0
Your Καλαθι
Ακουστική χώρων
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
"Το βιβλίο αυτό, έχει σκοπό τη γνωστική εξοικείωση με τις θεμελιώδεις αρχές του αντικειμένου της αρχιτεκτονικής ακουστικής, με ιδιαίτερη έμφαση στη μελέτη της ακουστικής των χώρων ακρόασης και των χώρων ηχογράφησης. Απευθύνεται σε επαγγελματίες, σπουδαστές και σε όσους θέλουν να διευρύνουν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στο εν λόγω αντικείμενο. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται με συστηματικό και κατανοητό τρόπο οι βασικές θεωρητικές και πρακτικές έννοιες που αφορούν στην ακουστική των χώρων, στα κυριότερα χρησιμοποιούμενα πρότυπα προδιαγραφών, σε θέματα και κριτήρια ακουστικής εκτίμησης και αξιολόγησης, σχεδίασης, διαμόρφωσης, μοντελοποίησης και μετρήσεων των χώρων, καθώς και ελέγχου του θορύβου. Επίσης, εξετάζονται θέματα τοποθέτησης/εγκατάστασης ηχείων και μικροφώνων, αντιμετώπισης των ιδιορρυθμών (συντονισμών) στις χαμηλές συχνότητες, ελέγχου των ανακλάσεων - αντήχησης, περιορισμού της ταχείας πολλαπλής ηχούς (flutter echo), του κωδωνισμού (ringing), καθώς επίσης ελέγχου της επίδρασης του φαινομένου κτένας (comb filtering). Μέσω της αντίληψης των αρχών αυτών, όπως και της κατανόησης της εφαρμοζόμενης τεχνικής ορολογίας και των εμπλεκόμενων ακουστικών παραμέτρων, ο αναγνώστης θα μπορεί στην πράξη να προσδιορίζει ορθότερα τις πραγματικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες σε κάθε περίπτωση, έτσι ώστε να αποφασίζει τις κατάλληλες λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων βελτίωσης της ακουστικής, αναλόγως της εκάστοτε εφαρμογής (αμφιθέατρα, αίθουσες συναυλιών, κινηματογράφοι, δωμάτια ελέγχου χώρων ηχογράφησης, οικιακοί χώροι ακρόασης, κτλ), χρησιμοποιώντας επίσης τεχνικές μοντελοποίησης και προσομοίωσης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Η ακουστική του περιβάλλοντα χώρου αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα που θα πρέπει επίσης να λαμβάνεται ενδελεχώς υπόψη και στις μελέτες τοποθέτησης ηλεκτροακουστικών εγκαταστάσεων. Ο βαθμός εμπλοκής της ακουστικής, στη σχεδίαση και διαμόρφωση των χώρων εξαρτάται από τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της εξεταζόμενης εφαρμογής, λαμβάνοντας κατάλληλα υπόψη και το απαραίτητο κόστος υλοποίησης. Λόγω της πολυπλοκότητας του αντικειμένου, η ακουστική χώρων στην πράξη αποτελεί συνδυασμό επιστήμης και δημιουργικής τέχνης, δηλαδή απαιτείται εμπειρία και ταλέντο. Ανεξάρτητα των ιδιαιτεροτήτων της εκάστοτε εφαρμογής, πχ αίθουσα μουσικής, όπερα, αμφιθέατρο, επαγγελματικός ή οικιακός κινηματογράφος, studio ηχογράφησης, κτλ, σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι να επιτυγχάνονται εκείνα τα ακουστικά χαρακτηριστικά, που δημιουργούν στους ακροατές την επιθυμητή ψυχοακουστική αντίληψη/εμπειρία. Τα χαρακτηριστικά αυτά, για τους ακουστικούς μηχανικούς αποτελούν μετρήσιμες αντικειμενικές ακουστικές παραμέτρους, ενώ για τους καλλιτέχνες, μουσικούς και ακροατές αντιστοιχούν σε μη-μετρήσιμες υποκειμενικές ακουστικές παραμέτρους.
Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζονται επιπρόσθετα και ορισμένα θέματα ηλεκτρονικής διόρθωσης (ισοστάθμισης) της ακουστικής των χώρων, ιδιαίτερα μέσω της εφαρμογής τεχνικών ψηφιακής επεξεργασίας σήματος, καθώς και κάποιες από τις βασικές τεχνικές ηχογράφησης, όπως και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των διαφόρων τύπων μικροφώνων. Επίσης, γίνεται ιδιαίτερη παρουσίαση των κυριότερων πολυκάναλων συστημάτων αναπαραγωγής κινηματογραφικού ήχου και μουσικής."
Η ακουστική του περιβάλλοντα χώρου αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα που θα πρέπει επίσης να λαμβάνεται ενδελεχώς υπόψη και στις μελέτες τοποθέτησης ηλεκτροακουστικών εγκαταστάσεων. Ο βαθμός εμπλοκής της ακουστικής, στη σχεδίαση και διαμόρφωση των χώρων εξαρτάται από τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της εξεταζόμενης εφαρμογής, λαμβάνοντας κατάλληλα υπόψη και το απαραίτητο κόστος υλοποίησης. Λόγω της πολυπλοκότητας του αντικειμένου, η ακουστική χώρων στην πράξη αποτελεί συνδυασμό επιστήμης και δημιουργικής τέχνης, δηλαδή απαιτείται εμπειρία και ταλέντο. Ανεξάρτητα των ιδιαιτεροτήτων της εκάστοτε εφαρμογής, πχ αίθουσα μουσικής, όπερα, αμφιθέατρο, επαγγελματικός ή οικιακός κινηματογράφος, studio ηχογράφησης, κτλ, σε κάθε περίπτωση ο στόχος είναι να επιτυγχάνονται εκείνα τα ακουστικά χαρακτηριστικά, που δημιουργούν στους ακροατές την επιθυμητή ψυχοακουστική αντίληψη/εμπειρία. Τα χαρακτηριστικά αυτά, για τους ακουστικούς μηχανικούς αποτελούν μετρήσιμες αντικειμενικές ακουστικές παραμέτρους, ενώ για τους καλλιτέχνες, μουσικούς και ακροατές αντιστοιχούν σε μη-μετρήσιμες υποκειμενικές ακουστικές παραμέτρους.
Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζονται επιπρόσθετα και ορισμένα θέματα ηλεκτρονικής διόρθωσης (ισοστάθμισης) της ακουστικής των χώρων, ιδιαίτερα μέσω της εφαρμογής τεχνικών ψηφιακής επεξεργασίας σήματος, καθώς και κάποιες από τις βασικές τεχνικές ηχογράφησης, όπως και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των διαφόρων τύπων μικροφώνων. Επίσης, γίνεται ιδιαίτερη παρουσίαση των κυριότερων πολυκάναλων συστημάτων αναπαραγωγής κινηματογραφικού ήχου και μουσικής."
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις