0
Your Καλαθι
Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες
Βιβλίο ζωγραφικής
Έκπτωση
30%
30%
Περιγραφή
Διασκεδάστε ζωγραφίζοντας και γνωρίστε τα αρχαία
ολυμπιακά αγωνίσματα και τα σημαντικά μνημεία της
αρχαίας Ολυμπίας. Γνωρίστε τον τρόπο και τον χώρο
διεξαγωγής των αρχαίων ολυμπιακών αγώνων, με
σχέδια βασισμένα σε αρχαίες παραστάσεις.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Το στάδιον. Αγώνας δρόμου μικρής απόστασης (περίπου200 μ.). 2 Οπλίτης δρόμος.
Οι αθλητές έτρεχαν δύο στάδια (περίπου400 μ.) φέροντας ασπίδα, περικεφαλαία και,
κατά τα πρώτα χρόνια, περικνημίδες. 3 Πάλη. Ξεκινώντας από όρθια στάση, ο αθλητής
έπρεπε να ρίξει τον αντίπαλο στο έδαφος τρεις φορές προκειμένου να αναδειχτεί
νικητής. 4 Πυγμή (πυγμαχία). Όπως και η πάλη, διεξαγόταν σε χώμα, στο σκάμμα του
σταδίου. 5 Παγκράτιον. Το πλέον βίαιο, επικίνδυνο αλλά και ενδιαφέρον αγώνισμα,
ένας συνδυασμός πάλης και πυγμαχίας. 6 Πένταθλον – δίσκοβολια. Το πένταθλον
αποτελούνταν από τα αθλήματα: αγώνας δρόμου στάδιον, πάλη, δισκοβολία, άλμα
(μήκος) και ακοντισμός. 7 Πένταθλον – άλμα. Οι αθλητές χρησιμοποιούσαν για ώθηση
βάρη, τους αλτήρες (1,5-2,5 κ.), τους οποίους κρατούσαν στα χέρια κατά το άλμα και
τους εκτόξευαν προς τα πίσω λίγο πριν από την προσγείωση. 8 Πένταθλον –
ακοντισμός. Το ακόντιο ήταν ξύλινο με μεταλλική αιχμή, ενώ περίπου στο μέσο του
τύλιγαν δερμάτινη λωρίδα, την αγκύλη, την άκρη της οποίας κρατούσαν με τα δάχτυλα.
9 Αρματοδρομίες. Από τα βασικότερα αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων, ιδίως το
τέθριππον (με τέσσερις ίππους), όπου τα άρματα έπρεπε να ολοκληρώσουν δώδεκα
γύρους στον ιππόδρομο. 10 Ιπποδρομίες. Οι αναβάτες των αλόγων ήταν συνήθως
μικρά αγόρια, πιθανότατα σκλάβοι, ίππευαν χωρίς σέλες αλλά με χαλινάρια και ένα
μικρό μαστίγιο. 11 «Φόβος». Χάλκινη δαιμονική μορφή της Γοργόνας σε ασπίδα, με
σκοπό να προκαλεί τρόμο σε όποιον την αντίκριζε (6ος αι. π.Χ.). 12 Νίκη
(αναπαράσταση). Αφιέρωμα στον ναό του Δία, έργο του γλύπτη Παιωνίου, με
συνολικό ύψος σχεδόν 11 μ. 13 Ερμής. Ο θεός αναπαύεται στηριζόμενος σε δέντρο
ενώ κρατά στα χέρια του το νήπιο Διόνυσο. Μαρμάρινο άγαλμα, από τα
σπουδαιότερα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, έργο του Αθηναίου γλύπτη
Πραξιτέλη (4ος αι. π.Χ.). 14 Δίας (φανταστική αναπαράσταση). Το χρυσελεφάντινο
άγαλμα του Δία, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, έργο του Φειδία στον
θεό ναού στην Ολυμπία. 15 Ακροκέραμο από τη στέγη του εργαστηρίου του Φειδία
στην Ολυμπία. 16 Θεϊκό δαιμονικό ον. Χάλκινη γυναικεία φτερωτή μορφή (Νίκη ή
Σφίγγα, ίσως και Άρτεμις), αφιέρωμα στον ναό του Δία. 17 Τρίτωνες (αναπαράσταση).
Ψηφιδωτό στον πρόναο του ναού του Διός στην Ολυμπία. 18 Αθηνά. Πήλινη κεφαλή
της θεάς που έφερε αττικό κράνος, τμήμα αγάλματος που κοσμούσε τη στέγη κτηρίου,
προϊόν κορινθιακού εργαστηρίου. 19 Ναός του Ολυμπίου Διός. Αναπαράσταση της
κύριας (ανατολικής) όψης. 20 Η θεά Νίκη στεφανώνει νικητή του πυγμαχικού αγώνα.
ολυμπιακά αγωνίσματα και τα σημαντικά μνημεία της
αρχαίας Ολυμπίας. Γνωρίστε τον τρόπο και τον χώρο
διεξαγωγής των αρχαίων ολυμπιακών αγώνων, με
σχέδια βασισμένα σε αρχαίες παραστάσεις.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Το στάδιον. Αγώνας δρόμου μικρής απόστασης (περίπου200 μ.). 2 Οπλίτης δρόμος.
Οι αθλητές έτρεχαν δύο στάδια (περίπου400 μ.) φέροντας ασπίδα, περικεφαλαία και,
κατά τα πρώτα χρόνια, περικνημίδες. 3 Πάλη. Ξεκινώντας από όρθια στάση, ο αθλητής
έπρεπε να ρίξει τον αντίπαλο στο έδαφος τρεις φορές προκειμένου να αναδειχτεί
νικητής. 4 Πυγμή (πυγμαχία). Όπως και η πάλη, διεξαγόταν σε χώμα, στο σκάμμα του
σταδίου. 5 Παγκράτιον. Το πλέον βίαιο, επικίνδυνο αλλά και ενδιαφέρον αγώνισμα,
ένας συνδυασμός πάλης και πυγμαχίας. 6 Πένταθλον – δίσκοβολια. Το πένταθλον
αποτελούνταν από τα αθλήματα: αγώνας δρόμου στάδιον, πάλη, δισκοβολία, άλμα
(μήκος) και ακοντισμός. 7 Πένταθλον – άλμα. Οι αθλητές χρησιμοποιούσαν για ώθηση
βάρη, τους αλτήρες (1,5-2,5 κ.), τους οποίους κρατούσαν στα χέρια κατά το άλμα και
τους εκτόξευαν προς τα πίσω λίγο πριν από την προσγείωση. 8 Πένταθλον –
ακοντισμός. Το ακόντιο ήταν ξύλινο με μεταλλική αιχμή, ενώ περίπου στο μέσο του
τύλιγαν δερμάτινη λωρίδα, την αγκύλη, την άκρη της οποίας κρατούσαν με τα δάχτυλα.
9 Αρματοδρομίες. Από τα βασικότερα αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων, ιδίως το
τέθριππον (με τέσσερις ίππους), όπου τα άρματα έπρεπε να ολοκληρώσουν δώδεκα
γύρους στον ιππόδρομο. 10 Ιπποδρομίες. Οι αναβάτες των αλόγων ήταν συνήθως
μικρά αγόρια, πιθανότατα σκλάβοι, ίππευαν χωρίς σέλες αλλά με χαλινάρια και ένα
μικρό μαστίγιο. 11 «Φόβος». Χάλκινη δαιμονική μορφή της Γοργόνας σε ασπίδα, με
σκοπό να προκαλεί τρόμο σε όποιον την αντίκριζε (6ος αι. π.Χ.). 12 Νίκη
(αναπαράσταση). Αφιέρωμα στον ναό του Δία, έργο του γλύπτη Παιωνίου, με
συνολικό ύψος σχεδόν 11 μ. 13 Ερμής. Ο θεός αναπαύεται στηριζόμενος σε δέντρο
ενώ κρατά στα χέρια του το νήπιο Διόνυσο. Μαρμάρινο άγαλμα, από τα
σπουδαιότερα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, έργο του Αθηναίου γλύπτη
Πραξιτέλη (4ος αι. π.Χ.). 14 Δίας (φανταστική αναπαράσταση). Το χρυσελεφάντινο
άγαλμα του Δία, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, έργο του Φειδία στον
θεό ναού στην Ολυμπία. 15 Ακροκέραμο από τη στέγη του εργαστηρίου του Φειδία
στην Ολυμπία. 16 Θεϊκό δαιμονικό ον. Χάλκινη γυναικεία φτερωτή μορφή (Νίκη ή
Σφίγγα, ίσως και Άρτεμις), αφιέρωμα στον ναό του Δία. 17 Τρίτωνες (αναπαράσταση).
Ψηφιδωτό στον πρόναο του ναού του Διός στην Ολυμπία. 18 Αθηνά. Πήλινη κεφαλή
της θεάς που έφερε αττικό κράνος, τμήμα αγάλματος που κοσμούσε τη στέγη κτηρίου,
προϊόν κορινθιακού εργαστηρίου. 19 Ναός του Ολυμπίου Διός. Αναπαράσταση της
κύριας (ανατολικής) όψης. 20 Η θεά Νίκη στεφανώνει νικητή του πυγμαχικού αγώνα.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις