0
Your Καλαθι
Η δυναμική της δημιουργίας
Έκπτωση
35%
35%
Περιγραφή
Τι είναι η δημιουργικότητα; Νεύρωση; Λύτρωση; Ολοκλήρωση;
Μήπως είχε δίκιο ο Φροϋντ που ισχυρίστηκε ότι η έμπνευση προέρχεται από το σεξουαλικό ένστικτο και την τάση για φυγή από την πραγματικότητα με την κατασκευή φανταστικών κόσμων;
Ή μήπως είναι πιο σωστή η αντίληψη που δέχεται ότι η δημιουργική παρόρμηση είναι μια προσπάθεια για την κατανόηση του εξωτερικού κόσμου μέσα από τον εσωτερικό κόσμο του δημιουργικού ατόμου;
Σ' αυτά και σε πολλά αλλά ερωτήματα προσπαθεί να απαντήσει το βιβλίο αυτό. Η έρευνα εστιάζεται σε πολλούς διανοητές και καλλιτέχνες και αποδεικνύει τη μερική ισχύ της φροϋδικής άποψης μετά την πειστική αναθεώρησή της από τον συγγραφέα του βιβλίου.
«Ζυγιασμένα καλά επιχειρήματα και χυμώδης λόγος... Η κρίση είναι ισορροπημένη, ψύχραιμη, σοφή... Αυθεντική πρωτοποριακή δουλειά πάνω σ' ένα θέμα τόσο σημαντικό αλλά και πολύ ταλαιπωρημένο...»
(C.P. Snow, Financial Times)
«Το βιβλίο ξεχειλίζει από σοφία και ανθρωπιά... Όποιος το διαβάσει θα κερδίσει πολλά» (Economist).
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ευχαριστίες
Εισαγωγή
1. Η αμφιθυμία του Φρόυντ
2. Η δημιουργικότητα ως εκπλήρωση επιθυμίας
3. Τα συνειδητά κίνητρα του καλλιτέχνη
4. Η δημιουργικότητα ως άμυνα
5. Δημιουργικότητα και σχιζοειδής χαρακτήρας
6. Νέα μοντέλα του σύμπαντος
7. Δημιουργικότητα και μανιοκαταθλιπτικός χαρακτήρας
8. Δημιουργικότητα και ψυχαναγκαστικός χαρακτήρας
9. Δημιουργικότητα και παιχνίδι
10. Παιχνίδι και κοινωνική ανάπτυξη
11. Είναι η τέχνη προσαρμοστική;
12. Ο εσωτερικός κόσμος του ανθρώπου: προέλευση και λειτουργία
13. Θεία δυσαρέσκεια
14. Πάθη σε διαθεσιμότητα
15. Το δημιουργικό εγώ και οι αντιθέσεις του
16. Μεγαλοφυία και τρέλα
17. Η αναζήτηση της ταυτότητας
18. Σύμβολα ακεραίωσης
Αναφορές
Μήπως είχε δίκιο ο Φροϋντ που ισχυρίστηκε ότι η έμπνευση προέρχεται από το σεξουαλικό ένστικτο και την τάση για φυγή από την πραγματικότητα με την κατασκευή φανταστικών κόσμων;
Ή μήπως είναι πιο σωστή η αντίληψη που δέχεται ότι η δημιουργική παρόρμηση είναι μια προσπάθεια για την κατανόηση του εξωτερικού κόσμου μέσα από τον εσωτερικό κόσμο του δημιουργικού ατόμου;
Σ' αυτά και σε πολλά αλλά ερωτήματα προσπαθεί να απαντήσει το βιβλίο αυτό. Η έρευνα εστιάζεται σε πολλούς διανοητές και καλλιτέχνες και αποδεικνύει τη μερική ισχύ της φροϋδικής άποψης μετά την πειστική αναθεώρησή της από τον συγγραφέα του βιβλίου.
«Ζυγιασμένα καλά επιχειρήματα και χυμώδης λόγος... Η κρίση είναι ισορροπημένη, ψύχραιμη, σοφή... Αυθεντική πρωτοποριακή δουλειά πάνω σ' ένα θέμα τόσο σημαντικό αλλά και πολύ ταλαιπωρημένο...»
(C.P. Snow, Financial Times)
«Το βιβλίο ξεχειλίζει από σοφία και ανθρωπιά... Όποιος το διαβάσει θα κερδίσει πολλά» (Economist).
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Ευχαριστίες
Εισαγωγή
1. Η αμφιθυμία του Φρόυντ
2. Η δημιουργικότητα ως εκπλήρωση επιθυμίας
3. Τα συνειδητά κίνητρα του καλλιτέχνη
4. Η δημιουργικότητα ως άμυνα
5. Δημιουργικότητα και σχιζοειδής χαρακτήρας
6. Νέα μοντέλα του σύμπαντος
7. Δημιουργικότητα και μανιοκαταθλιπτικός χαρακτήρας
8. Δημιουργικότητα και ψυχαναγκαστικός χαρακτήρας
9. Δημιουργικότητα και παιχνίδι
10. Παιχνίδι και κοινωνική ανάπτυξη
11. Είναι η τέχνη προσαρμοστική;
12. Ο εσωτερικός κόσμος του ανθρώπου: προέλευση και λειτουργία
13. Θεία δυσαρέσκεια
14. Πάθη σε διαθεσιμότητα
15. Το δημιουργικό εγώ και οι αντιθέσεις του
16. Μεγαλοφυία και τρέλα
17. Η αναζήτηση της ταυτότητας
18. Σύμβολα ακεραίωσης
Αναφορές
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις