0
Your Καλαθι
Διδακτική πράξη στις φυσικές επιστήμες - η αξιοποίηση καλών πρακτικών στην εκπαίδευση
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
ο σύγγραμμα αυτό αποσκοπεί στην επίδραση των καλών πρακτικών διδασκαλίας που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την επίτευξη των διδακτικών στόχων που θέτουν, στα πλαίσια του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών, στο Δημοτικό Σχολείο. Μελετώνται λοιπόν, τα ερευνητικά ερωτήματα:
α) Ποιες καλές διδακτικές πρακτικές αξιοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς, στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών;
β) Ποιο το ενδιαφέρον συμμετοχής των μαθητών κατά την αξιοποίηση της πειραματικής διερεύνησης, ως διδακτικής πρακτικής στα πλαίσια του εποικοδομισμού.
Το συγκεκριμένο βιβλίο στα πλαίσια της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναδεικνύει τις καλές πρακτικές διδασκαλίας, οι οποίες εφαρμόζονται στη σχολική τάξη και αποσκοπούν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων που θέτει ο εκπαιδευτικός. Αρχικά παρουσιάζονται οι θεωρίες μάθησης και αναλύονται οι προκατασκευασμένες ιδέες-αντιλήψεις των μαθητών γύρω από τα φυσικά φαινόμενα. Στη συνέχεια, προβάλλονται τα βασικά χαρακτηριστικά της φυσικοεπιστημονικής γνώσης και ο τρόπος προσέγγισης αυτής, ως σχολικής εκδοχής. Επισημαίνεται η εννοιολογική αλλαγή διαμέσου της γνωστικής σύγκρουσης και των μεταγνωστικών συλλογισμών του μαθητή, ώστε να οικοδομηθεί η νέα γνώση, στα πλαίσια της θεωρίας του εποικοδομισμού. Συμπερασματικά το παρόν βιβλίο επιχειρεί να διασαφηνίσει και να τεκμηριώσει τους τρόπους με τους οποίους, οι καλές διδακτικές πρακτικές συντελούν στη βελτίωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
Το ερευνητικό μέρος αυτής της μελέτης προσπαθεί διαμέσου του μεθοδολογικού σχεδιασμού να συλλέξει, να αναλύσει, να επεξεργαστεί τα δεδομένα και να καταγράψει τις παρατηρήσεις. Στη συνέχεια να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων, ώστε να εξάγει συμπεράσματα, σχετικά με τον τρόπο που οι διδακτικές πρακτικές προσεγγίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και επιτυγχάνονται οι διδακτικοί στόχοι από τους μαθητές. Επισημαίνεται, ότι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών πραγματοποιείται αποτελεσματικά με το κατάλληλο σχολικό κλίμα, την προσδοκώμενη μετατροπή του περιεχόμενου σε διδάξιμη πράξη και την απαιτούμενη επιμορφωτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που καλούνται να το χρησιμοποιήσουν, ώστε οι μαθητές να προσλάβουν τη νέα γνώση με συμμετοχική διάθεση και βιωματική εμπειρία.
α) Ποιες καλές διδακτικές πρακτικές αξιοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς, στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών;
β) Ποιο το ενδιαφέρον συμμετοχής των μαθητών κατά την αξιοποίηση της πειραματικής διερεύνησης, ως διδακτικής πρακτικής στα πλαίσια του εποικοδομισμού.
Το συγκεκριμένο βιβλίο στα πλαίσια της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναδεικνύει τις καλές πρακτικές διδασκαλίας, οι οποίες εφαρμόζονται στη σχολική τάξη και αποσκοπούν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων που θέτει ο εκπαιδευτικός. Αρχικά παρουσιάζονται οι θεωρίες μάθησης και αναλύονται οι προκατασκευασμένες ιδέες-αντιλήψεις των μαθητών γύρω από τα φυσικά φαινόμενα. Στη συνέχεια, προβάλλονται τα βασικά χαρακτηριστικά της φυσικοεπιστημονικής γνώσης και ο τρόπος προσέγγισης αυτής, ως σχολικής εκδοχής. Επισημαίνεται η εννοιολογική αλλαγή διαμέσου της γνωστικής σύγκρουσης και των μεταγνωστικών συλλογισμών του μαθητή, ώστε να οικοδομηθεί η νέα γνώση, στα πλαίσια της θεωρίας του εποικοδομισμού. Συμπερασματικά το παρόν βιβλίο επιχειρεί να διασαφηνίσει και να τεκμηριώσει τους τρόπους με τους οποίους, οι καλές διδακτικές πρακτικές συντελούν στη βελτίωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
Το ερευνητικό μέρος αυτής της μελέτης προσπαθεί διαμέσου του μεθοδολογικού σχεδιασμού να συλλέξει, να αναλύσει, να επεξεργαστεί τα δεδομένα και να καταγράψει τις παρατηρήσεις. Στη συνέχεια να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων, ώστε να εξάγει συμπεράσματα, σχετικά με τον τρόπο που οι διδακτικές πρακτικές προσεγγίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και επιτυγχάνονται οι διδακτικοί στόχοι από τους μαθητές. Επισημαίνεται, ότι η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών πραγματοποιείται αποτελεσματικά με το κατάλληλο σχολικό κλίμα, την προσδοκώμενη μετατροπή του περιεχόμενου σε διδάξιμη πράξη και την απαιτούμενη επιμορφωτική υποστήριξη των εκπαιδευτικών που καλούνται να το χρησιμοποιήσουν, ώστε οι μαθητές να προσλάβουν τη νέα γνώση με συμμετοχική διάθεση και βιωματική εμπειρία.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις