0
Your Καλαθι
Πρώτη και δεύτερη/ ξένη γλώσσα
Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
Ο παρών συλλογικός τόμος εστιάζει σε ζητήματα ανάλυσης, εκμάθησης και διδασκαλίας μιας πρώτης (Γ1) και μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ). Επιστήμονες από την Ελλάδα, αλλά και από χώρες της αλλοδαπής, όπως την Κύπρο, την Αυστραλία και τον Καναδά, καταθέτουν τα ευρήματά τους ή συνοψίζουν τη σύγχρονη έρευνα σχετικά με τον σύνθετο χαρακτήρα της εκμάθησης, της γραμματικής περιγραφής και των εκπαιδευτικών εφαρμογών της γνώσης και της χρήσης μιας γλώσσας, είτε είναι Γ1 είτε Γ2/ΞΓ. Λόγω της ευρύτητας της θεματολογίας και της συνοπτικής έκτασης των κεφαλαίων, το βιβλίο αυτό δεν απευθύνεται μονάχα σε ερευνητές, ερευνήτριες, ακαδημαϊκούς και σε φοιτητές και φοιτήτριες που παρακολουθούν προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά μαθήματα στη Γλωσσολογία, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και το ευρύ κοινό που επιθυμούν να ενημερωθούν για ποικίλα θέματα που άπτονται της εκμάθησης, της περιγραφής και της διδασκαλίας μιας Γ1 και μιας Γ2/ΞΓ.
Ο τόμος αποτελείται από τριάντα τρία κεφάλαια, τα οποία με βάση το περιεχόμενό τους εντάσσονται σε τέσσερις θεματικές περιοχές. Στην πρώτη θεματική θίγονται ζητήματα διδασκαλίας και αξιολόγησης της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ. Στη δεύτερη θεματική παρουσιάζονται κείμενα τα οποία σχετίζονται με την ανάλυση της γλωσσικής δομής, με γλώσσες αναφοράς την ελληνική και την αγγλική, και την εκμάθηση γλωσσών σε περιβάλλοντα είτε μιας Γ1 είτε μιας Γ2/ΕΓ. Η τρίτη θεματική εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμών και πολυγραμματισμών, ενώ στην τελευταία θεματική ερευνώνται θέματα στάσεων και ταυτοτήτων, και ζητήματα εκπαίδευσης και ένταξης δίγλωσσων/πολύγλωσσων μαθητών και μαθητριών.
Περιεχόμενα:
Εισαγωγή
Θέματα διδασκαλίας και αξιολόγησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
Γλωσσική ανάλυση και εκμάθηση γλωσσών
Γραμματισμοί - Πολυγραμματισμοί στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Πολύγλωσσα/πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: Εκπαίδευση, στάσεις και ταυτότητες
Βιογραφικά συντελεστών
Οι συγγραφείς: Θεμιστοκλής Αραβοσιτάς, Ευγενία Αρβανίτη, Αργύρης Αρχάκης, Ειρήνη Γάκη, Ιωάννης Γαλαντόμος, Σπυριδούλα Γαστεράτου, Αναστασία Γεραλέξη, Γιώργος Π. Γεωργίου, Βαγιανή Γιαπαντζαλή, Ελένη Γρίβα, Αγγελική Ευθυμίου, Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου, Παρασκευή Θώμου, Άννα Ιορδανίδου, Χασάν Καϊλή, Αθανάσιος Καρασίμος, Αικατερίνη Κιγιτσιόγλου-Βλάχου, Μαρίνα Κολλάτου, Πατρίσια Κορομβόκη, Ελένη Κοροσίδου, Ιφιγένεια Κωφού, Ευαγγελία Λεζέ, Πέγκυ Μανώλη, Βασίλειος Μαυραγάνης, Λύδια Μίτιτς, Αθανάσιος Μιχάλης, Άννα Μουτή, Φρειδερίκη Μπατσαλιά, Ευφροσύνη Μπισήρη, Σπυρίδων Μπούρας, Γιώργος Ι. Ξυδόπουλος, Μαριάνθη Οικονομάκου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Ελένη Παπαγιαννοπούλου, Δημήτρης Παπαζαχαρίου, Μαρία Ρομποπούλου, Νίκος Ρουμπής, Δημήτριος Ρούμπος, Ελένη Σελλά-Μάζη, Γεώργιος Σόρκος, Μαρία Σουκαλοπούλου, Ιωάννης Ι. Σπαντιδάκης, Αναστασία Γ. Στάμου, Ιωάννα Τάλλη, Αλέξανδρος Τάντος, Φίλιππος Τεντολούρης, Μενέλαος Τζιφόπουλος, Εμμανουέλα Τισίζη, Βίλλυ Τσάκωνα, Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Χριστίνα Χατζηγιαννίδου, Κωνσταντίνος Δ. Χατζηδήμου, Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Χρήστος Χριστοδουλάκης
Ο τόμος αποτελείται από τριάντα τρία κεφάλαια, τα οποία με βάση το περιεχόμενό τους εντάσσονται σε τέσσερις θεματικές περιοχές. Στην πρώτη θεματική θίγονται ζητήματα διδασκαλίας και αξιολόγησης της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ. Στη δεύτερη θεματική παρουσιάζονται κείμενα τα οποία σχετίζονται με την ανάλυση της γλωσσικής δομής, με γλώσσες αναφοράς την ελληνική και την αγγλική, και την εκμάθηση γλωσσών σε περιβάλλοντα είτε μιας Γ1 είτε μιας Γ2/ΕΓ. Η τρίτη θεματική εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμών και πολυγραμματισμών, ενώ στην τελευταία θεματική ερευνώνται θέματα στάσεων και ταυτοτήτων, και ζητήματα εκπαίδευσης και ένταξης δίγλωσσων/πολύγλωσσων μαθητών και μαθητριών.
Περιεχόμενα:
Εισαγωγή
Θέματα διδασκαλίας και αξιολόγησης της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
Γλωσσική ανάλυση και εκμάθηση γλωσσών
Γραμματισμοί - Πολυγραμματισμοί στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον
Πολύγλωσσα/πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα: Εκπαίδευση, στάσεις και ταυτότητες
Βιογραφικά συντελεστών
Οι συγγραφείς: Θεμιστοκλής Αραβοσιτάς, Ευγενία Αρβανίτη, Αργύρης Αρχάκης, Ειρήνη Γάκη, Ιωάννης Γαλαντόμος, Σπυριδούλα Γαστεράτου, Αναστασία Γεραλέξη, Γιώργος Π. Γεωργίου, Βαγιανή Γιαπαντζαλή, Ελένη Γρίβα, Αγγελική Ευθυμίου, Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου, Παρασκευή Θώμου, Άννα Ιορδανίδου, Χασάν Καϊλή, Αθανάσιος Καρασίμος, Αικατερίνη Κιγιτσιόγλου-Βλάχου, Μαρίνα Κολλάτου, Πατρίσια Κορομβόκη, Ελένη Κοροσίδου, Ιφιγένεια Κωφού, Ευαγγελία Λεζέ, Πέγκυ Μανώλη, Βασίλειος Μαυραγάνης, Λύδια Μίτιτς, Αθανάσιος Μιχάλης, Άννα Μουτή, Φρειδερίκη Μπατσαλιά, Ευφροσύνη Μπισήρη, Σπυρίδων Μπούρας, Γιώργος Ι. Ξυδόπουλος, Μαριάνθη Οικονομάκου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Ελένη Παπαγιαννοπούλου, Δημήτρης Παπαζαχαρίου, Μαρία Ρομποπούλου, Νίκος Ρουμπής, Δημήτριος Ρούμπος, Ελένη Σελλά-Μάζη, Γεώργιος Σόρκος, Μαρία Σουκαλοπούλου, Ιωάννης Ι. Σπαντιδάκης, Αναστασία Γ. Στάμου, Ιωάννα Τάλλη, Αλέξανδρος Τάντος, Φίλιππος Τεντολούρης, Μενέλαος Τζιφόπουλος, Εμμανουέλα Τισίζη, Βίλλυ Τσάκωνα, Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Χριστίνα Χατζηγιαννίδου, Κωνσταντίνος Δ. Χατζηδήμου, Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Χρήστος Χριστοδουλάκης
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις