0
Your Καλαθι
Σχολική παιδεία, μάθημα των θρησκευτικών και δημόσιος χώρος
Αναστοχαστική ιχνηλασία στην παιδαγωγική θεωρία του Dietrich Benner
Έκπτωση
25%
25%
Περιγραφή
Στη χώρα μας, έχουμε κάθε λόγο να οραματιζόμαστε μία Θρησκειοπαιδαγωγική του Δημόσιου Χώρου, που θα προάγει την ιδέα ενός "πολιτικού" Μαθήματος των Θρησκευτικών. Τοποθετούμε τον επιθετικό προσδιορισμό "πολιτικός" μέσα σε εισαγωγικά, για να καταστήσουμε εμφανές ότι το μάθημα αυτό δεν παραπέμπει στην πολιτική διακυβέρνηση ή την πολιτική εξουσία, αλλά στο πολιτικώς υπάρχειν, δηλ. στην "πόλη" ως σύνολο και ως ολότητα δράσεων του ανθρώπου. Το μάθημα αυτό μπορεί να εξετάζει και να διερευνά σε επίπεδο διδακτικής πράξης το πολιτικώς υπάρχειν της Εκκλησίας εν διαλόγω με την οικουμένη. Ευνόητο ότι, εν προκειμένω, η αναφορά στην Ορθόδοξη Θεολογία θα πρέπει να αποτελεί σημείο εκκίνησης της διδασκαλίας. Και τούτο διότι η Ορθόδοξη παράδοση και ζωή συνέβαλε ως μία σημαντική συνιστώσα στη διαμόρφωση του σύγχρονου κοινωνικού και πολιτισμικού τοπίου της Ελλάδας.
Ένα "πολιτικό" Μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να οικοδομείται πάνω στην αλήθεια του προσώπου. Επί τη βάσει αυτής της "πολιτικής" αλήθειας, τίθεται ως παιδαγωγικός του στόχος η κατανόηση και ο αναστοχασμός αναφορικά με έναν τρόπο του να υπάρχει κανείς μέσα στον κόσμο διαλεγόμενος με την ετερότητα.
Σ' αυτό το παράδειγμα βιοτής μέσα στην "πόλη" η αναφορά στον Θεό και η αναγνώριση της ιερότητας της ζωής, δεν λειτουργεί μόνο ως θεραπαινίδα των κοινωνικών αξιών, αλλά, πολύ περισσότερο, ως παράμετρος κομβικής σημασίας. Και τούτο οφείλεται στον εξής λόγο: Η σχέση με τον Θεό, και γενικότερα αυτή καθ' εαυτήν η θρησκευτική ζωή προσεγγίζεται ως γενεσιουργός αιτία και ως ζείδωρος δύναμη που μεταμορφώνει τον άνθρωπο σε ώριμη "πολιτική" οντότητα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Προλογικό σημείωμα του συγγραφέα
Πρόλογος
Εισαγωγή
Το έργο της αγωγής ως διακριτός τομέας της πράξης του ανθρώπου
Οι συστατικές αρχές του έργου της αγωγής
Ο παιδαγωγικός μετασχηματισμός: το κατεξοχήν έργο του σχολείου στις κοινωνίες του μοντέρνου κόσμου
Η πολιτική διάσταση της σχολικής παιδείας: προς μια παιδαγωγική του δημόσιου χώρου
Παιδαγωγική θεωρία και θρησκευτική εκπαίδευση: προοπτικές συνάντησης και διαλόγου
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ένα "πολιτικό" Μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να οικοδομείται πάνω στην αλήθεια του προσώπου. Επί τη βάσει αυτής της "πολιτικής" αλήθειας, τίθεται ως παιδαγωγικός του στόχος η κατανόηση και ο αναστοχασμός αναφορικά με έναν τρόπο του να υπάρχει κανείς μέσα στον κόσμο διαλεγόμενος με την ετερότητα.
Σ' αυτό το παράδειγμα βιοτής μέσα στην "πόλη" η αναφορά στον Θεό και η αναγνώριση της ιερότητας της ζωής, δεν λειτουργεί μόνο ως θεραπαινίδα των κοινωνικών αξιών, αλλά, πολύ περισσότερο, ως παράμετρος κομβικής σημασίας. Και τούτο οφείλεται στον εξής λόγο: Η σχέση με τον Θεό, και γενικότερα αυτή καθ' εαυτήν η θρησκευτική ζωή προσεγγίζεται ως γενεσιουργός αιτία και ως ζείδωρος δύναμη που μεταμορφώνει τον άνθρωπο σε ώριμη "πολιτική" οντότητα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Προλογικό σημείωμα του συγγραφέα
Πρόλογος
Εισαγωγή
Το έργο της αγωγής ως διακριτός τομέας της πράξης του ανθρώπου
Οι συστατικές αρχές του έργου της αγωγής
Ο παιδαγωγικός μετασχηματισμός: το κατεξοχήν έργο του σχολείου στις κοινωνίες του μοντέρνου κόσμου
Η πολιτική διάσταση της σχολικής παιδείας: προς μια παιδαγωγική του δημόσιου χώρου
Παιδαγωγική θεωρία και θρησκευτική εκπαίδευση: προοπτικές συνάντησης και διαλόγου
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις