0
Your Καλαθι
Οι βάσεις της ενορχήστρωσης
2 τόμοι + 4 cd
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Τόμος 1. Κείμενα
Τόμος 2. Μουσικά παραδείγματα
Μπορεί η δύσκολη, εκλεπτυσμένη, απαιτητική τέχνη της ενορχήστρωσης να παραπέμπεται σήμερα όλο και συχνότερα στους υπολογιστές, ωστόσο η δημιουργική φαντασία ποτέ δεν αρκείται στις άπειρες ενδεχομένως, πλην προκατασκευασμένες, λύσεις μιας μηχανής. Ας μη λησμονούμε ότι η ενορχήστρωση είναι μία από τις πλευρές (ασφαλώς η πιο πολύχρωμη, αν όχι η πιο παιγνιώδης) του έργου· και ο δημιουργός έργα με ψυχή λαχταράει να παραδώσει και όχι άρτιες μεν, στεγνές ωστόσο κατασκευές. Και τότε, το παράδειγμα των γόνιμων εμπνεύσεων και των διαισθητικών αφυπνίσεων των παλαιότερων δημιουργών αναδύεται, συγκινητικά παρόν και καθοδηγητικό. Η μετάφραση στα ελληνικά (ιδιαίτερα δύσκολο αλλά άκρως αποτελεσματικό το εγχείρημα του Γ. Πλουμπίδη) των «Βάσεων της ενορχήστρωσης» του Ρίσμκι-Κόρσακοφ δεν είναι, λοιπόν, σε καμία περίπτωση αναχρονιστική. Αντιθέτως, αυτό το ωραίο βιβλίο, με τα κατατοπιστικά του κείμενα και το πλήθος παραδειγμάτων που τα συμπληρώνουν (συγκεντρωμένα στο Β' τόμο του έργου και ηχογραφημένα σε τέσσερα CD, τα οποία συνοδεύουν την έκδοση) όχι μόνο ξαναθυμίζει αυτόν τον τελειοκράτη της τεχνικής, το δεξιοτέχνη των ηχοχρωμάτων, που με την ακρίβεια, την ορθότητα, τη λάμψη των έργων του δίνει το μέτρο της «καλής δουλειάς», καθώς χαρακτηριστικά λέει και ο Βιλερμόζ, αλλά και, συστήνοντας στο σύγχρονο αναγνώστη ένα θαυμαστό δείγμα πρωτογενούς δημιουργικότητας, προσφέρει στο νέο συνθέτη ένα πρώτης τάξεως κίνητρο, προκειμένου να επαναπροσεγγίσει με καινούριο ενδιαφέρον τα σοβαρά και αιώνια προβλήματα της μουσικής δημιουργίας.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 28/02/2003
Τόμος 2. Μουσικά παραδείγματα
Μπορεί η δύσκολη, εκλεπτυσμένη, απαιτητική τέχνη της ενορχήστρωσης να παραπέμπεται σήμερα όλο και συχνότερα στους υπολογιστές, ωστόσο η δημιουργική φαντασία ποτέ δεν αρκείται στις άπειρες ενδεχομένως, πλην προκατασκευασμένες, λύσεις μιας μηχανής. Ας μη λησμονούμε ότι η ενορχήστρωση είναι μία από τις πλευρές (ασφαλώς η πιο πολύχρωμη, αν όχι η πιο παιγνιώδης) του έργου· και ο δημιουργός έργα με ψυχή λαχταράει να παραδώσει και όχι άρτιες μεν, στεγνές ωστόσο κατασκευές. Και τότε, το παράδειγμα των γόνιμων εμπνεύσεων και των διαισθητικών αφυπνίσεων των παλαιότερων δημιουργών αναδύεται, συγκινητικά παρόν και καθοδηγητικό. Η μετάφραση στα ελληνικά (ιδιαίτερα δύσκολο αλλά άκρως αποτελεσματικό το εγχείρημα του Γ. Πλουμπίδη) των «Βάσεων της ενορχήστρωσης» του Ρίσμκι-Κόρσακοφ δεν είναι, λοιπόν, σε καμία περίπτωση αναχρονιστική. Αντιθέτως, αυτό το ωραίο βιβλίο, με τα κατατοπιστικά του κείμενα και το πλήθος παραδειγμάτων που τα συμπληρώνουν (συγκεντρωμένα στο Β' τόμο του έργου και ηχογραφημένα σε τέσσερα CD, τα οποία συνοδεύουν την έκδοση) όχι μόνο ξαναθυμίζει αυτόν τον τελειοκράτη της τεχνικής, το δεξιοτέχνη των ηχοχρωμάτων, που με την ακρίβεια, την ορθότητα, τη λάμψη των έργων του δίνει το μέτρο της «καλής δουλειάς», καθώς χαρακτηριστικά λέει και ο Βιλερμόζ, αλλά και, συστήνοντας στο σύγχρονο αναγνώστη ένα θαυμαστό δείγμα πρωτογενούς δημιουργικότητας, προσφέρει στο νέο συνθέτη ένα πρώτης τάξεως κίνητρο, προκειμένου να επαναπροσεγγίσει με καινούριο ενδιαφέρον τα σοβαρά και αιώνια προβλήματα της μουσικής δημιουργίας.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΧΙΝΑ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 28/02/2003
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις