0
Your Καλαθι
Επιλέγοντας διευθυντή για το δημοτικό σχολείο
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Το ζήτημα της επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης αποτελεί σημαντικό και ιδιαιτέρως ενδιαφέρον ζήτημα εκπαιδευτικής πολιτικής. Συνιστά μία από τις παραμέτρους άσκησής της και αντανακλά τις προτεραιότητες της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας στον τομέα αυτόν. Το παρόν βιβλίο εστιάζει στον τρόπο επιλογής των διευθυντών των δημόσιων δημοτικών σχολείων από το 1985 έως το 2015. Στο διάστημα αυτό, οκτώ επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων έγιναν και καμία δεν πραγματοποιήθηκε με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο. Από το 1985, οπότε ο νόμος 1566 εγκαινίασε τον τρόπο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης βάσει προσόντων και κριτηρίων και όχι βάσει αρχαιότητας, οι διευθυντές σχολείων επιλέγονταν σε γενικές γραμμές με τετραετή θητεία και η επιλογή τους ανατέθηκε αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων. Από το χρονικό αυτό σημείο, η φερεγγυότητα των οργάνων που διενεργούσαν τις επιλογές, η διαφάνεια των σχετικών διαδικασιών και τα αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής αποτέλεσαν ζητούμενα που εκφράστηκαν τόσο μέσα από τις θέσεις του κλάδου, όσο και μέσα από τις νομοθετικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες που ακολούθησαν. Το βιβλίο επιχειρεί, μέσα από το θεσμικό πλαίσιο, να αποτυπώσει την εκπαιδευτική πολιτική πάνω στο ζήτημα της επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων. Κυρίως διερευνά τις συνέχειες και ασυνέχειες στις πολιτικές παρεμβάσεις στον τρόπο και στα κριτήρια επιλογής, ιδωμένες μέσα στο κοινωνικοπολιτικό συγκείμενο κάθε περιόδου. Διαπιστώνει και αναλύει τέσσερα επίμαχα ζητήματα, τα οποία τέθηκαν στην πορεία των διαδοχικών επιλογών διευθυντών σχολικών μονάδων.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις