0
Your Καλαθι
Γεώργιος Σχολάριος - Γεννάδιος Β ΜΕΤΑΧΕ1ΡΙΣΜΕΝΟ
Ο πρώτος μετά την άλωση Οικουμενικός Πατριάρχης
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Στη μελέτη αυτή παρουσιάζεται η προσωπικότητα του Γ. Σχολάριου-Γενναδίου Β΄, πρώτου μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικού Πατριάρχη, όπως αυτή αναδύεται μέσα από λόγιες παραδόσεις στις οποίες ο Γ. Σχολάριος εμφανίζεται:
Ως σοφός εξηγητής μιας επί του τάφου του Μ. Κωνσταντίνου επιγραφής χρησμού και ενός ανεξήγητου οράματος του Μωάμεθ Β΄.
Φέρεται ότι διέσωσε το στέμμα του Κ. Παλαιολόγου.
Παρουσιάζεται ως δάσκαλος του Μωάμεθ Β΄ (του Πορθητή)
«Κατηγορείται» ως προδότης με την αιτιολογία ότι άνοιξε τις Πόλης στον Πορθητή.
Ερμηνεύονται ιστορικά οι αιτίες της δημιουργίας των παραδόσεων αυτών και ακόμη συσχετίζονται προς τις υπάρχουσες ιστορικές πηγές («επίσημες» και «ανεπίσημες» και εντοπίζεται ο ιστορικός πυρήνας που ενυπάρχει σ’ αυτές, αλλά και τα «παραμυθιακά» στο8ιχεία που έχουν υπεισέλθει έξωθεν. Δίνεται, τέλος, ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη των παραγόντων εκείνων που διαμόρφωσαν στη συνείδηση των δημιουργών τους την, κατά περίπτωση, εικόνα του Γ. Σχολαρίου «του πρώτου μεγάλου πολιτικού ανδρός της υποτεταγμένης Ελλάδος».
Ως σοφός εξηγητής μιας επί του τάφου του Μ. Κωνσταντίνου επιγραφής χρησμού και ενός ανεξήγητου οράματος του Μωάμεθ Β΄.
Φέρεται ότι διέσωσε το στέμμα του Κ. Παλαιολόγου.
Παρουσιάζεται ως δάσκαλος του Μωάμεθ Β΄ (του Πορθητή)
«Κατηγορείται» ως προδότης με την αιτιολογία ότι άνοιξε τις Πόλης στον Πορθητή.
Ερμηνεύονται ιστορικά οι αιτίες της δημιουργίας των παραδόσεων αυτών και ακόμη συσχετίζονται προς τις υπάρχουσες ιστορικές πηγές («επίσημες» και «ανεπίσημες» και εντοπίζεται ο ιστορικός πυρήνας που ενυπάρχει σ’ αυτές, αλλά και τα «παραμυθιακά» στο8ιχεία που έχουν υπεισέλθει έξωθεν. Δίνεται, τέλος, ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη των παραγόντων εκείνων που διαμόρφωσαν στη συνείδηση των δημιουργών τους την, κατά περίπτωση, εικόνα του Γ. Σχολαρίου «του πρώτου μεγάλου πολιτικού ανδρός της υποτεταγμένης Ελλάδος».
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις