0
Your Καλαθι
Κάτσε καλά, Γεράσιμε...
Μαθητικό κίνημα και καταλήψεις 1974-2000
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
«Κάτσε καλά, Γεράσιμε…» ήταν το σύνθημα που κυριαρχούσε στα συλλαλητήρια των μαθητών εναντίον της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Γεράσιμου Αρσένη την περίοδο 1998-1999. Το βιβλίο ιχνηλατεί την ιστορία της κλιμακούμενης μαθητικής διαμαρτυρίας από την αρχή της Μεταπολίτευσης, με σκοπό να αναδείξει τη σταδιακή διαμόρφωση του μαθητικού κινήματος. Η έρευνα, βασισμένη σε πλήθος τεκμηρίων (μαθητικές εφημερίδες και περιοδικά, μπροσούρες, προκηρύξεις και ημερήσιο Τύπο) καθώς και σε προφορικές μαρτυρίες μαθητών που πρωτοστάτησαν στις κινητοποιήσεις, συνθέτει για πρώτη φορά την εικόνα των μαθητών ως ιστορικού συλλογικού υποκειμένου.
Η ιστορία του μαθητικού κινήματος σκιαγραφείται σε συγκερασμό με τη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας και της ιστορικής διαδρομής των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Η έρευνα, με επίκεντρο πάντα τους μαθητές, παρακολουθεί στενά και τους τρεις άξονες και επιχειρεί να εξακριβώσει πώς διαπλέκονται και συσχετίζονται μεταξύ τους. Αναλύονται όχι μόνο η στάση και ο ρόλος των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών και των γονέων, κυρίως μέσα από τις θεσμικές και οργανωμένες τους εκφράσεις, όπως η ΟΛΜΕ και οι σύλλογοι γονέων.
Έμφαση δίνεται στη μελέτη των πολιτικών παραγόντων της κινηματικής δράσης, ενώ αναλύεται σε βάθος ο καταλυτικός ρόλος που διαδραμάτισαν οι μαθητικές κομματικές παρατάξεις στην οργάνωση του μαθητικού συνδικαλισμού. Τέλος, ενδελεχής αναφορά γίνεται στην κατάληψη των σχολείων ως βασικής μορφής δράσης των μαθητών και στον τρόπο που αυτή συνδέεται άρρηκτα με την άνοδο και την κάμψη του μαθητικού κινήματος.
Η ιστορία του μαθητικού κινήματος σκιαγραφείται σε συγκερασμό με τη σύγχρονη πολιτική ιστορία της χώρας και της ιστορικής διαδρομής των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Η έρευνα, με επίκεντρο πάντα τους μαθητές, παρακολουθεί στενά και τους τρεις άξονες και επιχειρεί να εξακριβώσει πώς διαπλέκονται και συσχετίζονται μεταξύ τους. Αναλύονται όχι μόνο η στάση και ο ρόλος των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών και των γονέων, κυρίως μέσα από τις θεσμικές και οργανωμένες τους εκφράσεις, όπως η ΟΛΜΕ και οι σύλλογοι γονέων.
Έμφαση δίνεται στη μελέτη των πολιτικών παραγόντων της κινηματικής δράσης, ενώ αναλύεται σε βάθος ο καταλυτικός ρόλος που διαδραμάτισαν οι μαθητικές κομματικές παρατάξεις στην οργάνωση του μαθητικού συνδικαλισμού. Τέλος, ενδελεχής αναφορά γίνεται στην κατάληψη των σχολείων ως βασικής μορφής δράσης των μαθητών και στον τρόπο που αυτή συνδέεται άρρηκτα με την άνοδο και την κάμψη του μαθητικού κινήματος.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις