0
Your Καλαθι
Πορτραίτα αγίων Γυναικών της Ορθόδοξης Εκκλησίας
Αγιολογική προσέγγιση και μαρτυρία
Έκπτωση
20%
20%
Περιγραφή
Το παρόν ανάγνωσμα αποτελεί μία ερευνητική διαδικασία στηριγμένη στον πλούτο των αγιολογικών διηγήσεων για το πως και με ποιους όρους επιτυγχάνεται η αγιοσύνη της γυναίκας στην ορθόδοξη Εκκλησία.
Είτε μέσα από το γάμο είτε τη μοναχική ιδιότητα είτε τον βασανισμό είτε τον θάνατο.
Γεγονότα ασύμβατα συχνά με την ανθρώπινη λογική, που όμως στιγματίζουν εποχές του γυναικείου φύλου, όταν ακόμη και με ανδρική ενδυμασία δοκιμάζεται σε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία, σε μία κοινωνία παθών και έξεων.
Οι πρωταγωνίστριες διαχειρίζονται σχέσεις και καταστάσεις από διαφορετικές οπτικές, που όμως έχουν σαν απώτερο και κοινό τους στόχο τον προσωπικό τους αγώνα για την πραγμάτωση της εν Χριστώ ζωής.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Εισαγωγή. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Η τιμή των αγίων στην Ορθόδοξη Εκκλησία. . . . . 19
Η γυναίκα «μαθήτρια» στους πρώτους
χριστιανικούς κύκλους. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Σχέσεις γάμου και οικογένειας στους πρώτους
χριστιανικούς αιώνες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
α. Σχέσεις των δύο φύλων στις Παύλειες Επιστολές 35
β. Ζεύγη αγίων ανδρών και γυναικών . . . . . . . . . . . . 45
γ. Η γυναίκα σε κατάσταση χηρείας. . . . . . . . . . . . 51
δ. Μικτοί γάμοι. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Η γυναίκα ως μάρτυρας της ορθόδοξης
χριστιανικής πίστης. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
α. Εκούσιος θάνατος ως πράξη αυτοθυσίας. . . . . . . 75
β. Αγίες μητέρες και μαρτύριο. . . . . . . . . . . . . . . . . 81
γ. Σχέσεις παρθενίας και θρησκευτικότητας. . . . . . 85
δ. Αγίες μάρτυρες ασκήσασες εν παρθενία. . . . . . . 89
ε. Αγίες γυναίκες Νεομάρτυρες. . . . . . . . . . . . . . . . 112
ΠΟΡΤΡΑίΤΑ ΑΓίΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤηΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣίΑΣ
[ 8 ]
Η γυναίκα στο χριστιανικό Βυζάντιο. . . . . . . . . . . . 120
Η αγιότητα μέσα από τα «αγκάθια»
του έγγαμου βίου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Γυναίκες πόρνες και αγιότητα. . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Αγίες γυναίκες διά Χριστόν σαλές. . . . . . . . . . . . . . 162
Γυναίκες που ασκήτεψαν με ανδρική μοναχική
ενδυμασία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Κοινωνική προσφορά αγίων γυναικών. . . . . . . . . . 202
Επίλογος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Παράρτημα:
Εικονολόγιον Ιερών ζευγών και Αγίων Γυναικών
της Ορθόδοξης Εκκλησίας. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Βιβλιογραφία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
Είτε μέσα από το γάμο είτε τη μοναχική ιδιότητα είτε τον βασανισμό είτε τον θάνατο.
Γεγονότα ασύμβατα συχνά με την ανθρώπινη λογική, που όμως στιγματίζουν εποχές του γυναικείου φύλου, όταν ακόμη και με ανδρική ενδυμασία δοκιμάζεται σε μία ανδροκρατούμενη κοινωνία, σε μία κοινωνία παθών και έξεων.
Οι πρωταγωνίστριες διαχειρίζονται σχέσεις και καταστάσεις από διαφορετικές οπτικές, που όμως έχουν σαν απώτερο και κοινό τους στόχο τον προσωπικό τους αγώνα για την πραγμάτωση της εν Χριστώ ζωής.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Εισαγωγή. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Η τιμή των αγίων στην Ορθόδοξη Εκκλησία. . . . . 19
Η γυναίκα «μαθήτρια» στους πρώτους
χριστιανικούς κύκλους. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Σχέσεις γάμου και οικογένειας στους πρώτους
χριστιανικούς αιώνες . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
α. Σχέσεις των δύο φύλων στις Παύλειες Επιστολές 35
β. Ζεύγη αγίων ανδρών και γυναικών . . . . . . . . . . . . 45
γ. Η γυναίκα σε κατάσταση χηρείας. . . . . . . . . . . . 51
δ. Μικτοί γάμοι. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
Η γυναίκα ως μάρτυρας της ορθόδοξης
χριστιανικής πίστης. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
α. Εκούσιος θάνατος ως πράξη αυτοθυσίας. . . . . . . 75
β. Αγίες μητέρες και μαρτύριο. . . . . . . . . . . . . . . . . 81
γ. Σχέσεις παρθενίας και θρησκευτικότητας. . . . . . 85
δ. Αγίες μάρτυρες ασκήσασες εν παρθενία. . . . . . . 89
ε. Αγίες γυναίκες Νεομάρτυρες. . . . . . . . . . . . . . . . 112
ΠΟΡΤΡΑίΤΑ ΑΓίΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤηΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣίΑΣ
[ 8 ]
Η γυναίκα στο χριστιανικό Βυζάντιο. . . . . . . . . . . . 120
Η αγιότητα μέσα από τα «αγκάθια»
του έγγαμου βίου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Γυναίκες πόρνες και αγιότητα. . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Αγίες γυναίκες διά Χριστόν σαλές. . . . . . . . . . . . . . 162
Γυναίκες που ασκήτεψαν με ανδρική μοναχική
ενδυμασία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Κοινωνική προσφορά αγίων γυναικών. . . . . . . . . . 202
Επίλογος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Παράρτημα:
Εικονολόγιον Ιερών ζευγών και Αγίων Γυναικών
της Ορθόδοξης Εκκλησίας. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Βιβλιογραφία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις