από το να έχουμε αρνητικές σκέψεις»
Συζήτηση και προτάσεις για περαιτέρω προβληματισμό
Αντί επιλόγου
Επίμετρο του Νίκου Φωτόπουλου
Παράρτημα
Βιβλιογραφία
Προλεγόμενα και ευχαριστίες
Πρόλογος της Πέλλας Καλογιαννάκη
Εισαγωγή
Introduction
Α ΜΕΡΟΣ: Θεωρία και μέθοδος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις των δημιουργών
1.1 Η κριτική προσέγγιση της τέχνης (Bourdieu)
1.2 Η κοινωνιολογία των επαγγελμάτων, η αλληλεπίδραση και το έργο τέχνης (Becker)
1.3 Η κοινωνιολογία της ταυτότητας (Elias, Heinich)
1.4 Παρέκβαση: η κοινωνιολογία του ξένου, ο πολιτισμός και η συμμετοχή
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η συνεργασία στην τέχνη και η τέχνη της συνεργασίας: από την κοινωνιολογία στις συμμετοχικές καλλιτεχνικές πρακτικές
2.1 Η συνεργασία, η συλλογική δραστηριότητα και οι κόσμοι της τέχνης
2.2 Η συνεργασία και η πολιτική της: η συμβολή του Richard Sennett
2.3 Από την κοινωνιολογία στις καλλιτεχνικές πρακτικές: συμμετοχικότητα, διάδραση και συλλογικότητα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Μεθοδολογικό πλαίσιο
3.1 Επιλογή δείγματος
3.2 Συλλογή υλικού και συνεντεύξεις
3.3 Μεταγραφή και κωδικοποίηση
3.4 Ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων
3.5 Εγκυρότητα
Β ΜΕΡΟΣ: Η περίπτωση της καλλιτεχνικής πλατφόρμας Blind Date
Μια σύντομη αναφορά στην καλλιτεχνική δράση του Blind Date
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Κοινωνική προέλευση και τροχιές
4.1 «Ήταν σημαντικό να μοιραστεί αυτό που αγαπούσε»
4.2 Μεταφορές και κατηγορήματα στον όρο «επαφή»
4.3 «Δεν νομίζω ότι το σχολείο μου προσέφερε κάτι ιδιαιτέρως παραπάνω, ίσως με εξαίρεση τα αναγνωστικά»
4.4 «Ήταν μια γυναίκα, διάσημη χορεύτρια, που συνήθιζε να τη βλέπει στην τηλεόραση»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Εργασία και γνώση
5.1 «Έχω σπουδάσει Τέχνη στην Τεχεράνη και συνέχισα στις Πολιτικές Επιστήμες στη Νορβηγία»
5.2 Η διάσταση ανάμεσα στην τέχνη και στο επάγγελμα
5.3 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «δουλεύω»
5.4 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «ασχολούμαι»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Συνεργασία και συμμετοχή
6.1 «Η συνεργασία λαδώνει τον μηχανισμό για την κατασκευή πραγμάτων»
6.2 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «συνεργασία»
6.3 «Είχαμε φάει έναν χρόνο γράφοντάς το και προσπαθώντας να το συνδιαμορφώσουμε όλο αυτό»
6.4 «Νομίζω ότι αν δεν υπάρξει ανταλλαγή δεν μπορώ να παράξω τίποτα»
6.5 Η συμμετοχή και το συλλογικό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Aπό τη διάδραση στη συλλογική εμπειρία
7.1 «Ο σκοπός της πρωτοβουλίας ήταν αυτός, η προβολή ενός θέματος μέσα από τη φωνή των πολιτών»
7.2 «Σ’ αυτόν που διαβλέπει ευκαιρία για εξερεύνηση εκεί που οι άλλοι βλέπουν απειλή»
7.3 Μεταφορές και κατηγορήματα του όρου «άνθρωποι»
7.4 «Δεν ξέρεις πάντα ότι θα λειτουργήσει ή αν θα λειτουργήσει, αλλά μάλλον αυτό είναι και το ενδιαφέρον της υπόθεσης»
7.5 «Μας επηρέασε, επειδή μας άλλαξε ψυχικά και μας απέτρεψε από το να έχουμε αρνητικές σκέψεις»
Συζήτηση και προτάσεις για περαιτέρω προβληματισμό
Αντί επιλόγου
Επίμετρο του Νίκου Φωτόπουλου
Παράρτημα
Βιβλιογραφία
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις