0
Your Καλαθι
Η εκπαιδευτική ηγεσία υπό το πρίσμα των προτύπων ηγεσίας της ηθικοπολιτικής φιλοσοφίας του Αριστοτέλη
Η συμβολή της στη διαχείριση κρίσεων του σχολείου
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
Το σχολικό περιβάλλον είναι ένα συνεχές εργαστήριο αλληλοεπιδρώμενων σχέσεων που στοχεύουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο διευθυντής-ηγέτης της σχολικής μονάδας ασκεί ένα πολυσχιδές διοικητικό έργο που περιλαμβάνει τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον έλεγχο, τον συντονισμό, καθώς και την παιδαγωγική καθοδήγηση και ανάπτυξη τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών. Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή στο σχολείο καθιστά αναγκαία την ανανέωση και την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού έργου του, ενέργειες που οδηγούν στις κατάλληλες πράξεις και συμπεριφορές, που επιφέρουν το κοινό καλό της σχολικής κοινότητας. Ο αποτελεσματικός σχολικός διευθυντής-ηγέτης πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά του «φρόνιμου», ο οποίος σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, διακρίνεται από την αρετή της φρόνησης. Η αρετή αυτή βοηθά τον διευθυντή-ηγέτη της σχολικής μονάδας να γνωρίζει να θέτει σε προτεραιότητα τον συλλογικό στόχο και σκοπό που είναι το κοινό καλό - η καλοσύνη, εμπνέοντας τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές. Επίσης, η αρετή της φρόνησης βοηθάει τον σχολικό ηγέτη να επινοεί τον τρόπο για την ευπραξία σε διαφορετικές καταστάσεις, όπως στην περίπτωση της διαχείρισης κρίσεων στο σχολείο.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις