Lovelock, Christopher

Ο αποθανών Christopher Lovelock ήταν ένας από τους πρωτεργάτες του μάρκετινγκ υπηρεσιών. Διοργάνωνε και συμμετείχε σε σεμινάρια και ημερίδες ανά τον κόσμο, με κύριο θέμα τον στρατηγικό σχεδιασμό στον τομέα των υπηρεσιών και τη διαχείριση της εμπειρίας χρήστη. Από το 2001 έως το 2008 ήταν αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Yale, όπου δίδασκε μάρκετινγκ υπηρεσιών στο πρόγραμμα MBA. Μετά την κτήση του πτυχίου του και MA στα οικονομικά από το Παν/μιο του Εδιμβούργου, εργάστηκε στον τομέα της διαφήμισης στα γραφεία της J. Walter Tompson Co. στο Λονδίνο και στη συνέχεια στο πεδίο του επιχειρηματικού σχεδιασμού με την Canadian Industries Ltd. στο Montreal. Αργότερα, απέκτησε το MBA του στο Harvard και διδακτορικό στο Stanford, όπου υπηρξε μεταπτυχιακός υπότροφος. Η εξέχουσα ακαδημαϊκή σταδιοδρομία του καθηγητή Lovelock περιλαμβάνει 11 χρόνια ως μέλος του διδακτικού προσωπικού της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvardl και δυο χρόνια ως επισκέπτης καθηγητής στο IMDστην Ελβετία. Δίδαξε επίσης στο Berkeley, στο Stanford, και στο Sloan School του MIT, και ήταν επισκέπτης καθηγητής στο INSEAD στη Γαλλία και στο Παν/μιο του Queensland στην Αυστραλία. Το έργο του καθηγητή Lovelock, που υπήρξε συγγραφέας και συν-συγγραφέας περισσότερων από 60 άρθρων, 100 θεμάτων διδασκαλίας και 27 βιβλίων, έχει μεταφραστεί σε 16 γλώσσες. Υπήρξε μέλος της εκδοτικής επιτροπής στα περιοδικά Journal of Service Management, Journal of Service Research, Service Industries Journal,Cornell Hospitality Quarterly, και Marketing Management, και επιμελητής στο Journal of Marketing. Ο καθηγητής Lovelock που αναγνωρίζεται ως πρωτοπόρος στοχαστής στον τομέα των υπηρεσιών, έχει λάβει το βραβείο Career Contributions in the Services Discipline της Marketing Association. Το βραβείο αυτό μετονομάστηκε σε SERVSIG Christopher Lovelock Career Contribution Award. Προς τιμήν του το άρθρο του με τον Evert Gummesson “Whither Services Marketing? In Search of a New Paradigm and Fresh Perspectives” κέρδισε το βραβείο του καλύτερου άρθρου σχετικά με τις υπηρεσίες της AMA (American Marketing Association) το 2005. Νωρίτερα, είχε λάβει το βραβείο καλύτερου άρθρου από το Journal of Marketing. Αναγνωρίστηκε πολλές φορές για την εξέχουσα συμβολήτου στη συγγραφή μελετών περιπτώσεων κι έλαβε δυο φορές το βραβείο «Ευρωπαϊκή Μελέτη Περίπτωσης της Χρονιάς» από το περιοδικό Business Week.