0
Your Καλαθι
Προγραμματισμός διδασκαλίας στη θεωρία και στην πράξη
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Η σειρά «Εκπαιδευτικές Καινοτομίες» περιλαμβάνει πρωτότυπες δημοσιεύσεις, μεταφράσεις, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους, στοχεύοντας στην ενημέρωση όλων όσοι εμπλέκονται στα ελληνικά εκπαιδευτικά δρώμενα και ενδιαφέρονται για την εκπαιδευτική έρευνα, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη διδακτική πράξη. Μέσα από την προβολή πρωτότυπων σκέψεων, νέων ιδεών και καινοτόμων προτάσεων επιδιώκεται η στέρεα θωράκιση των υποψήφιων και υπηρετούντων εκπαιδευτικών των δύο σχολικών βαθμίδων, η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στο έργο που επιτελούν και η ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται ένα παλιό και συγχρόνως επίκαιρο και διαχρονικό θέμα, την προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία τους σε καθημερινό αλλά και μακροπρόθεσμο επίπεδο, το οποίο συζητείται ήδη από τη θεσμοθέτηση του σχολείου στην εκπαίδευση. Το βιβλίο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για τα σχολικά δρώμενα, δηλαδή σε στελέχη εκπαίδευσης και κυρίως σε υποψήφιους και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Πέρα από τη θεωρία, στο μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου επιχειρήθηκε να δοθεί έμφαση στο πρακτικό κομμάτι της διδασκαλίας, ώστε να λειτουργήσει, μεταξύ των άλλων, και ως χρηστικό βοήθημα στα χέρια του αναγνώστη. Ειδικότερα, αναλύονται η αναγκαιότητα του προγραμματισμού/σχεδιασμού της διδασκαλίας σε μικρό- και μακροεπίπεδο και οι βασικές προϋποθέσεις του προγραμματισμού διδασκαλίας. Ακόμη, αναφέρονται και αναπτύσσονται ερωτήματα που οφείλει να θέτει ο εκπαιδευτικός στον εαυτό του, όταν προετοιμάζεται για τη διδασκαλία, εκτίθενται διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών με βάση την τρόπο προετοιμασίας τους αναλύονται τα βασικά σημεία ενός προγραμματισμού διδασκαλίας και παρατίθενται συγκεκριμένες πορείες διδασκαλίας με παραδοσιακές και σύγχρονες μορφές διδασκαλίας και μάθησης. Ακόμη, παρουσιάζονται υπό τη μορφή σκίτσων και σχεδιαγραμμάτων διάφορες μορφές διδασκαλίας και τεχνικές μάθησης που χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία, και συζητείται η συμβολή τους στην επιτυχία της διδασκαλίας. Επίσης παρατίθενται σχέδια διδασκαλίας και διδακτικά σενάρια που κατασκευάστηκαν από εκπαιδευτικούς της πράξης των δύο σχολικών βαθμίδων, τα οποία μπορεί να φανούν χρήσιμα και να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω συζήτηση ανάμεσα στους ενδιαφερομένους.
Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται ένα παλιό και συγχρόνως επίκαιρο και διαχρονικό θέμα, την προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία τους σε καθημερινό αλλά και μακροπρόθεσμο επίπεδο, το οποίο συζητείται ήδη από τη θεσμοθέτηση του σχολείου στην εκπαίδευση. Το βιβλίο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για τα σχολικά δρώμενα, δηλαδή σε στελέχη εκπαίδευσης και κυρίως σε υποψήφιους και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Πέρα από τη θεωρία, στο μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου επιχειρήθηκε να δοθεί έμφαση στο πρακτικό κομμάτι της διδασκαλίας, ώστε να λειτουργήσει, μεταξύ των άλλων, και ως χρηστικό βοήθημα στα χέρια του αναγνώστη. Ειδικότερα, αναλύονται η αναγκαιότητα του προγραμματισμού/σχεδιασμού της διδασκαλίας σε μικρό- και μακροεπίπεδο και οι βασικές προϋποθέσεις του προγραμματισμού διδασκαλίας. Ακόμη, αναφέρονται και αναπτύσσονται ερωτήματα που οφείλει να θέτει ο εκπαιδευτικός στον εαυτό του, όταν προετοιμάζεται για τη διδασκαλία, εκτίθενται διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών με βάση την τρόπο προετοιμασίας τους αναλύονται τα βασικά σημεία ενός προγραμματισμού διδασκαλίας και παρατίθενται συγκεκριμένες πορείες διδασκαλίας με παραδοσιακές και σύγχρονες μορφές διδασκαλίας και μάθησης. Ακόμη, παρουσιάζονται υπό τη μορφή σκίτσων και σχεδιαγραμμάτων διάφορες μορφές διδασκαλίας και τεχνικές μάθησης που χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία, και συζητείται η συμβολή τους στην επιτυχία της διδασκαλίας. Επίσης παρατίθενται σχέδια διδασκαλίας και διδακτικά σενάρια που κατασκευάστηκαν από εκπαιδευτικούς της πράξης των δύο σχολικών βαθμίδων, τα οποία μπορεί να φανούν χρήσιμα και να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω συζήτηση ανάμεσα στους ενδιαφερομένους.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις