Τα αφηγηματικά στοιχεία μέσα από το παραμύθι στη σχολική τάξη

Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 12.00
8.40
Τιμή Πρωτοπορίας
+
567608
Συγγραφέας: Σαατσόγλου, Ελένη
Εκδόσεις: Ελκυστής
Σελίδες:86
Ημερομηνία Έκδοσης:03/01/2022
ISBN:9786185525682
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Το παρόν σύγγραμμα πραγματεύεται την αφήγηση ως λογοτεχνικό είδος, καθώς και το παραμύθι με τα ιδιαίτερα στοιχεία του, ως χαρακτηριστικό είδος της αφήγησης. Το α΄ μέρος, όσον αφορά το θεωρητικό πλαίσιο, παρουσιάζει τα είδη λόγου «αφήγηση» και «παραμύθι». Το β΄ μέρος προβάλλει τη συνεργατική δημιουργία, συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού από τους/τις μαθητές/τριες με την καθοδηγητική υποστήριξη της εκπαιδευτικού καθώς και τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από δύο κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην επιστήμη της αφηγηματολογίας, και στην εννοιολογική ερμηνεία της αφήγησης. Στη συνέχεια αναδεικνύονται τα αφηγηματικά δομικά στοιχεία και οι αφηγηματικές τεχνικές. Τονίζονται επίσης, οι στόχοι της διδασκαλίας, όσον αφορά την αφήγηση διαμέσου των οποίων προσδοκάται η αποτελεσματική προσέγγιση των αφηγηματικών κειμένων από τους μαθητές, καθώς και η διδακτική αξιοποίηση αυτών, στη σχολική τάξη. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στο παραμύθι, τη σχέση του με τους μύθους και τις παραδόσεις, τις αρχές που το διέπουν, τα εννοιολογικά, υφολογικά και αφηγηματικά χαρακτηριστικά του, καθώς και την αξιοποίηση αυτού κατά την εκπαιδευτική πράξη. Το δεύτερο μέρος αποτελείται από τη δημιουργία παραμυθιού μέσα στη σχολική τάξη, καθώς και από τις διαπιστώσεις-συμπεράσματα της παρούσας μελέτης. Οι παιχνιδιώδεις δραστηριότητες, που αναδύονται μέσα από το παραμύθι, ενδυναμώνουν τη συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και συμβάλλουν στη βελτίωση της προφορικής και γραπτής έκφρασης του λόγου. Οι μαθητές συμμετέχουν αυθόρμητα χωρίς την άμεση αξιολόγηση από τον/την εκπαιδευτικό. Η συγγραφή του παραμυθιού αποσκοπεί στην αλληλεπικοινωνία, στην αλληλεπίδραση, στην ανταλλαγή ιδεών, στην κοινή προσπάθεια, στη δημιουργική γραφή και εικονογράφηση. Επιπλέον, οι διαπιστώσεις-συμπεράσματα αναδεικνύουν την παιδαγωγική και διδακτική αξία του παραμυθιού, εφόσον οι μαθητές κατακτούν τη γνώση μέσα από αυτό, αβίαστα και με παιδαγωγικό τρόπο.

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!