0
Your Καλαθι
Δελλασούδας, Λαυρέντιος Γ.
Ο Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας είναι Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Παιδαγωγικής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Σπουδές, επιστημονικό και διοικητικό έργο, προϋπηρεσία, διακρίσεις:
Τελείωσε το A' Γυμνάσιο Αρρένων Πάτρας. Έχει σπουδάσει Θεολογία, Φιλολογία, Στατιστική, "Μεθόδους και Εφαρμογάς Προγραμματισμού" και Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Έχει επιμορφωθεί και εξειδικευθεί [στο εσωτερικό και το εξωτερικό (υπότροφος τού Συμβουλίου τής Ευρώπης)] στην Επαγγελματική Κατάρτιση, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, την Ειδική Αγωγή και τη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας (ερευνητικός σχεδιασμός, διεξαγωγή ερευνών, στάθμιση κριτηρίων κ.λπ.). Υπηρέτησε ως μέλος ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής τού ΕΚΠΑ. Διετέλεσε: Πρόεδρος τού Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (ΦΠΨ) τής Φιλοσοφικής Σχολής, Διευθυντής τού Κέντρου Σχολικής, Επαγγελματικής & Κοινωνικής Ένταξης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΕΣΕΚΕ) του ιδίου Τμήματος και Πρόεδρος τού Συλλόγου ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής. Υπηρέτησε (1981-1990) ως ειδικός επιστήμονας στο Υπουργείο Υγείας & Πρόνοιας (Διεύθυνση Σχέσεων με τις Ευρωπαϊκές Κοινότητες), για θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ατόμων με Αναπηρία ή -όπως ο ίδιος προτείνει- Προσώπων με Αναπηρία. Εκπροσώπησε τη χώρα μας ή μετείχε σε επιτροπές, ομάδες ανταλλαγής εμπειριών και προγράμματα τής Ε.Ε. για θέματα Προσώπων με Αναπηρία ή αλλοδαπών μαθητών. Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων. Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων. Υπήρξε ιδρυτής και διευθυντής τής αναγνωρισμένης από το ΥΠΕΠΘ Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής "ΙΚΤΙΝΟΣ". Έχει υπηρετήσει στη δημόσια και ιδιωτική γενική και τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών και άλλων οργανώσεων [Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (στις οποίες διετέλεσε και μέλος των Δ.Σ.), Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών (Ειδικός Γραμματέας Δ.Σ.), ARFIE ( Association de Recherche et de Formation sur l ' Insertion en Europe ), ΕΛΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού), ΕΛΜΕ (Ελληνική Μαθηματική Εταιρία), Φιλολογικός Σύλλογος "Παρνασσός", Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος, Παγχιακή Εταιρεία για τη Διαφύλαξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Σωματείο "Φίλοι του Δρομοκαϊτείου Θεραπευτηρίου"]. Έχει διατελέσει Πρόεδρος Κληροδοτημάτων. Έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διεθνείς οργανώσεις [ROTARY- INTERNATIONAL-CLUB DE PARIS- SUD EST, COFACE (Conf?d?ration des Organisations Familiales de l'Union Europeenne)-EURAMIS (Programme Europeen pour l'Accueil et la Meilleure Insertion Social des jeunes handicap?s), EUROCLASSICA (Federation europeenne des associations de professeurs de langues et de civilisations classiques)], την Εκκλησία (Ι.Σ. Εκκλησίας τής Ελλάδος, Ι.Μ. Πειραιώς), την Τοπική Αυτοδιοίκηση (επίτιμος δημότης Χίου, Οινουσσών, Ομηρούπολης, Αμανής, Καρδαμύλων), καθώς και από άλλους φορείς [ΕΠΑΛΞΕΙΣ, ΣΑΦΕ (Σύνδεσμος Αποφοίτων Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας) κ.ά.]. Στο πλαίσιο τού κοινωνικού έργου του διετέλεσε (επί 10ετία περίπου) παραγωγός και παρουσιαστής (Ρ.Σ. Πειραϊκής Εκκλησίας) ραδιοφωνικών εκπομπών με πρακτικό χαρακτήρα, κυρίως για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Έχει λάβει μέρος -με ανακοινώσεις, εισηγήσεις, παρουσιάσεις, συντονισμό, απλή συμμετοχή ή ως διοργανωτής- σε επιστημονικά συνέδρια και άλλες ανάλογες εκδηλώσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αρθρογραφεί στην επίσημη εφημερίδα τού ΕΚΠΑ: "ΕΔΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ" [πρώην "Το Καποδιστριακό" καθώς και σε άλλα έντυπα για θέματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, για την κλασσική παιδεία, το ζήτημα των δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων, τον αθλητισμό των Προσώπων με Αναπηρία κ.ά. Διετέλεσε/διατελεί μέλος Εισηγητικών Επιτροπών και Επιτροπών Αξιολόγησης [υποψηφίων μελών ΔΕΠ, υποτρόφων ΙΚΥ, προγραμμάτων ΕΠΕΑΚ, Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (Κεντρικής Επιτροπής διενέργειας Διαγωνισμού), ΔΟΑΤΑΠ (ΔΙΚΑΤΣΑ), αναμόρφωσης προγραμμάτων υποτροφιών], Εφορείας ΦΕΕΜΠ (Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ) κ.ά.
Διδακτικό και ερευνητικό έργο:
Δίδαξε ή διδάσκει στο ΕΚΠΑ (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα/προγράμματα: Γενική και Ειδική Παιδαγωγική, Διδακτική, Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Παιδαγωγική Ψυχολογία και Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας.
Οι έρευνες που πραγματοποιεί καθώς και οι προπτυχιακές και διπλωματικές εργασίες και οι διδακτορικές διατριβές που εποπτεύει επικεντρώνονται αφενός μεν στη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη των Προσώπων με Αναπηρία και των αλλοδαπών μαθητών -με αξιοποίηση του ρόλου των βασικών παραγόντων της αγωγής και κύρια χαρακτηριστικά τη συμπληρωματικότητα (όχι ισότητα), τη λειτουργικότητα και την ποιότητα ζωής- και αφετέρου στην εξελικτική πορεία των μαθητών που αρχίζουν νωρίς τον σχολικό τους βίο (πεντέμισι ετών), ενώ ένα σημαντικό μέρος τού όλου ερευνητικού έργου του αφορά στη στάθμιση κριτηρίων και στη διεξαγωγή στατιστικών ερευνών για τα παραπάνω θέματα.
Ιδιαίτερα Επιτεύγματα: Έρευνες και προτάσεις για την αναβάθμιση τής Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, τη θέση και την εκπαίδευση τού αλλοδαπού μαθητικού πληθυσμού στη χώρα μας (συνεργασία με τον ομότιμο καθηγητή Θεόδωρο Παπακωνσταντίνου), το έργο τής Εκκλησίας για τις Κοινωνικά Ευπαθείς Ομάδες -κυρίως για τα ΠΜΑ-, τη σημασία τού αθλητισμού των ΠΜΑ και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο τής τελευταίας δράσης του εντάσσεται και η επί προεδρίας του αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος τής Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Τμήμα ΦΠΨ.
Συγγραφικό έργο:
Το κυρίως συγγραφικό του έργο αποτελεί μία προσπάθεια ολοκληρωμένης αντιμετώπισης τής ποιότητας ζωής των προσώπων με αναπηρία και αναφέρεται στις ενέργειες που αρχίζουν από την πρόληψη και φθάνουν στα ζητήματα τής ώριμης ηλικίας. Σε όλα τα έργα του, τόσο σ΄ αυτά που αφορούν στις Κοινωνικά Ευπαθείς Ομάδες, γενικότερα, όσο και σ΄ αυτά που αναφέρονται, ειδικά, στα Άτομα με Αναπηρία ή -κατά την πρότασή του- Πρόσωπα με Αναπηρία, περιγράφονται σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμοσμένες πρακτικές για την ποιοτική σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των προσώπων αυτών.