0
Your Καλαθι
Η γενική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα (1862-1910)
Θεσμοί, αντιλήψεις, ανισότητες
Μια ιστορική κοινωνιολογική προσέγγιση
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Στο βιβλίο αυτό διερευνώνται συστηματικά, μέσα από πρωτογενείς πηγές, οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες της γενικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1862-1910. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται η εξελικτική πορεία των θεσμών της γενικής εκπαίδευσης, μέσα από τις Εκθέσεις των υπουργών προς την Εθνοσυνέλευση και τον Ανώτατο Άρχοντα, τα πολυάριθμα εκπαιδευτικά νομοσχέδια με τις εισηγητικές εκθέσεις, τους νόμους και τα εκτελεστικά διατάγματα που εκδίδονται σε εφαρμογή τους, τα Πρακτικά και τις Εφημερίδες των Συζητήσεων της Βουλής -μακρότατες και ολονύκτιες πολλές φορές- και τον Τύπο της εποχής.
Η όλη ερευνητική προσπάθεια γίνεται με το βλέμμα στραμμένο στην ανάδειξη, κατανόηση και εξήγηση των πολιτικών που εφαρμόστηκαν στη γενική εκπαίδευση και των λόγων που οδήγησαν σ' αυτές, των αντιδράσεων, των συγκρούσεων και των ανατροπών που έλαβαν χώρα, των αντιλήψεων που κυριάρχησαν και κυρίως των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που δημιουργήθηκαν, εις βάρος των παιδιών των αγροτικών και ορεινών περιοχών και γενικότερα των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων.
Το βιβλίο απευθύνεται στους φοιτητές, τους ερευνητές της Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις πραγματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες τα παιδιά του ελληνικού λαού γίνονταν αποδέκτες του μορφωτικού αγαθού, την ποσότητα και ποιότητα του οποίου καθόριζε, αναμφίβολα, η γεωγραφική και κοινωνική προέλευσή τους.
Η όλη ερευνητική προσπάθεια γίνεται με το βλέμμα στραμμένο στην ανάδειξη, κατανόηση και εξήγηση των πολιτικών που εφαρμόστηκαν στη γενική εκπαίδευση και των λόγων που οδήγησαν σ' αυτές, των αντιδράσεων, των συγκρούσεων και των ανατροπών που έλαβαν χώρα, των αντιλήψεων που κυριάρχησαν και κυρίως των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που δημιουργήθηκαν, εις βάρος των παιδιών των αγροτικών και ορεινών περιοχών και γενικότερα των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων.
Το βιβλίο απευθύνεται στους φοιτητές, τους ερευνητές της Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις πραγματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες τα παιδιά του ελληνικού λαού γίνονταν αποδέκτες του μορφωτικού αγαθού, την ποσότητα και ποιότητα του οποίου καθόριζε, αναμφίβολα, η γεωγραφική και κοινωνική προέλευσή τους.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις