0
Your Καλαθι
Στοχασμοί
Έκπτωση
10%
10%
Περιγραφή
Ο περίφημος για τον πεσιμισμό του (που κάποιες φορές φτάνει στα όρια του μηδενισμού) Ρουμάνος φιλόσοφος άφησε πίσω του πλήθος συγγραμμάτων, δύο από τα οποία συνθέτουν τον παρόντα τόμο.
Το "Εγκόλπιο ανασκολοπισμού" κυκλοφόρησε το 1949 και παρουσιάζει ήδη αποκρυσταλλωμένες τις απόψεις του Τσοράν σχετικά με τα βασικά θέματα ενασχόλησης της φιλοσοφίας.Οι "Εξομολογήσεις και αναθεματισμοί", μια «αλληλουχία αμφιταλαντεύσεων όπου θα βρει κανείς ερωτήσεις, αλλά καμία απάντηση», κυκλοφόρησαν το 1987.
Κριτική:
Κυνικός, αρνητής της ζωής, επαγγελματίας της αβεβαιότητας, ο Σιοράν απέκτησε εν ζωή περισσότερες ετικέτες από τους αφορισμούς του… Ο Εξάντας επαναφέρει στο φως μια παλαιά του, πολύτιμη έκδοση ενός αντιφιλόσοφου, την οποία αν δεν κάνω λάθος είχε εισηγηθεί ο Κωστής Παπαγιώργης, που ανέλαβε και τη μετάφραση κάποιων βιβλίων του, μεταξύ άλλων και του παρόντος τόμου. Βασική θέση της φιλοσοφίας του Σιοράν είναι η παθολογική άρνηση όλων των συστημάτων, των φιλοσοφιών, των ιδεολογιών αλλά και της δράσης που βγάζει τον άνθρωπο από τα αδιέξοδα. Θα έλεγε κανείς ότι ο Σιοράν επιτίθεται στην ιδέα της Ύπαρξης, μια ιδέα που του είναι ανυπόφορη! Έχοντας επικηρύξει κάθε μορφή ελπίδας, υπονομεύει σαρκαστικά όλες εκείνες τις ανθρώπινες διεξόδους του βίου θεωρώντας τες τραγικές αυταπάτες. Αυτή η εμμονή του να εναντιώνεται σε κάθε βεβαιότητα, λαμβάνει θεολογικά χαρακτηριστικά. Έτσι, η προσήλωσή του κατά τα χρόνια της νεότητάς του στους βίους των Αγίων, δεν είναι καθόλου τυχαία, μιας και αυτό που σε γοητεύει, είναι πάντα αποκαλυπτικό. Έχοντας στην ουσία του, αναπτύξει μια θρησκευτική συνείδηση που αρνείται το θείο, μοιάζει να τον θέλγει η ιδέα του απόλυτου και να τον συνταράσσει η κενότητα των ανθρώπινων, όπως και η βιβλική ματαιότητα που έχει την αιτία της στη θνητότητα του ανθρώπου. Η ανάγνωση των κειμένων αυτού του αιρετικού της ζωής, ξέρει να κλέβει το ενδιαφέρον όπως κάθε ενδιαφέρουσα-αποκλίνουσα περίπτωση.
Ξενοφών Μπρουντζάκη, Το ποντίκι, 22/7/2010
Το "Εγκόλπιο ανασκολοπισμού" κυκλοφόρησε το 1949 και παρουσιάζει ήδη αποκρυσταλλωμένες τις απόψεις του Τσοράν σχετικά με τα βασικά θέματα ενασχόλησης της φιλοσοφίας.Οι "Εξομολογήσεις και αναθεματισμοί", μια «αλληλουχία αμφιταλαντεύσεων όπου θα βρει κανείς ερωτήσεις, αλλά καμία απάντηση», κυκλοφόρησαν το 1987.
Κριτική:
Κυνικός, αρνητής της ζωής, επαγγελματίας της αβεβαιότητας, ο Σιοράν απέκτησε εν ζωή περισσότερες ετικέτες από τους αφορισμούς του… Ο Εξάντας επαναφέρει στο φως μια παλαιά του, πολύτιμη έκδοση ενός αντιφιλόσοφου, την οποία αν δεν κάνω λάθος είχε εισηγηθεί ο Κωστής Παπαγιώργης, που ανέλαβε και τη μετάφραση κάποιων βιβλίων του, μεταξύ άλλων και του παρόντος τόμου. Βασική θέση της φιλοσοφίας του Σιοράν είναι η παθολογική άρνηση όλων των συστημάτων, των φιλοσοφιών, των ιδεολογιών αλλά και της δράσης που βγάζει τον άνθρωπο από τα αδιέξοδα. Θα έλεγε κανείς ότι ο Σιοράν επιτίθεται στην ιδέα της Ύπαρξης, μια ιδέα που του είναι ανυπόφορη! Έχοντας επικηρύξει κάθε μορφή ελπίδας, υπονομεύει σαρκαστικά όλες εκείνες τις ανθρώπινες διεξόδους του βίου θεωρώντας τες τραγικές αυταπάτες. Αυτή η εμμονή του να εναντιώνεται σε κάθε βεβαιότητα, λαμβάνει θεολογικά χαρακτηριστικά. Έτσι, η προσήλωσή του κατά τα χρόνια της νεότητάς του στους βίους των Αγίων, δεν είναι καθόλου τυχαία, μιας και αυτό που σε γοητεύει, είναι πάντα αποκαλυπτικό. Έχοντας στην ουσία του, αναπτύξει μια θρησκευτική συνείδηση που αρνείται το θείο, μοιάζει να τον θέλγει η ιδέα του απόλυτου και να τον συνταράσσει η κενότητα των ανθρώπινων, όπως και η βιβλική ματαιότητα που έχει την αιτία της στη θνητότητα του ανθρώπου. Η ανάγνωση των κειμένων αυτού του αιρετικού της ζωής, ξέρει να κλέβει το ενδιαφέρον όπως κάθε ενδιαφέρουσα-αποκλίνουσα περίπτωση.
Ξενοφών Μπρουντζάκη, Το ποντίκι, 22/7/2010
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις