0
Your Καλαθι
Τομαράς, Νίκος
Ο Νίκος Τομαράς ξεκίνησε τις σπουδές του με τα Παιδαγωγικά, συνέχισε στη Νομική Σχολή που δεν ολοκλήρωσε καθότι τον κέρδισε η αγάπη του για τα παιδιά επιλέγοντας να δουλέψει ως δάσκαλος στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μετά τη μετεκπαίδευσή του στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδικεύτηκε σε προγράμματα διάγνωσης και αποκατάστασης Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών. Ακολούθησαν οι σπουδές του στη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία επιλέγοντας το μεταπτυχιακό στο University of East London (MA Counselling and Psychotherapy).
Ασχολείται με τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (Νοητική Αδυναμία, Διαταραχές της Επικοινωνίας, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας, Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, Κινητικές Διαταραχές, Άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές) περίπου τριάντα χρόνια.
Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη διάγνωση και αποκατάστασή τους, όπως επίσης και σε ομάδες παραγωγής αποκαταστασιακού και εκπαιδευτικού υλικού. Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα, ενώ η μεταπτυχιακή του έρευνα έχει τίτλο: «Κατανοώντας σε βάθος το βίωμα του πατέρα με παιδί διαγνωσμένο με μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο».
Έχει παρουσιάσει τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών σε συνέδρια και συχνά συμμετέχει σε ημερίδες για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών, φοιτητών, ιατρών και άλλων ειδικοτήτων που ασχολούνται με το παιδί. Με τη συμμετοχή του σε διαφορά επιστημονικά σωματεία (Κέντρο Ψυχολογικών Μελετών, Ινστιτούτο Έρευνας και Μελέτης Δυσκολιών Μάθησης, Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Εταιρεία Μελέτης της Ανάπτυξης Παιδιών και Εφήβων, Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας) έχει υπηρετήσει και υπηρετεί όλα αυτά τα χρόνια τον χώρο αυτό.
Είναι συγγραφέας του επιστημονικού βιβλίου για γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικούς και φοιτητές «Μαθησιακές δυσκολίες: Ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση» και μετέπειτα «Μαθησιακές δυσκολίες ή σύμπτωμα: Από τις ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση σε μια συμπεριληπτική κοινωνία», που βρίσκεται ήδη στην 7η ανατύπωσή του και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη.
Ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας υποστηρίζει την προσπάθεια του Συμβουλευόμενου να αλλάζει και να ζει με ένα λειτουργικό και εποικοδομητικό τρόπο δουλεύοντας σε ατομική θεραπεία ή σε ομάδες προσωπικής ανάπτυξης. Συνεργάζεται με κοινωνικές δομές όπως τον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης (ΟΚΠΑ) δουλεύοντας με το συνθετικό μοντέλο ώστε να βοηθήσει εφήβους και ενηλίκους στην αντιμετώπιση των προσβολών πανικού, του πένθους, των διατροφικών διαταραχών, της μελαγχολίας, των φόβων και των έμμονων ιδεών, του δαίμονα της τελειότητας και κάθε δυσφορίας που προέρχεται από τον πυρήνα του ασυνειδήτου.
Με συναντήσεις υποστήριξης και εποπτείας συμβάλλει σε μια στοχευμένη και εξατομικευμένη καθοδήγηση όλων όσων συνειδητοποιούν ότι η αποτελεσματικότητα περνά μέσα από την προσωπική ανάπτυξη, ανατροφοδότηση και ενίσχυση των δεξιοτήτων και γνώσεων που κατέχουμε ήδη.
Με τη βοήθεια ψυχομετρικών εργαλείων Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας EvCareer της Evalion στηρίζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό εφήβων 14-18 ετών και τη συμβουλευτική σταδιοδρομίας σε φοιτητές, ανέργους και άτομα που αναζητούν εργασία, αλλά και σε ήδη εργαζόμενους.
Ως πιστοποιημένος συνεργάτης της Gordon Training International και εκπαιδευτής PET, TET, Be Your Best και Terrific Toddlers συμβάλλει στη δημιουργία δυνατών σχέσεων ανάμεσα στο παιδί, τον γονιό και τον εκπαιδευτικό, που βοηθούν στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων και την υγιή ανάπτυξη του παιδιού, με σεβασμό στην προσωπικότητά του. Διδάσκει στον καθένα πώς θα αναλάβει την ευθύνη για να γίνει πιο αποτελεσματικός στη σχέση του με τους άλλους, δεξιότητες διεκδίκησης αναγκών, διαχείρισης του άγχους και σχεδιασμού για την επίτευξη των προσωπικών στόχων.
Συνεργάζεται με σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας εκπαιδεύοντας γονείς και δασκάλους.
Στους αγρούς των στίχων βρίσκεται από τη δεύτερη δεκαετία της ζωής του. Οι διαδρομές του ταξιδεύουν με μια ηρεμία που την αντλεί από τις λέξεις. Αδυνατεί εξάλλου να προσδιορίσει την ηλικία του, αφού καθημερινά μιλάει, παίζει και μεγαλώνει με παιδιά. Σχεδιάζει κόσμους χρωμάτων και ελπίδας μέσα από τα μάτια των παιδιών - μαθητών του. Με την πίστη πως από το λίγο γεννιέται το πολύ, καταθέτει τις ποιητικές του εκδοχές. «Παρήλιον» (εκδόσεις Οδός Πανός), «Σχεδόν πια ναυτικός» (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα) και «Πόλεμος ήταν πικραλίδες με αγάλματα» (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα), ενώ κριτικές και ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και λογοτεχνικά περιοδικά. Οι υπέρτατες ανησυχίες του: η Ελευθερία, η Μοναξιά, η Απουσία Νοήματος και ο Θάνατος. Επιλέγει τη ροή της ζωής χωρίς να παγιδεύεται στον πόνο και στην ευχαρίστηση.