0
Your Καλαθι
Γλωσσική διδασκαλία για όλους τους μαθητές Ι
Διδακτικές δεξιότητες επεξεργασίας κειμένου και παραγωγής γραπτού λόγου: Προτυποποίηση και πιστοποίηση δραστηριοτήτων και διαδικ
Περιγραφή
Σκοπός μας είναι να μάθουμε τους μαθητές πώς να παράγουν γραπτό λόγο με μορφή γλωσσικού ενεργήματος, με πληρότητα και σαφήνεια, κατάλληλο γ ι α τις ανάγκες της επικοινωνιακής κατάστασης.
Για να επιτύχουμε αυτό:
Παρουσιάζουμε δύο μοντέλα γλωσσικής διδασκαλίας: το συμπερι-
φοριστικά και το γνωστικά, όπως αυτά προκύπτουν από την υιοθετημένη μεθοδολογική πρακτική.
Αναλύουμε το πρόγραμμα σπουδών της γλωσσικής διδασκαλίας.
Παρουσιάζουμε τους μηχανισμούς, τις διαδικασίες και τα στάδια
ανάπτυξης της γραφής και της ανάγνωσης.
Αναφερόμαστε στη διδασκαλία μαθητών με ειδικές ανάγκες στη
γραφή και στην ανάγνωση.
Επισημαίνουμε τους γνωστικούς της γλωσσικής επικοινωνίας, που
επεμβαίναουν αιτιατά στην οικοδόμηση του γραπτού λόγου.
Αναλύουμε τις μορφές παραγωγής λόγου, την ελεύθερη μορφή και
την καθοδηγημένη μορφή.
Διερευνούμε τις αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την παραγωγή γραπτού λόγου.
Εξετάζουμε έναν τρόπο επεξεργασίας κειμένου για την ανάδειξη
των χαρακτηριστικών των διάφορων τύπων κειμένου, που αποτελούν προαπαιτούμενο για την παραγωγή γραπτού λόγου.
Συγκροτούμε διδακτικές δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου με
βάση τα χαρακτηριστικά του τύπου του κειμένου, στηριζόμενοι στο
κοινωνικογνωστικό μοντέλο, τις οποίες διδακτικές δεξιότητες θέτουμε σε πειραματική εφαρμογή.
Η Σχολική Πρακτική ή αλλιώς η Πρακτική Άσκηση έχει ανάγκη από
εργασίες ερευνητικού, η πραξιολογικού/εργαλειακού χαρακτήρα, που
διασυνδέoυν τη θεωρία και την πράξη και προκύπτουν από τη συμ-
βoλή της έρευνας-δράσης των εκπαιδευτικών και των φοιτητών.
Αθήνα, Φεβρουάριος 2000
Γ. ΣΑΛΒΑΡΑΣ
(από τον πρόλογο του βιβλίου)
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις